Hardtop voor C70 bj 2000
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8304
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Yep. Sowieso de Wiesmann hardtop
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8304
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Ik weet eigenlijk niet wat slechter is voor de stoffen kap; hele winter opgevouwen in een misschien wat vochtige ruimte of buiten in weer en wind.
Volgens mij zijn de stoffen kappen van de C70 geschikt voor de winter, mits regelmatig onderhouden met de juiste spullen. Een hardtop heeft mogelijk ook andere nadelen: duur, neemt ruimte in, (de)monteren....
Ik zou eens informeren bij een cabriospecialist over de voor- en nadelen van een hardtop.
Andere optie is de C70 van 2006-2013 met het stalen dak. Coupé en cabrio in één.
Volgens mij zijn de stoffen kappen van de C70 geschikt voor de winter, mits regelmatig onderhouden met de juiste spullen. Een hardtop heeft mogelijk ook andere nadelen: duur, neemt ruimte in, (de)monteren....
Ik zou eens informeren bij een cabriospecialist over de voor- en nadelen van een hardtop.
Andere optie is de C70 van 2006-2013 met het stalen dak. Coupé en cabrio in één.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Alfa Giulia 2.2 JTD Veloce 2017
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Alfa Giulia 2.2 JTD Veloce 2017
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3160
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Vele jaren geleden had ik ook een C70-1 cabrio met Weismann hardtop. De auto werd ineens een stuk stijver en prettiger om te sturen door daat dak.
Zo’n hardtop vereist ook wat aanpassingen aan de auto: er werden wat elektrische zaken aangepast en ook wat mechanische hardware aangebracht. Als je de hardtop op de auto zet schakelt bij voorbeeld de achterruitverwarming van de softtop uit die van de hardtop juist aan. Zo waren er nog wat dingen.
Ik heb die top destijd bij een bedrijf in Utrecht gekocht (tweede hands want nieuw zijn ze er al lang niet meer) en laten inbouwen. Daar waren ze best wel een aantal uren zoet mee.
Die hardtop zelf is fijn voor de winter. Het maakt het een winterharde auto. Uitzicht naar achteren is niet optimaal maar wel te doen. Maar door de rabdloze ramen in de voorportieren krihdvje bij regen wel altijd wat water naar binnen bij heyvioeneb van de deur.
Zo’n hardtop vereist ook wat aanpassingen aan de auto: er werden wat elektrische zaken aangepast en ook wat mechanische hardware aangebracht. Als je de hardtop op de auto zet schakelt bij voorbeeld de achterruitverwarming van de softtop uit die van de hardtop juist aan. Zo waren er nog wat dingen.
Ik heb die top destijd bij een bedrijf in Utrecht gekocht (tweede hands want nieuw zijn ze er al lang niet meer) en laten inbouwen. Daar waren ze best wel een aantal uren zoet mee.
Die hardtop zelf is fijn voor de winter. Het maakt het een winterharde auto. Uitzicht naar achteren is niet optimaal maar wel te doen. Maar door de rabdloze ramen in de voorportieren krihdvje bij regen wel altijd wat water naar binnen bij heyvioeneb van de deur.
XC60 T6 Ultimate Dark my24