Hallo,
Mijn V70 II uit 2005 geeft sinds eergisteren een luide pieptoon van achter het dashboard om de twee minuten bij contact uit. Als ik rijd, niets aan de hand.
Maar bij stilstand dus telkens PIEP, buiten ook goed hoorbaar met alles dicht. Ik durf hem nauwelijks nog in de straat te laten staan.
Navraag gedaan bij de ANWB en die geeft meerdere oorzaken waarvan een probleem met het alarm (de batterij?) mij het meest aannemelijk lijkt.
In dat geval, kan ik de hele alarmfunctie ook uitschakelen door een zekering te verwijderen?
Heeft iemand hier ervaring mee? Graag jullie reactie.
Alvast bedankt, Maarten
Piepjes bij contact uit
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 09.09.2024 - 14:57
245 GL 2.3 340.000 km, V70 II D5 AWD 550.000 km, 245 Classic 2.3 440.000 km
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Goedemorgen Maarten,
Welkom op het forum. Zou het misschien iets met een defecte / niet goed werkende kachelmotor te maken hebben? Heb het zelfde probleem al weleens eerder gelezen.
5,5 ton? Netjes hoor! Klokje rond?
Welkom op het forum. Zou het misschien iets met een defecte / niet goed werkende kachelmotor te maken hebben? Heb het zelfde probleem al weleens eerder gelezen.
5,5 ton? Netjes hoor! Klokje rond?

Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27272
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bij contact uit draait de kachelmotor niet.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Had ik al verwacht, maar kwam even op niks anders. Heeft hij misschien een aftermarket radio?
Daar kan het ook door komen.
Daar kan het ook door komen.
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 09.09.2024 - 14:57
Jiska en Fredlhead, bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Nee de radio is standaard.
Maar er zit wel een Nokia carkit in met dezelfde pieptoon. Die gaat soms ongecontroleerd af tijdens het rijden met TELEPHONE in het radiodisplay. Terwijl er geen telefoon is aangesloten.
Ook zeer irritant omdat je telkens even schrikt. Dat houdt meestal na een dag weer op.
Maar deze piep is er alweer alweer drie dagen. Dat is dus ruim 72x30 pieptonen.
Nee de radio is standaard.
Maar er zit wel een Nokia carkit in met dezelfde pieptoon. Die gaat soms ongecontroleerd af tijdens het rijden met TELEPHONE in het radiodisplay. Terwijl er geen telefoon is aangesloten.
Ook zeer irritant omdat je telkens even schrikt. Dat houdt meestal na een dag weer op.
Maar deze piep is er alweer alweer drie dagen. Dat is dus ruim 72x30 pieptonen.
245 GL 2.3 340.000 km, V70 II D5 AWD 550.000 km, 245 Classic 2.3 440.000 km
- Volvogo
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01
Gaat die carkit volledig uit bij het contact uit? Niet alleen optisch, misschien 'lekt' daar wel wat stroom weg... Hoe je dit aanvult klinkt het in ieder geval als iets wat met die carkit te maken kan hebbenVolvolanto schreef: ↑10.09.2024 - 10:33 Jiska en Fredlhead, bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Nee de radio is standaard.
Maar er zit wel een Nokia carkit in met dezelfde pieptoon. Die gaat soms ongecontroleerd af tijdens het rijden met TELEPHONE in het radiodisplay. Terwijl er geen telefoon is aangesloten.
Ook zeer irritant omdat je telkens even schrikt. Dat houdt meestal na een dag weer op.
Maar deze piep is er alweer alweer drie dagen. Dat is dus ruim 72x30 pieptonen.
Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Dat vermoed ik ook. Een dubbeldin of andere aftermarket delen kunnen weleens voor dit soort problemen zorgen. En als het vanuit het dashboard komt klinkt dat eigenlijk ook best logischVolvogo schreef: ↑10.09.2024 - 20:02Gaat die carkit volledig uit bij het contact uit? Niet alleen optisch, misschien 'lekt' daar wel wat stroom weg... Hoe je dit aanvult klinkt het in ieder geval als iets wat met die carkit te maken kan hebbenVolvolanto schreef: ↑10.09.2024 - 10:33 Jiska en Fredlhead, bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Nee de radio is standaard.
Maar er zit wel een Nokia carkit in met dezelfde pieptoon. Die gaat soms ongecontroleerd af tijdens het rijden met TELEPHONE in het radiodisplay. Terwijl er geen telefoon is aangesloten.
Ook zeer irritant omdat je telkens even schrikt. Dat houdt meestal na een dag weer op.
Maar deze piep is er alweer alweer drie dagen. Dat is dus ruim 72x30 pieptonen.

Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 09.09.2024 - 14:57
Bedankt voor de reacties. Lekstroom lijkt me ook goed mogelijk, zeker doordat het open dak iets lekt en het flink heeft geregend bij mij.
Hoe kan ik bij die carkit komen? Ik heb op internet gezien dat deze ergens achter de radio zit. Moet dan het hele dashboard eruit? Iemand daar ervaring mee?
Ik heb wel een sleutelvak links van de radio. Hoe krijg je dat eruit?
Hoe kan ik bij die carkit komen? Ik heb op internet gezien dat deze ergens achter de radio zit. Moet dan het hele dashboard eruit? Iemand daar ervaring mee?
Ik heb wel een sleutelvak links van de radio. Hoe krijg je dat eruit?
245 GL 2.3 340.000 km, V70 II D5 AWD 550.000 km, 245 Classic 2.3 440.000 km
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Ik denk dat je het paneel met de klimaatregeling en radio er uit moe halen. Daarachter zit waarschijnlijk die carkit geïnstalleerd. Als je dat eruit hebt gehaald kun je ook dat ''bakje'' er ook zo uithalen.
Staan veel video's over op YouTube
Staan veel video's over op YouTube

Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 09.09.2024 - 14:57
OPGELOST
Het was inderdaad de carkit. Die trouwens overal draden had lopen. Achter het dashboard, naast het open dak en naast de schakelpook. En hij maakte kortsluiting. Hele kit eruit gehaald.
Overigens heb ik nu wel een melding SRS AIRBAG SERVICE SPOED. Maar daar heb ik ergens al iets over gelezen, even verder zoeken.
Iedereen bedankt voor de input.
Het was inderdaad de carkit. Die trouwens overal draden had lopen. Achter het dashboard, naast het open dak en naast de schakelpook. En hij maakte kortsluiting. Hele kit eruit gehaald.
Overigens heb ik nu wel een melding SRS AIRBAG SERVICE SPOED. Maar daar heb ik ergens al iets over gelezen, even verder zoeken.
Iedereen bedankt voor de input.
245 GL 2.3 340.000 km, V70 II D5 AWD 550.000 km, 245 Classic 2.3 440.000 km
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27272
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dashboard open gehad met de accu nog aangesloten?
Dat wordt even met Vida resetten.
Dat wordt even met Vida resetten.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D