Afstandsbediening perikelen

De Nieuwe XC60
David_O
2nd Gear member

Was vandaag voor de jaarlijkse beurt bij de dealer. Situatie met de AB's beschreven, maar met uitlezen oid hebben ze niets kunnen vinden. Ze hebben de batterijen van beide AB's vervangen*. Dat was bij de oranje AB nog niet nodig, maar ze dachten dat de weigering om te openen misschien toch aan een slechter wordende batterij van de oranje AB had gelegen.

* om kwesties met de (auto)verzekeringen te voorkomen mocht dat alleen door de werkplaatschef gedaan worden...
PoetsXC60
2nd Gear member

Hier baterijen ook gewisseld, gaf geen verbetering.

Situatie vandaag:

Ik op mijn werk, vrouwlief thuis.
Zwarte sleutel niet, oranje sleutel niets.....wat ze ook probeerde, niets en moest dus op de fiets op pad ipv auto.
(redelijk ontstemd) Ik kon haar ook niet helpen met de app

Thuis, ik kreeg ook niets open.
Winterslaap batterij er uit, gewone er in.
De zwarte.......niets.
De oranje......ja, die deed het.
Meestal als hij open is geweest, doet de de a.b. het ook weer.
Zwarte toch nog niets.

Met de app, auto open gedaan, sleutel in mijn broekzak gehouden.
Nope, ook niet starten.
Sleutel op de centrale plek gelegd en voilà, hij deed het weer.

Ik denk dat auto de sleutels vergeet of een te zwakke ontvanger heeft.
Wel gek, want het afgelopen jaar geen probleem gehad
Ga morgen maar weer opnieuw proberen
David_O
2nd Gear member

Ook nog geprobeerd om de auto gewoon met de noodsleutel open te maken?

Wel heel vervelend dit. Gelukkig is het een afstand die je dan op de fiets kunt afleggen. Maar de volgende keer/rit is dat een keer niet zo en/of je hebt een noodgeval....
PoetsXC60
2nd Gear member

Nou, ik zal wel heel dom zijn, maar de noodsleutel deed niets.
Ik zal eens goed lezen of ik iets fout deed.

Ik verdenk toch de slaap baterijen.

Gisteravond gewone baterijen er in, sleutels via middenconsole weer in contact gebracht met de auto
en vanmorgen deden ze het alle 2 alsof er niets aan de hand was.
Ik blijf het testen de komende dagen.
Je wordt op het verkeerde been gezet omdat de oranje die we nagenoeg nooit gebruiken ook leeg was.
Misschien kost de techniek om dat te regelen ook stroom en is het na een jaar gewoon leeg.
David_O
2nd Gear member

PoetsXC60 schreef: 19.09.2024 - 10:12 Nou, ik zal wel heel dom zijn, maar de noodsleutel deed niets.
Ik zal eens goed lezen of ik iets fout deed.
Om een eventuele spraakverwarring te voorkomen: met de noodsleutel bedoel ik de mechanische sleutel (sleutelbaard) die achter dat klepje in je AB zit. Waarmee je de auto dus echt handmatig opent, middels het sleutelgat wat achter de handgreep in de bestuurdersdeur zit. Daar is niets elektronisch aan, behalve het alarm wat miss kort af zal gaan.
PoetsXC60
2nd Gear member

Ja, ik begreep je hoor.
Maar daar doe ik iets fout, want alles bleef potdicht.

De slaapbatterij is duidelijk schuldige
Die zijn na een jaar leeg, of je ze gebruikt of niet. (bij mij dan)
Zal weer snel nieuwe er in doen.
Nu met een gewone batterij er in, doen ze het weer probleemloos.
Ze zitten bij geen gebruik veilig in een leeg appelstroop blik.

Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk

giso
2nd Gear member

PoetsXC60 schreef: 20.09.2024 - 12:18 Ze zitten bij geen gebruik veilig in een leeg appelstroop blik.
Dat is inderdaad een heel effectieve methode. Ik doe dat al jaren. Zelfs met de sleutels in blik en tegen de deurgreep aan is alles zo dood als een pier.
En in de vakantie wikkel ik de reservesleutel (opgeborgen in de tas van mijn eega) in een stukje aluminiumfolie. Geeft hetzelfde prima resultaat!!
XC60 T8 Recharge, AWD R-Design 2020, Bursting Blue Metallic
XC60 T5 AWD R-Design 2019, Bursting Blue Metallic, Polestar Optimized
VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion 2017
Veel Opel Zafira's diesel als lease

't Is altied moar ff
marsman
3rd Gear member

Grappig, mijn sleutel werkte vanmorgen ook niet. De tweede reservesleutel wel. Ik denk bij mij gewoon batterij op (ik heb een 2019 versie, dus qua tijd logisch). Zou het weer er iets mee te maken hebben? Lagere temperaturen, nat?

Maar misschien nog even dit ter info > In het display zou moeten worden aangegeven dat de batterij op is of bijna op is (staat in het boekje). Krijg je deze melding? Zo niet, dan is het misschien toch iets van een sensor omdat beide sleutels niet goed werken.
raspaardje
6th Gear member

Geen melding hier en na een dikke 3 jaar ook de batterij van de andere sleutel met Keylessprotector (juni 2021 erin gezet) zelf vervangen.
Allemaal prima zelf te doen zolang de verzekeraar geen alarm en geldig certificaat vereist.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Freakin
1st Gear member

Ik heb dit probleem ook (benoemd in: viewtopic.php?p=1864628#p1864628)

2 x gehad in mijn eerste maand met deze (2e hands) auto.

Niks deed het (2 sleutels, app) en uiteindelijk met die handmatige noodsleutel geopend. Na een klein minuutje opent de auto (knippert etc) alsnog (als je er dus allang in zit) en daarna is er helemaal niks aan het handje. Alles weer koek en ei. Nu al 2 weken zonder problemen.... Ook geen batterijen vervangen of iets dergelijks, gewoon, plotseling is alles gewoon weer zoals het hoort te zijn..

Nog geen tijd gehad om het te laten onderzoeken
Overtoom
2nd Gear member

David_O schreef: 12.09.2024 - 10:22 Hij ontgrendeld de laadkabel niet als je de deuren keyless opent.
Deze snap ik niet. Bij mij ontgrendelt de kabel wél als ik “keyless” de auto van het slot haal. Ik moet wel ca. 0,5 seconde wachten en niet te snel aan de kabel trekken, anders blijft het grendeltje vastzitten.
Na 30 jaar weer een Volvo. Toen een 345GL (een oudje), sinds 2016 een XC90 en vanaf januari 2024 een XC60. Kan niet wachten op de EX60 ...
David_O
2nd Gear member

Overtoom schreef: 09.10.2024 - 09:52 Deze snap ik niet.
Heb ik hier na opmerkingen van anderen al recht gezet. Denk dat ik ook te snel ben geweest.
giso
2nd Gear member

PoetsXC60 schreef: 18.09.2024 - 22:05 Hier baterijen ook gewisseld, gaf geen verbetering.

Situatie vandaag:

Ik op mijn werk, vrouwlief thuis.
Zwarte sleutel niet, oranje sleutel niets.....wat ze ook probeerde, niets en moest dus op de fiets op pad ipv auto.
(redelijk ontstemd) Ik kon haar ook niet helpen met de app

Thuis, ik kreeg ook niets open.
Winterslaap batterij er uit, gewone er in.
De zwarte.......niets.
De oranje......ja, die deed het.
Meestal als hij open is geweest, doet de de a.b. het ook weer.
Zwarte toch nog niets.
Misschien is er een stoorzender in de buurt waar jouw auto geparkeerd staat. Ik denk dan aan een router, mobiele telefoon. Kortom iets wat ook kan zenden c.q. ontvangen?
Niet dat ik hiermee ervaring heb maar soms kan een "vreemde" opmerking e.e.a. in een ander daglicht zetten.
XC60 T8 Recharge, AWD R-Design 2020, Bursting Blue Metallic
XC60 T5 AWD R-Design 2019, Bursting Blue Metallic, Polestar Optimized
VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion 2017
Veel Opel Zafira's diesel als lease

't Is altied moar ff
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”