Onderdelenjacht

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
meine_xc70
1st Gear member

De slang tussen luchtfilterbox en blok van mijn V70XC uit 1998 was behoorlijk versleten. Versleten als: er zat een behoorlijk gat in (geen idee waar dat stuk is gebleven, lijkt niet ingeademd). Er zijn diverse sites die onderdelen voor deze auto aanbieden. 'leverbaar binnen 7 dagen', en met behoorlijke prijsverschillen -- €44 tot €60 voor deze aanzuigslurf.

Een belletje naar de Volvo dealer in Den Bosch maakte duidelijk dat die ook onderdelen voor de oudere modellen heeft. Volgende ochtend, en voor dezelfde prijs als de goedkoopste onderdelen webshop!

De merkdealer hoeft dus niet per se duurder te zijn! En bij garages is de backend voor onderdelen prima op orde.

Als tip. Gewoon even bellen.

Zoeken naar het juiste onderdeelnummer kan wel een uitdaging zijn. Bij veel onderdelen van zo lang geleden is het stickertje weg of onleesbaar. Plaatjes en onderdeelnummers hoeven niet per se te kloppen.

Als er iemand is die voor een V70 een site met onderdelendiagrammen en -nummers weet houd ik me aanbevolen!

En Roffelt vrolijk verder, snel richting de 500.000km op de carrosserie :-)
--

meine
V70 XC 1998
Fredhead
Geartronic member

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”