Hallo allemaal,
Nieuw lid hier: viewtopic.php?t=96201
Gisteren was ik bezig met vloeistoffen te controleren onder de kap, gewoon even inspectie. Daar kwam ik iets tegen waar ik opzich niet blij van werd, ik kon niet verder rijden.
Zie fotos's, koppeling stuuras naar bekachtingspomp. Nummer 41, onderdeel 664428. Intussen besteld bij R&D.
Ik heb wel een vraag, want het huidige defecte onderdeel lijkt niet heel oud. Of in ieder geval redelijk recent gemonteerd. Met die aanname vind ik het gek dat er nu al scheuren in zitten. Is dit een bekend probleem bij de 164?
De ZF bekrachtiger lijkt origineel.
Stuuraskoppeling defect, 164
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 06.10.2024 - 13:01
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
240 b20, 740 b23, 480 b18ft
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Ik vrees dat de kwaliteit van het hedendaagse spul het tegenwoordig niet meer haalt van wat er vroeger uit de fabriek op ging.
Je kan ze op vele plaatsen aan vele verschillende prijzen aanschaffen.
Doet mij nogal doen denken aan 1 of misschien 2 fabriekjes die ze snel giet, en dan mogen verschillende afnemers er hun doosje omheen doen..
Heb zelf ook een 164 en hou dat ding nauwlettend in de gaten, maar momenteel blijft ier gewoon goed (hout vasthouden)
Je kan ze op vele plaatsen aan vele verschillende prijzen aanschaffen.
Doet mij nogal doen denken aan 1 of misschien 2 fabriekjes die ze snel giet, en dan mogen verschillende afnemers er hun doosje omheen doen..
Heb zelf ook een 164 en hou dat ding nauwlettend in de gaten, maar momenteel blijft ier gewoon goed (hout vasthouden)
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 06.10.2024 - 13:01
Ja dat was een antwoord waar ik al wel een beetje bang voor was. Te zot eigenlijk, je bezit een 52 jaar oude auto en je moet waken voor de nieuwe onderdelen die je er op schroeft.NicoV40 schreef: ↑07.10.2024 - 15:10 Ik vrees dat de kwaliteit van het hedendaagse spul het tegenwoordig niet meer haalt van wat er vroeger uit de fabriek op ging.
Je kan ze op vele plaatsen aan vele verschillende prijzen aanschaffen.
Doet mij nogal doen denken aan 1 of misschien 2 fabriekjes die ze snel giet, en dan mogen verschillende afnemers er hun doosje omheen doen..
Heb zelf ook een 164 en hou dat ding nauwlettend in de gaten, maar momenteel blijft ier gewoon goed (hout vasthouden)
240 b20, 740 b23, 480 b18ft