mijn koppelingspedaal blijft halverwege hangen. ik heb de vloeistof vervangen, deze was erg donker van kleur. Is dan de hoofdkoppelingscilinder kapot? En als je deze wil vervangen, moet je dan eentje met sensor kopen of kan je de sensor makkelijk overzetten?
Het betreft een V70 1.6D uit 2011 met 290k
koppelingspedaal blijft halverwege hangen
-
- 7th Gear member
Ontlucht?
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
-
- 1st Gear member
ik zal het reservoir vd remvloeistof nog een keer vullen tot bovenaan en dan ontluchten, misschien dat het helpt. De eerste keer had ik het reservoir namelijk niet helemaal tot de rand gevuld en wel ontluchtingsnippel open. Er zal misschien nog lucht inzitten. Zal dit vd week nog eens proberen. Laat wel weten of het iets doet.
- Fredhead
- Geartronic member
Heb je topic even naar het juiste board verplaatst.
Kijk even naar de hulpcilinder.
Je hebt kans dat deze lekt of anders inderdaad eerst eens beginnen met goed ontluchten.
Kijk even naar de hulpcilinder.
Je hebt kans dat deze lekt of anders inderdaad eerst eens beginnen met goed ontluchten.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
Misschien is het de hulpveer welke links aan de zijkant van het pedaal gemonteerd zit die tegenwerkt. Vanavond meegemaakt.
Vanavond stapte ik in de auto nadat mijn zoon ermee gereden had. Heeft sinds kort z'n rijbewijs en moet nog aan de koppeling wennen, dus trapt hem heel anders in dan ik. Toen ik dus na hem in de auto stapte merkte ik meteen iets anders aan de koppeling, deze kwam niet helemaal omhoog en was gelijk hard. Koppeling was wel gewoon te bedienen gelukkig. Na een kilometer gestopt om te kijken want ik kon hem met mijn voet niet omhoog lichten. Dus met de hand omhoog gedaan en de hulpveer die links van het pedaal gemonteerd zit sprong meteen helemaal uit elkaar. Dit is een systeem met 2 veren 1 hele lichte en 1 veer die lijkt op een klepveer en erg sterk is. Nadat deze ervan af was ging het pedaal weer helemaal omhoog en gelukkig nog te bedienen alleen nu eerste stuk heel licht en met je voet erop voel je wat lichte trillingen (normaal lijkt me). De hulpveer bleef dus bij het teruggaan "hangen" in de middenstand.
Alle onderdelen bij elkaar gezocht op de mat en nu thuis weer in elkaar gezet. Dinsdag met daglicht maar verder kijken om weer te monteren en kijken of er delen slijtage vertonen.
Zie onderdeelnummer 3 in overzicht.
Vanavond stapte ik in de auto nadat mijn zoon ermee gereden had. Heeft sinds kort z'n rijbewijs en moet nog aan de koppeling wennen, dus trapt hem heel anders in dan ik. Toen ik dus na hem in de auto stapte merkte ik meteen iets anders aan de koppeling, deze kwam niet helemaal omhoog en was gelijk hard. Koppeling was wel gewoon te bedienen gelukkig. Na een kilometer gestopt om te kijken want ik kon hem met mijn voet niet omhoog lichten. Dus met de hand omhoog gedaan en de hulpveer die links van het pedaal gemonteerd zit sprong meteen helemaal uit elkaar. Dit is een systeem met 2 veren 1 hele lichte en 1 veer die lijkt op een klepveer en erg sterk is. Nadat deze ervan af was ging het pedaal weer helemaal omhoog en gelukkig nog te bedienen alleen nu eerste stuk heel licht en met je voet erop voel je wat lichte trillingen (normaal lijkt me). De hulpveer bleef dus bij het teruggaan "hangen" in de middenstand.
Alle onderdelen bij elkaar gezocht op de mat en nu thuis weer in elkaar gezet. Dinsdag met daglicht maar verder kijken om weer te monteren en kijken of er delen slijtage vertonen.
Zie onderdeelnummer 3 in overzicht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
Het druklager was toch helaas lek.....inmiddels heb ik deze met veel moeite kunnen vervangen. Eigenlijk moet het hele voorframe eronder vandaan, omdat je er erg slecht anders bij kunt, maar het is gelukt en het pedaal werkt weer naar behoren, nu alleen nog de fusee van de draagarm passagierszijde terug zien te krijgen. Losmaken was ook een hels karwei. Morgen denk ik de aandrijfas losmaken en dan eerst de fusee op zijn plaats en dan pas de aandrijfas. Ik heb geen idee hoe ik anders de draagarm weer op zijn plaats krijg.