Kosten onderhoudsbeurt beurt

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6643
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Voor een grote beurt die hier kennelijk is uitgevoerd (geen jaarbeurt dus, dat is wat anders in Volvo jargon: https://www.volvocars.com/nl/l/mijn-vol ... onderhoud/) is 700,- euro volgens mij een prima prijs.
Tuurlijk gaan er hier weer mensen roepen dat ze het veel te veel geld vinden en dat als je e.e.a. zelf doen je voor 200 euro materiaal klaar bent, maar goed, niet iedereen kan of wil dat ook. Lekker weer een jaar sturen!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2405
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Eens met Gouwe. Lijkt me een prima prijs, en ook weer een jaar lang Volvo Assistance.
Al gaan we er vanuit dat je dat niet nodig zult hebben ;)
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29282
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is geen abnormale prijs.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8245
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Kleine beurt kost je al gauw 500+
Dus die 700 lijkt mij redelijk.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Mastiff
2nd Gear member
Berichten: 232
Lid geworden op: 07.04.2022 - 15:38

ge1272-2 schreef: 24.09.2024 - 12:03 17301 Originele service € 114,01
Puur ter lering; wat zou dit zijn?
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3923
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Mastiff schreef: 24.09.2024 - 12:47
ge1272-2 schreef: 24.09.2024 - 12:03 17301 Originele service € 114,01
Puur ter lering; wat zou dit zijn?
Ik vermoed arbeid van het pakket wat normaal onder een kleine beurt valt.

En ja, ik vind het een hele boel geld en sommigen zijn dit normaal gaan vinden.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3947
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Raspaardje, wat zou jij normaal vinden?
Overigens betaalde ik dat laatst ook ongeveer.
Accu ipv bougies.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3923
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

1. Softwareupdate is niet meer van toepassing op deze auto.
2. Als iemand die deze werkzaamheden zelf doet zou ik hier 45 minuten mee bezig zijn maar mijn auto is dan ook van binnen bijna altijd schoon en nooit door de krasstraat geweest. De dealer rekent voor arbeid iig 185 euro ex BTW (114 + 71).
3. Marge op onderdelen en vooral op olie vind ik erg groot.
4. Kleinmateriaal 15 euro ex BTW; wat dan? Ook zo'n standaard post die op de rekening gezet wordt.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40889
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Komt overeen met wat ik doorgaans per jaar kwijt ben voor onderhoud. Ergo .... klopt :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6643
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

raspaardje schreef: 24.09.2024 - 13:09 En ja, ik vind het een hele boel geld en sommigen zijn dit normaal gaan vinden.
Ik weet niet of ik 700 euro voor een grote beurt normaal vind, maar feit is wel dat dit prijzen zijn die anno 2024 worden gevraagd (en betaald kennelijk). Dus in die zin is het "normaal".
Dat al die prijsstijgingen komen door inflatie en dat dat door veel economen als iets positiefs wordt gezien (bijvoorbeeld omdat je schulden dan minder waard worden) en daar dus door de overheid actief op wordt gestuurd is op zijn minst wel bijzonder (niet normaal).
Of wat dacht je van winstgestuurde inflatie.... We zijn een beetje gek geworden denk ik dan.....
Maar goed, ik heb makkelijk praten, je zult maar moeten rondkomen van een AOW en dus je uitgaven wel 3x moeten overwegen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14729
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Het is een eerder gevoerde discussie hier op het forum inmiddels. maar van welk perspectief je kijkt naar deze factuur. Natuurlijk klopt de prijs zoals Ben schrijft.
Maar degene die de factuur ontvangt heeft een verschillende eindbedrag factuur te dragen ALS e.e.a; niet veranderd is anno 2017: Met het redelijke risico inmiddels sinds de emigratie achter de NL regelgeving aan te lopen de volgende redenatie:

€ 577,26plus btw: 21,00 % over € 577,26 € 121,22 Factuurtotaal € 698,48, laat zeggen 700-

1. De prive rijder betaalt simpel de volle mep 700-
2. De zzp-er die prive rijdt zou mogelijk de btw nog kunnen aftrekken en betaalt 577-
( Als de regeling zakelijke rijder nog bestaat van toen 2017)
3. De zelfstandige zakelijk rijder met 'auto op de zaak' betaalt 577 en voert deze op als kosten op en via de Belastingdienst kost deze rekening maar ruwweg 350,

Blijft over de keuze die je maakt "wel of niet" dealer onderhoud. En het is ook zo dat niet iedereen in de gelegenheid is zijn auto te onderhouden. Toen ik nog werkte was voordeliger naar de garage te gaan dan daarvoor mijn eigen declarabele uren in te leveren toen... Heden ten dage is het uur tarief dealer significant gestegen zowel in NL als France...
(Kan me verder ook grotendeels aansluiten bij raspaardje. )



+--
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3923
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Gouwe schreef: 24.09.2024 - 13:48 Maar goed, ik heb makkelijk praten, je zult maar moeten rondkomen van een AOW en dus je uitgaven wel 3x moeten overwegen.
Precies...
Ik heb het ook gemakkelijk maar ik kan me simpelweg deze tarieven niet goed laten praten.

Gelukkig heb ik een Volvo-specialist die origineel Volvo monteert indien nodig.
En alle "flauwe" kosten achterwege laat, met een uurtarief dat meer in lijn is met de ervaring van de monteur en tevens eigenaar.

Die ik opdracht kan geven voor alle werkzaamheden die ik niet kan of wil doen.
Bij de Volvo-dealer zien ze me met dit verzoek al aankomen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 2405
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Het is een vaker gevoerde discussie. Hans Eilander heeft vorig jaar ook onderzoek gedaan naar het verschil tussen een beurt bij de dealer en bij een universele garage. Eindstand was uit mijn hoofd een paar tientjes verschil.
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3923
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

N=1 onderzoek.
Er bestaan natuurlijk genoeg universele bedrijven die meeliften op deze dealerprijzen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6643
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Henry82 schreef: 24.09.2024 - 14:11 Het is een vaker gevoerde discussie.
Ik vind het vooral ook een oeverloze discussie (no offence). Iedereen maakt eigen afwegingen op basis van eigen situatie. Doe ik ook. Gisteren een prijs opgevraagd voor het vervangen van de Alde vloeistof in mijn caravan. Wordt zonder knipperen een prijs van 800,- euro voor gevraagd. Feitelijk vergelijkbaar met het spoelen van de automaat, maar dan 2x zo duur. Ik denk daar dus rustig even over na.....
En verder: Voor niks gaat alleen nog de zon op en goedkoper gaat het niet meer worden, dat is nu eenmaal de tijd waarin we leven (en een oplossing heb ik ook niet).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3923
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Uiteraard ben ik me ervan bewust dat alles duurder wordt, dat is inflatie.
Maar ik vind dat de prijs in verhouding moet blijven staan met het gebodene; je rekent bijvoorbeeld de werkelijk gemaakte arbeidsuren af ipv wat er voorgeschreven wordt.

Daarom heb ik al in een ver verleden een andere keuze dan het maar accepteren van de dealerprijzen gemaakt. En dat voelt erg goed.
Ik gun iedereen dat gevoel.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6643
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

raspaardje schreef: 24.09.2024 - 17:00 ...Ik gun iedereen dat gevoel.
Dat siert je en waardeer ik persoonlijk :-), maar ik voel me heel goed met de eigen keuze om gewoon naar de dealer te gaan.
En die opmerking over gemaakt versus voorgeschreven uren, de VST: daar kun je bedrijfskundig hele verhandelingen over houden. Laat ik het er op houden dat elk voordeel ze nadeel heb en dat het soms ook in je voordeel van werken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40889
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Oh, die laatste zin was ik net aan het opschrijven maar dat hoeft dus niet meer :-)
(Great minds think alike :-) )
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
BkB
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 31.05.2016 - 09:06

Een reden dat ik net meer naar de Volvo dealer ga, maar naar een universele garage, waar ik ook garantie krijg op de onderdelen (en werkzaamheden).
De auto wordt dan wel niet gewassen en de advantage heb ik ook niet. Mbt het laatste, ik rijd meestal buiten de openingsuren van de Volvo dealer en ben die ene keer dat ik ze nodig had dus doorverwezen naar de ANWB wegenwacht.
Voor een beetje verschil ga ik graag naar de Volvo dealer, maar door het grote verschil heb ik een ander keus gemaakt.
Plaats reactie

Terug naar “V40”