[Gevraagd] 1.6D ervaringen
-
sustain
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 12.12.2006 - 18:50
Even mijn korte mening over mijn C30 1.6D
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=10843
Ik ben tevreden over de 1.6. Trekt vlot op voor een 1.6 te zijn.
Heb ook even met de 2.0 gereden, en die trekt idd nog wa rapper op, maar vond het de meerprijs niet waard. Ook wel wat meer lawaai van deze motor...
Gaat dus vlot naar de 120 vind ik, en dan gaat het wel wat trager...Maarja... :roll:
Wil je echt een 2.0 zou ik een 1.6 nemen en software laten veranderen. Dan heb je ook 140pk'tjes
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=10843
Ik ben tevreden over de 1.6. Trekt vlot op voor een 1.6 te zijn.
Heb ook even met de 2.0 gereden, en die trekt idd nog wa rapper op, maar vond het de meerprijs niet waard. Ook wel wat meer lawaai van deze motor...
Gaat dus vlot naar de 120 vind ik, en dan gaat het wel wat trager...Maarja... :roll:
Wil je echt een 2.0 zou ik een 1.6 nemen en software laten veranderen. Dan heb je ook 140pk'tjes
-
Volvorijden
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
Mag je daar geen chip in doen? Bij ons is het gewoon in de leaseregeling opgenomen, geen probleem.mja tis een leaseauto daar mag ik de software neit van veranderen hoe hard ze ook roepen dat het niet te zien is maar bedankt voor je reactie
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
-
Volvorijden
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
Ik kan kiezen uit Arval, ING en Translease.
Voorheen ook LeasePlan en nog een.
Voorheen ook LeasePlan en nog een.
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
-
Volvorijden
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
Het enige waat je het vermoeden van een chip uit kan afleiden als leasemaatschappij is het eventueel hogere brandstof verbruik en hogere slijtage op onderdelen als remmen en banden en als je het heel bond maakt wielophaning en stuurdelen.
Meestal vinden de leasemaatschappijen het wel goed maar vind de werkgever het niet goed.
Meestal vinden de leasemaatschappijen het wel goed maar vind de werkgever het niet goed.
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
-
netone
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16.02.2007 - 10:34
mja bij mij is het zo als de leasemaatschappij het goed vind dan is mijn baas ook akkoord, maar ik heb bij de dealer gevraagd of ik kon chippen met een 1.6D. Dat kan technisch wel maar dan verlies je wel de garantie op je motor. En dat is nou iets waar de leasemaatschappij niet zo blij mee is.
-
Volvorijden
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
Die ervaring deel ik niet met je.... De tuner neemt de garantie vaak over, en tunen via mijn dealer kan gewoon! Ik denk dat je binnen je werkgever even een baan brekend werk moet verrichten.En dat is nou iets waar de leasemaatschappij niet zo blij mee is.
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
-
Guestuser
tunen kan volgens mij gewoon en mocht je gezeur krijgen dan laat je het toch gewoon terugbrengen in de originele staat... Ik lees op veel tuningsites dat dat gewoon kan.
Verder deel ik de mening met Volvorijden. Tuner neemt garantie over.
Vaak is het zelfs zo dat je misschien zelfs wat zuiniger rijdt. Tenzij je natuurlijk echt van plan bent die auto te gaan aftrappen.
Verder deel ik de mening met Volvorijden. Tuner neemt garantie over.
Vaak is het zelfs zo dat je misschien zelfs wat zuiniger rijdt. Tenzij je natuurlijk echt van plan bent die auto te gaan aftrappen.
-
netone
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16.02.2007 - 10:34
ondanks dat verschillende bronnen anders zeggen hier op de site. Chippen kan goed maar je verliest wel de garantie op de motor. Alle kosten daarvan zijn voor de rekening van de gebruiker (ikkie dus).
De tuner kan de garantie dan wel overnemen maar dat betekend neit dat de leasemaatschappij dat accepteert. Dat kunnen ze niet omdat hun systeem daar niet op is ingericht, ondanks dat die tuner de garantie met een verzekering afdekt.
Enfin dat maakt even nog niet uit, as vrijdag ga ik met een V50 1.6D proefrijden en daarna nog even weer met de C30 1.8 benzine. De c30 1.6D had mijn dealer niet en was ook neit beschikbaar bij de importeur. Ik houd jullie op de hoogte
De tuner kan de garantie dan wel overnemen maar dat betekend neit dat de leasemaatschappij dat accepteert. Dat kunnen ze niet omdat hun systeem daar niet op is ingericht, ondanks dat die tuner de garantie met een verzekering afdekt.
Enfin dat maakt even nog niet uit, as vrijdag ga ik met een V50 1.6D proefrijden en daarna nog even weer met de C30 1.8 benzine. De c30 1.6D had mijn dealer niet en was ook neit beschikbaar bij de importeur. Ik houd jullie op de hoogte
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Waarom ga je die diesel dan met een 1.8 benzine vergelijken? En waarom ook niet even langs de Forddealer? Ik wil niet oneerbiedig uit de hoek komen, maar daar liggen de zelfde motoren voor het oprapen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
Volvorijden
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
Volvo Nieuwenhuijse
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
- Henrico
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 14:07
Hi Netone,
Ik rijd nu sinds half januari in een V50 1.6D en moet na ruim 7000 km constateren dat hij uitstekend bevalt. Het is een heerlijke auto om rustig te rijden, maar heeft ruim genoeg power over om in Duitsland flink door te rijden. Zelfs bij 180 geen trilling of iets dergelijks, gewoon alsof je 120 rijdt. Enige wat mij tot nu toe een beetje tegen valt is het verbruik: 6.5 / 100 km tot nu toe volgens de boordcomputer.
Ik ben nog steeds heel gelukkig met de keuze.
Henrico
Ik rijd nu sinds half januari in een V50 1.6D en moet na ruim 7000 km constateren dat hij uitstekend bevalt. Het is een heerlijke auto om rustig te rijden, maar heeft ruim genoeg power over om in Duitsland flink door te rijden. Zelfs bij 180 geen trilling of iets dergelijks, gewoon alsof je 120 rijdt. Enige wat mij tot nu toe een beetje tegen valt is het verbruik: 6.5 / 100 km tot nu toe volgens de boordcomputer.
Ik ben nog steeds heel gelukkig met de keuze.
Henrico
-
Spookyfish
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19.12.2006 - 17:53
Dat doet een handmatige airco net zo hard. Met een diesel (meer koppel bij lage toeren) heb je daar overigens minder last van.netone schreef:mja ik ben altijd gewend in de auto van mijn ouders ed gewoon opt knopje airco te moeten drukken. Vond het alleen maar irritant meestal en deed altijd het raampje open alst te warm werd.Maar mss komt het ook door mijn Clio, daar heb ik Climate control in maar als je die aanzet zuipt ie al je motorvermogen weg.
-
netone
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 16.02.2007 - 10:34
Ik vatte het niet op als oneerbiedig maar enige uitleg is gewenstOceanracer schreef:Waarom ga je die diesel dan met een 1.8 benzine vergelijken? En waarom ook niet even langs de Forddealer? Ik wil niet oneerbiedig uit de hoek komen, maar daar liggen de zelfde motoren voor het oprapen.
hmmm ik ben echt reuze benieuwd hoe die 1.6D rijdt as vrijdag maar ik lees alleen maar positieve reacties. Het enige waar ik met die 1.6D bang voor was dat ie gewoon som net wat te kort komt maar dat merk ik as vrijdag dan wel.Henrico schreef:Hi Netone,
Ik rijd nu sinds half januari in een V50 1.6D en moet na ruim 7000 km constateren dat hij uitstekend bevalt. Het is een heerlijke auto om rustig te rijden, maar heeft ruim genoeg power over om in Duitsland flink door te rijden. Zelfs bij 180 geen trilling of iets dergelijks, gewoon alsof je 120 rijdt. Enige wat mij tot nu toe een beetje tegen valt is het verbruik: 6.5 / 100 km tot nu toe volgens de boordcomputer.
Ik ben nog steeds heel gelukkig met de keuze.
Henrico
-
Guestuser
nog twee nachtjes slapen... dan krijg ik mijn 1.6D! Komend weekend een uitgebreide review van DeSchaker 















