Klokje rond Autoweek, Volvo V70 2.4d

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
JoopVolvo
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 17.09.2024 - 21:14

Net verschenen, de klokje rond van deze week met in de hoofdrol een V70 2.4d met ruim meer dan 6 ton op de klok.



Dit klokje rond bewijst weer eens de degelijkheid van deze generatie Volvo's wat mij betreft.
Jammer, dat het oordeel van onkundige Joep de eigenaar ertoe heeft aangezet deze dijk van een diesel aan de wilgen te hangen.
Joep slingert namelijk nogal wat onwaarheden de lucht in tijdens de keuring.
Zo zou het rammelende interieur worden veroorzaakt door gebruik van slechte kwaliteit imitatie motorsteunen en dit rammelen zou zijn te verhelpen door de originele motorsteunen bij Volvo zelf in te kopen. Nou, Joep, denk je nu echt dat Volvo zelf motorsteunen produceert? Echt niet, die kopen ze ook gewoon in bij leveranciers zoals FEBI BILSTEIN of Lemforder. Beetje kul dus.
Ook beweert Joep dat voor het vervangen van de koppeling het hele subframe er onder heen moet. Nou, mijn eigen Volvo specialist beweert toch echt het tegendeel.
Jammer dat door dit soort onkundige keurmeesters deze Volvo's in de export belanden.
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 986
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

Wel zonde hoor.. Die man heeft vorig jaar 5000 euro geinvesteerd in die auto en nu is hij geexporteerd. (check finnik maar)
En inderdaad zo is dat bij veel onderdelen dat ze niet gemaakt worden door volvo. Denk je dat de ''originele'' xenon lampen die af fabriek worden geleverd van volvo zelf zijn? Tuurlijk niet. Enkel de verpakking, want de lamp zelf zijn volgens mij gewoon van Osram.

Voor een koppeling hoeft volgens mij het subframe er niet uit hoor. Wat jij zegt.. Echt zonde inderdaad, want ze worden op dit moment bijna allemaal geexporteerd.
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27254
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Joep is niet helemaal onkundig....
Wat betreft motorsteunen (heb het filmpje nog niet gezien maar haal het uit de tekst van de TS) heeft hij zeker gelijk.
Haal deze of bij de dealer of hetzelfde merk als Volvo zelf gebruikt, het is al te vaak bewezen dat ze ergens "aftermarket" kopen vaak ellende geeft met trillingen.

Uiteraard maakt Volvo zelf geen onderdelen en dat weet hij net zo goed.
Alleen kijkt hij tijdens zo'n keuring wel met onderdelen via het betreffende automerk zelf te kopen.
Of dit nu Volvo, VW, BMW, etc is maakt dan niet uit.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
JoopVolvo
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 17.09.2024 - 21:14

fredhead schreef: 23.09.2024 - 21:25 Uiteraard maakt Volvo zelf geen onderdelen en dat weet hij net zo goed.
Alleen kijkt hij tijdens zo'n keuring wel met onderdelen via het betreffende automerk zelf te kopen.
Maar, als Volvo de motorsteunen laat produceren bij Lemforder, dan kan ik toch beter deze steunen kopen in een doosje met de naam Lemforder er op in plaats van het doosje met de naam Volvo er op? Vooral via internet bespaar je op die manier behoorlijk wat geld terwijl je precies hetzelfde product te pakken hebt als die welke je bij de dealer vandaan haalt. Sterker nog, bij de steunen die uit het Volvo doosje komen is de naam Lemforder er af geslepen.
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8206
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Jiska schreef: 23.09.2024 - 21:02 Voor een koppeling hoeft volgens mij het subframe er niet uit hoor.
Ervaring mee?
Weet uit ervaring dat deze er namelijk wel onderuit moet. Of je moet de complete motor met versnellingsbak naar boven eruit willen halen. Dat is vele malen meer werk.
Dus wat TS beweert... Joep weet echt wel waar hij het over heeft.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27254
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

JoopVolvo schreef: 23.09.2024 - 22:43
fredhead schreef: 23.09.2024 - 21:25 Uiteraard maakt Volvo zelf geen onderdelen en dat weet hij net zo goed.
Alleen kijkt hij tijdens zo'n keuring wel met onderdelen via het betreffende automerk zelf te kopen.
Maar, als Volvo de motorsteunen laat produceren bij Lemforder, dan kan ik toch beter deze steunen kopen in een doosje met de naam Lemforder er op in plaats van het doosje met de naam Volvo er op? Vooral via internet bespaar je op die manier behoorlijk wat geld terwijl je precies hetzelfde product te pakken hebt als die welke je bij de dealer vandaan haalt. Sterker nog, bij de steunen die uit het Volvo doosje komen is de naam Lemforder er af geslepen.
Lees even mijn hele bericht goed door en je ziet dat ik dat dus precies heb geschreven.

Je citeert nu slechts stukjes waarbij je het uit verband trekt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 986
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

Urbexpeditie schreef: 23.09.2024 - 22:58
Jiska schreef: 23.09.2024 - 21:02 Voor een koppeling hoeft volgens mij het subframe er niet uit hoor.
Ervaring mee?
Weet uit ervaring dat deze er namelijk wel onderuit moet. Of je moet de complete motor met versnellingsbak naar boven eruit willen halen. Dat is vele malen meer werk.
Dus wat TS beweert... Joep weet echt wel waar hij het over heeft.
Dan heb jij gelijk. Ik heb er geen ervaring mee, maar meende het ooit een keer gehoord te hebben dat dat niet nodig was. Dat klopt dus maar half🙂


Klopt. Dat weet ie zeker. Ik kijk al een aantal jaar met plezier naar klokje rond. Ik ben het echt niet met alles eens (bijvoorbeeld: ‘ Oude Volvo’s zijn rammelbakken’), maar het is zeker geen onkundige monteur.
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
volvo440special
5th Gear member
Berichten: 1033
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Ik geloof niet dat 'ondeskundige' Joep de oorzaak is van deze export. Hij heeft echt geen onzin verkocht en een eerlijk advies gegeven. Motorsteunen die versleten of gewoon vanuit de doos al slecht zijn, gaan trillingen doorgeven in het interieur, aftermarket motorsteunen zijn gewoonweg nooit vergelijkbaar met het origineel (of gelijk aan). Bij een diesel zie je bij aftermarket vaak dat er niet eens een vacuüm aansluiting op zit. Jezelf steeds leeg laten lopen aan reparaties aan een 21 jaar oude, zeer ervaren, Euro 3 auto, doen veel mensen ook niet. Uiteindelijk zit er van vorig jaar al bijna 5k in. Ga je dat dit jaar en volgend jaar ook weer investeren? Velen kiezen er dan maar voor om een smak geld voor wat anders neer te leggen, waar je de komende tijd geen grote kosten aan gaat hebben. De eigenaar had al twijfels en de keuring heeft hem verder geholpen in z'n besluit. Uiteindelijk is er voor de eigenaar ook wel duidelijk geworden, dat zijn eigen garage ook geen echt vakwerk levert. Die remleiding is er duidelijk onder gepannekoekt.
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8206
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Daarbij komt dat de eigenaar niet had hoeven investeren. Persoonlijk had ik die stekker er al eerder uitgetrokken. Voor die 5k koop je ook een andere V70 of gelijkwaardigs.
Anderzijds, je weet dat met een Volvo van deze leeftijd het een gat is waar je geld in gooit als je z3lf niet kan sleutelen.

Hoe leuk een Volvo is, je moet wel realistisch blijven.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 986
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

Urbexpeditie schreef: 24.09.2024 - 08:20 Daarbij komt dat de eigenaar niet had hoeven investeren. Persoonlijk had ik die stekker er al eerder uitgetrokken. Voor die 5k koop je ook een andere V70 of gelijkwaardigs.
Anderzijds, je weet dat met een Volvo van deze leeftijd het een gat is waar je geld in gooit als je z3lf niet kan sleutelen.

Hoe leuk een Volvo is, je moet wel realistisch blijven.
Dat klopt. 5.000 is echt veel hoor. Voor dat geld heb je de mooiste euro 4 exemplaren (soms al voor de helft). En je hebt voor dat geld ook een fatsoenlijke benzine v70.
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
JoopVolvo
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 17.09.2024 - 21:14

volvo440special schreef: 24.09.2024 - 07:59 aftermarket motorsteunen zijn gewoonweg nooit vergelijkbaar met het origineel (of gelijk aan).
Ben ik het niet mee eens. Volvo laat deze steunen zelf fabriceren bij Lemforder. Dus, wat is dan origineel? De 'aftermarket' Lemforders dus die Volvo zelf ook monteert.
Verschil tussen die welke je bij de dealer koopt en die welke je via een webshop koopt zit hem dus enkel in de prijs. En, ja, Volvo verpakt de ingekochte Lemforders netjes in een blauw Volvo doosje en rekent 40 procent meer voor precies hetzelfde produkt.

En toch had ik, als ik de eigenaar was geweest van deze V70 2.4d het bedrag er nog in geinvesteerd. Die man weet namelijk wat hij nu heeft. Dat weet je niet als je een ander gebruikt exemplaar op de kop gaat tikken. Ik lees ook hier wel eens verhalen over ernstige mankementen en teruggedraaide kilometer standen of handig weg gewerkte schades uit het verleden.
En, ik spreek uit eigen ervaring, wat is zo'n brandstof auto toch eigenlijk een fijn ding dat je ontzettend veel vrijheid geeft.
Kom zelf uit een 2021 Tesla Model 3. Probeer daar maar eens binnen 24 uur mee in Zuid Frankrijk te komen. Vorig jaar nog geprobeerd. Wat een ellende was dat. Zie in Frankrijk maar eens een laadpaal te vinden die niet bezet is en dan nog sta je een flinke tijd te wachten voordat het balle ding weer opgeladen is. Hoe fijn en luxe is dan zo'n oude auto die je gewoon binnen 2 minuten 'oplaadt' naar 100 procent en daarna lekker weer honderden kilometers verder kan tuffen. Zo'n diesel heeft zomaar een actieradius van dik over de 1000km. In die tijd heeft een EV al 4 keer en verscheidene uurtjes aan de laadpaal gehangen.
Kortom, branstof auto is vrijheid.
slagschip-s60
4th Gear member
Berichten: 594
Lid geworden op: 27.07.2009 - 22:04
Locatie: Noord-Brabant.

Nou je kunt van Joep vinden wat je wilt maar die is zeker geen fan van Volvo , filmpjes gezien waar hij al zucht bij het in stappen van de auto

Mijn fan is Tim , eerlijker en kan ook snappen dat een auto met veel kilometers wel eens een rammeltje heeft.
Laatst gewijzigd door slagschip-s60 op 24.09.2024 - 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.
V60 cross country 2023 Silver Dawn
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27254
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

JoopVolvo schreef: 24.09.2024 - 11:14 Ben ik het niet mee eens. Volvo laat deze steunen zelf fabriceren bij Lemforder. Dus, wat is dan origineel? De 'aftermarket' Lemforders dus die Volvo zelf ook monteert.
Wat is je punt precies?
Ondertussen schrijven 2 personen dat je géén ongelijk hebt en dat je dezelfde moet kopen die Volvo ook zelf monteert.
En dat ANDERE motorsteunen problemen geven.

Net zo min dat er gezegd is dat de eigenaar nu ineens elektrisch is gaan rijden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
volvo440special
5th Gear member
Berichten: 1033
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

JoopVolvo schreef: 24.09.2024 - 11:14 Ben ik het niet mee eens. Volvo laat deze steunen zelf fabriceren bij Lemforder. Dus, wat is dan origineel? De 'aftermarket' Lemforders dus die Volvo zelf ook monteert.
Ik zeg toch ook "(of gelijk aan)"?
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8206
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Sommigen begrijpen alleen wat ze willen lezen...
Staat er zelf drie keer.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
JoopVolvo
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 17.09.2024 - 21:14

slagschip-s60 schreef: 24.09.2024 - 11:21 Nou je kunt van Joep vinden wat je wilt maar die is zeker geen fan van Volvo , filmpjes gezien waar hij al zucht bij het in stappen van de auto

Mijn fan is Tim , eerlijker en kan ook snappen dat een auto met veel kilometers wel eens een rammeltje heeft.
Juist. Hij heeft overduidelijk een aversie tegen Volvo.
Dat komt in alle klokjes rond naar voren.
Als je dermate bevooroordeeld bent kan je naar mijn mening nooit een objectief oordeel geven over de staat van een auto.
Zijn merken zijn BMW en VW. Maar is dat niet juist troep?
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8206
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

JoopVolvo schreef: Ben ik het niet mee eens. Volvo laat deze steunen zelf fabriceren bij Lemforder. Dus, wat is dan origineel? De 'aftermarket' Lemforders dus die Volvo zelf ook monteert.
Verschil tussen die welke je bij de dealer koopt en die welke je via een webshop koopt zit hem dus enkel in de prijs. En, ja, Volvo verpakt de ingekochte Lemforders netjes in een blauw Volvo doosje en rekent 40 procent meer voor precies hetzelfde produkt.
Behalve dat dit al meerdere malen geschreven is vraag ik mij af of je discussie wel zinvol is.
Wie beweert er dat de imitatie motorsteunen onder deze V70 van Lemforders zijn? Dat maak jij er van. Misschien zijn deze wel van AliExpress. Dan heeft Joep alsnog gelijk.

Was lekker in je Tesla gebleven met je gedram...
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6605
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

@Joop Volvo: volgens mij wil jij vooral horen wat je wil horen en de rest wens je te negeren lijkt het?
Joep is in het filmpje best positief en steekt de loftrompet over de D5 (niet kapot te knuppelen). En verder merkt Joep bij een Volvo elke keer weer op dat oude Volvo's rammelen en kraken, en daar heeft hij denk ik wel een punt.
En het is altijd de vraag of verder investeren in een auto van 20 jaar en met 650K op de teller economisch zinvol is. Joep geeft daarin zijn mening (niet gekleurd door emotioneel sentiment).
Tot slot is Joep er eentje van "de zaak overdrijven doet haar verduidelijken". Ik mag zijn cynisme en sarcasme wel. En als je het niet met hem eens bent, prima toch.
Oh ja, in de AW staat dat de beste man zijn V70 heeft ingeruild voor een auto met een ster.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29235
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ach, aan alles komt een einde, ook aan een V70 op respectabele leeftijd en met een veel kilometers.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3911
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Die 5000 euro van afgelopen jaar hoeft natuurlijk niet bij één garagebezoek te zijn uitgegeven; zo hobbel je van defect naar defect en is de som van de facturen uiteindelijk wel heel veel geld voor een Volvo diesel met zoveel km op de teller.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gesloten

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”