Kan iemand mij vertellen hoe ik deze los kan halen?
Hij weigert af en toe, en wil daarom de contacten even goed schoonmaken.
Is het “simpelweg” de accu los en sleutelen? Of moeten er meerdere voorstappen genomen worden?
Er zit een luchtslag redelijk in de weg, ik neem aan dat die gewoon los kan?
Groetjes Marc
Startmotor xc70 2002
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1239
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Contacten schoon maken, wat versta je daar onder?
Redelijk grote kans dat de koolborstels versleten zijn.
Een andere gebruikte of ruil startmotor monteren lijkt me verstandiger.
Redelijk grote kans dat de koolborstels versleten zijn.
Een andere gebruikte of ruil startmotor monteren lijkt me verstandiger.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17
Thnx voor je reactie,
Het euvel begon in Spanje op vakantie. Toen heb ik op de xc70 facebook pagina gevraagd of iemand mee kon denken, en daar kwam vaak naar voren dat de contacten van de bedrading vaak geoxideerd zijn en dus slecht contact maken. Echter kwam daar niemand
met de manier om er makkelijk bij te kunnen.
Het euvel begon in Spanje op vakantie. Toen heb ik op de xc70 facebook pagina gevraagd of iemand mee kon denken, en daar kwam vaak naar voren dat de contacten van de bedrading vaak geoxideerd zijn en dus slecht contact maken. Echter kwam daar niemand
met de manier om er makkelijk bij te kunnen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8227
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Is een vrij simpele klus.
Bij een diesel is het de acuu loskoppelen en de mengbuis van de inlaat (dieseluitvoering) welk boven de startmotor zit verwijderen inderdaad. Dan kan je er bij.
De bedrading van de startmotor loshalen voordat je de startmotor zelf loshaalt.
Als je wel eens eerder gesleuteld hebt dan doe je een half uurtje a drie kwartier over.
Edit: Zou de mengbuis meteen ook even schoonmaken. De aluminium behuizing van de EGR mengbuis zit met drie boutjes vast. Er zit een stalen pakking tussen. Deze kan je na het schoonmaken wel weer gebruiken.
Met een doppensetje en ringsleutelsetje zo gepiept.
Startmotor zelf zit met twee bouten vast.
Bij een diesel is het de acuu loskoppelen en de mengbuis van de inlaat (dieseluitvoering) welk boven de startmotor zit verwijderen inderdaad. Dan kan je er bij.
De bedrading van de startmotor loshalen voordat je de startmotor zelf loshaalt.
Als je wel eens eerder gesleuteld hebt dan doe je een half uurtje a drie kwartier over.
Edit: Zou de mengbuis meteen ook even schoonmaken. De aluminium behuizing van de EGR mengbuis zit met drie boutjes vast. Er zit een stalen pakking tussen. Deze kan je na het schoonmaken wel weer gebruiken.
Met een doppensetje en ringsleutelsetje zo gepiept.
Startmotor zelf zit met twee bouten vast.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 27.06.2017 - 09:17
Dank je voor je reactie,
Ik heb een benzine uitvoering, en het ziet er aardig anders uit
.
Deze pijp is wat dikker, en zit goed vast. Kan niet goed zien hoe, maar die zou volgens mij niet te lastig lis moeten kunnen. Als
Die los is kom ik wel weg met jou verhaal gok ik.
Ik heb een benzine uitvoering, en het ziet er aardig anders uit
Deze pijp is wat dikker, en zit goed vast. Kan niet goed zien hoe, maar die zou volgens mij niet te lastig lis moeten kunnen. Als
Die los is kom ik wel weg met jou verhaal gok ik.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.