Ik heb een V60 T8 MY24 met AAOS. Omdat ik de nodige problemen heb met de Volvo on-call app (preconditioning werkte niet meer, km stand klopte niet, actieradius van de benzinemotor klopte niet meer) heb ik geprobeerd de App opnieuw te koppelen. Nu loop ik alleen tegen het volgende probleem aan:
Als ik de koppeling start vanuit de auto, voer ik in de app het VIN nummer van de auto in, en daarna gaat AAOS zoeken naar sleutels. Hierna gebeurt niks. Ik heb beide sleutels in de auto, beide werken ook (ik kan de deuren ontgrendelen met beide sleutels), ik heb ze al in allerlei verschillende plekken in de auto gelegd: middenconsole, bekerhouder (op de key-pairing plek), handschoenenvakje... hij vindt geen sleutels.
Omdat ik nu een beetje vastloop heb ik maar een factory reset geprobeerd, maar dit werkt ook niet. Voor de factory reset moeten ook beide sleutels in de auto aanwezig zijn, dus het lijkt er echt op alsof AAOS mijn sleutels niet vindt.
Heeft iemand dit probleem al eens eerder gehad? Of een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik ben me bewust dat ik dit misschien meer iets voor de dealer is, maar ik wil toch zelf eerst eea geprobeerd hebben.
Overigens is het mij nog niet gelukt 3.1.9 te installeren, ik krijg alleen de melding dat deze niet geinstalleerd kan worden. Ik draai de voorlaatste versie.
"Zoeken naar sleutels..."
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1564
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Heb je wel je Volvo account toegevoegd in de auto? Met alleen een Google account werkt Volvo on-call maar half.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 09.02.2023 - 15:50
Ik ben er achter wat er mis is, en het is niet eens software-gerelateerd.
Bij de tweede stap in de auto staat er "2/3 zoeken naar sleutels" en dit betekent niet stap 2 van de 3, dit betekent dat er 2 van de 3 sleutels zijn gevonden.
Ik ben net bij de garage geweest en daar wisten ze mij te vertellen dat ik ook de keyless transpondersleutel in de auto moet leggen. Ik heb alleen deze sleutel nooit ontvangen, in het overdrachtdocument staat ook duidelijk dat ik maar 2 sleutels heb ontvangen. Ik wist dus niet beter dan dat er twee sleutels bij de auto horen.
Ik heb de dealer gemaild met deze info en ben benieuwd of ze nu alsnog die derde sleutel kunnen aanleveren. Ik denk dat het topic wel dicht kan, ik had nooit verwacht dat het uiteindelijk hier op mis zou lopen, maar het verklaart wel waarom hij blijft hangen op deze stap
Bij de tweede stap in de auto staat er "2/3 zoeken naar sleutels" en dit betekent niet stap 2 van de 3, dit betekent dat er 2 van de 3 sleutels zijn gevonden.
Ik ben net bij de garage geweest en daar wisten ze mij te vertellen dat ik ook de keyless transpondersleutel in de auto moet leggen. Ik heb alleen deze sleutel nooit ontvangen, in het overdrachtdocument staat ook duidelijk dat ik maar 2 sleutels heb ontvangen. Ik wist dus niet beter dan dat er twee sleutels bij de auto horen.
Ik heb de dealer gemaild met deze info en ben benieuwd of ze nu alsnog die derde sleutel kunnen aanleveren. Ik denk dat het topic wel dicht kan, ik had nooit verwacht dat het uiteindelijk hier op mis zou lopen, maar het verklaart wel waarom hij blijft hangen op deze stap

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54
Exact hetzelfde probleem en ook in de aanname dat het stap 2 van 3 was.
Ook ik heb geen 3 sleutels gekregen. Roept bij mij wel de vraag op hoe ze dit dan in de basis geregeld hebben aangezien de app wel gekoppeld was…
Ben nieuwsgierig naar de reactie van jouw dealer.
Ik keek even op YouTube en je aanname is toch niet helemaal juist. Het lijkt wel stap 2 van 3. Ik hou de mogelijkheid open dat het een bug is van de huidige versie van de software.
Ook ik heb geen 3 sleutels gekregen. Roept bij mij wel de vraag op hoe ze dit dan in de basis geregeld hebben aangezien de app wel gekoppeld was…
Ben nieuwsgierig naar de reactie van jouw dealer.
Ik keek even op YouTube en je aanname is toch niet helemaal juist. Het lijkt wel stap 2 van 3. Ik hou de mogelijkheid open dat het een bug is van de huidige versie van de software.
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
In mijn Sensus auto kun je in het menu (Instellingen->Systeem->Bestuurdersprofielen) zien hoeveel sleutels er aan de auto zijn gekoppeld. Het lijkt mij dat dit ook bij een AAOS auto ergens zichtbaar moet zijn, hoewel ik het zo snel niet in de handleiding kan vinden.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19.07.2023 - 19:28
Ik heb ook dit exacte probleem, en het is denk ik wel degelijk stap 2/3, want op het scherm ervoor staat 1/3.
In de app die ik wil koppelen staat ondertussen "zoeken naar uw auto" oneindig te lezen.
Heb jammer genoeg nog geen oplossing ontdekt na vele malen proberen.
Edit: V60 T6 van 2024
In de app die ik wil koppelen staat ondertussen "zoeken naar uw auto" oneindig te lezen.
Heb jammer genoeg nog geen oplossing ontdekt na vele malen proberen.
Edit: V60 T6 van 2024
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54
Vandaag de auto bij de dealer geweest. De internetmodule is geüpdatet (stond offline) en nu is de auto weer “online” en is de app weer gekoppeld.
Achteraf had ik al langer last van het feit dat de auto niet reageerde op de app en dat ik ook de klimaatregeling niet kon starten (ook niet vanuit de auto).
Auto draait nu op 3.2.8.
Achteraf had ik al langer last van het feit dat de auto niet reageerde op de app en dat ik ook de klimaatregeling niet kon starten (ook niet vanuit de auto).
Auto draait nu op 3.2.8.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19.07.2023 - 19:28
Ik ben uiteindelijk ook bij de dealer geweest, en er zijn inderdaad maar 2 sleutels bij mij. Het lukte eerst nog niet en dan hebben ze gans de auto moeten resetten. Daarna is het gelukt, en als bijkomstigheid versie 3.2.8 gekregen 
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54
Weer hetzelfde issue. Geen connectie tussen auto en app. Laadplanning via de app is niet meer aan te passen (staat op 1 uur, dus dat schiet niet echt op).
Telefoon ontkoppeld van de auto en opnieuw proberen te koppelen en weer loopt het boeltje vast bij 2/3…
Donderdag weer naar de dealer…
Telefoon ontkoppeld van de auto en opnieuw proberen te koppelen en weer loopt het boeltje vast bij 2/3…
Donderdag weer naar de dealer…
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54
Auto bij de dealer geweest. Zelfde probleem als eerder. Reset gehad en nieuwe VCM is onderweg. Blijkbaar zit daar het probleem!
Voor nu werkt het weer…
Voor nu werkt het weer…
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31.03.2021 - 22:29
- Locatie: Haren Gn
Hallo, ik heb nu zelfde probleem, mijn app werkte niet goed meer, op advies alles resetten, app opnieuw geinstalleerd en koppelen blijft hangen bij zoeken sleutels. Xc90 '24. Is er inmiddels wel iets wat je zelf kunt doen of echt naar de dealer? Er zijn bij de nieuwe auto's maar twee sleutels geleverd, zwart en oranje.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24643
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Dat van die derde sleutel of tag is in geval van een Google auto niet waar. Het is echt stap 2 van 3. Wat nog wel eens voor wil komen, is dat er een telefoonkoppeling blijft hangen. Zorg dat in de auto de 'oude' telefoon verwijderd is bij de app-koppeling. Dan gaat het wel.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26.10.2022 - 17:22
Is hier al een werkende oplossing voor gevonden?
Ik zit nu ook in het proces met het vinden van de sleutels. Had al gedoe dat de telefoon niet herkent werd, kon niet meer bellen en daarom de telefoon opnieuw via Bluetooth gekoppeld. Daarvoor al het probleem dat ik geen timer kon inschakelen om de voorverwarming in te schakelen. Daar kwam dus het niet meer bellen bij.
Gelezen dat je moet uitloggen in de app, heb dat ook geprobeerd. Ook de telefoon van mijn vrouw losgekoppeld en uitgelogd. Maar de auto blijft zoeken naar de sleutels, ook al werkte deze methode wel bij een andere Volvo eigenaar.
Ik zit nu ook in het proces met het vinden van de sleutels. Had al gedoe dat de telefoon niet herkent werd, kon niet meer bellen en daarom de telefoon opnieuw via Bluetooth gekoppeld. Daarvoor al het probleem dat ik geen timer kon inschakelen om de voorverwarming in te schakelen. Daar kwam dus het niet meer bellen bij.
Gelezen dat je moet uitloggen in de app, heb dat ook geprobeerd. Ook de telefoon van mijn vrouw losgekoppeld en uitgelogd. Maar de auto blijft zoeken naar de sleutels, ook al werkte deze methode wel bij een andere Volvo eigenaar.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04.09.2024 - 12:55
Ik heb dit probleem ook in mijn XC60 hybrid. Auto is 6 weken oud. In eerste instantie kon ik de preheating niet meer in de app aanzetten. Daarrna de app uitgelogd maar kan nu niet meer inloggen. De melding is blijft staan op ‘ zoek naar sleutels’ . Ook reset naar fabrieksinstellingen lukt niet.
Vandaag de dealer gebeld en wegens drukte kan ik pas over 3 a 4 weken terecht. Dus de vraag is: heeft iemand al een oplossing voor dit probleem?
Vandaag de dealer gebeld en wegens drukte kan ik pas over 3 a 4 weken terecht. Dus de vraag is: heeft iemand al een oplossing voor dit probleem?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 12.12.2020 - 20:54
Hi!
Wat ik al eerder meldde is het vervangen van de VCM de oplossing (voor mij in elk geval).
Ik zou wat druk zetten op de dealer!
Wat ik al eerder meldde is het vervangen van de VCM de oplossing (voor mij in elk geval).
Ik zou wat druk zetten op de dealer!
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11.01.2025 - 22:47
Hallo,
Bij mij hetzelfde probleem. Inhoud brandstof tank en, km-stand klopten niet en voorverwarmen werkte niet in de app. App verwijderd en vervolgens weer geïnstalleerd maar dan de melding dat de auto naar sleutels aan het zoeken is.
Daarnaast lukt het installeren van de nieuwe software niet. Mislukt telkens.
Betreft een XC90 T8 uit 2024.
Bij mij hetzelfde probleem. Inhoud brandstof tank en, km-stand klopten niet en voorverwarmen werkte niet in de app. App verwijderd en vervolgens weer geïnstalleerd maar dan de melding dat de auto naar sleutels aan het zoeken is.
Daarnaast lukt het installeren van de nieuwe software niet. Mislukt telkens.
Betreft een XC90 T8 uit 2024.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 28.04.2023 - 20:44
Hier hetzelfde probleem, op advies de koppeling verwijderd maar nooit meer actief te krijgen.
Vooraf al wat problemen met de software gelezen, dacht wel dat het mee zou vallen, dus niet. Wordt een ritje naar de dealer vermoed ik.
Het plezier van en met Volvo begint steeds minder te worden.
Vooraf al wat problemen met de software gelezen, dacht wel dat het mee zou vallen, dus niet. Wordt een ritje naar de dealer vermoed ik.
Het plezier van en met Volvo begint steeds minder te worden.
XC60 T6 Ultra Black Edition
XC60 T8 R-design
XC60 T8 R-design