ipod aansluiten (aux in autoradio) V50

Geleverd vanaf 2003
Karoshi
2nd Gear member

Ok effe een paar dingen duidelijk.

1. De antennekabel is GEEN glasvezel kabel. De MOST bus begint van aan het FM kastje waar de antenne ingaat en dat instaat voor de omzetting van het FM signaal op de MOST bus en dit signaal wordt dan over de glasvezel naar de head unit gestuurd...
2. Met de oplossing van grochef worden er GEEN kabels doorgesneden oid. Werkt het niet haal je de hele boel gewoon terug uit je wagen en het werkt weer zoals ervoor.
3. Dension verhaal: Ze hebben op hun site aangekondigd dat ze gaan beginnen aan een systeem voor de XC90 / S40 / V50. Kort gezegd emuleert dit kastje een CD changer en zo kan je tot 6 playlists op je ipod aanspreken en de volvo apparatuur laten geloven dat het om een cd gaat die in je cdchanger zit (wat dus werkelijk de ipod is).
Er bestaat echter enorme onduidelijkheid of ze nu al de kennis hebben om het ding te bouwen. Op mails wordt niet geantwoord en er staat verder op hun site dat ze alleen maar gaan ontwikkelen als er genoeg interesse is voor het product.
Laatste voetnoot is dat dit waarschijnlijk niet zal gaan werken als je al een cd changer / navigatie systeem in je wagen hebt...

Zoals verder in het topic vermeld staat heb ik nu een FM modulator in de wagen + een plaatje waar ik de ipod op laat rusten.
Ikzelf ben ERG tevreden over het resultaat en zal zodra ik de tijd vind foto's nemen van mijn opzet...
bart15
3rd Gear member

Als in de borchure van Volvo staat dat dit mogelijk is kan je toch zo een kortgeding aanspannen en daar heeeeel veel geld uitslepen dit mag gewoon niet.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

bart schreef:Als in de borchure van Volvo staat dat dit mogelijk is kan je toch zo een kortgeding aanspannen en daar heeeeel veel geld uitslepen dit mag gewoon niet.
In diezelfde brochure staan ook alle voorbehouden van de wereld, nee... je gelijk halen op basis van zo'n wervend stuk tekst, waarbij in een adem al die voorbehouden staan? dat gaat niet goed komen.
turbo
2nd Gear member

ik las net dat er ook een Ice Link komt voor de V50 met het MOST systeem. Misschien wat om wat over uit te zoeken
Karoshi
2nd Gear member

De icelink is al LANG aangekondigd maar wordt altijd uitgesteld...

Mij lijkt het dat er een aantal bedrijven ijverig bezig zijn maar dat de marketing jongens te vlug hun pijlen willen verschieten met de beloftes op de desbetreffende websites...
TheGemini
1st Gear member

heb een standaar griffin itrip gekocht en in het barre flevoland werkt dit geweldig (op fm 95.5). Op sommige plaatsen in nederland is er wat ruis en valt de kwaliteit terug naar near-fm i.p.v. near-cd maar dat is voor mij acceptabel. Je hoeft in ieder geval niks in te bouwen. bovendien werkt dit met elke (auto) radio en het ziet er redelijk elegant uit.

Oh ja, ik heb hem natuurlijk alleen gekocht, ik gebruik hem niet, dat zou immers illegaal zijn in nederland :wink:
2005 Volvo S40 2.0D Momentum, Barents blue pearl, 17" Sagitta

http://members.cardomain.com/thegemini78
elsb
Starter

Kan iemand mij vertellen hoe je de kabels (van de antenne aansluiting op de achterzijruit naar een fm modulator en van een fm modulator terug naar boven) onzichtbaar wegwerkt?

groeten elsb
cordi
2nd Gear member

Ik heb gisteren het nog maar eens op gewaagd van een Fm-modulator te kopen OMMIO €100 voor mijn Volvo V50 (de iTrip deed het niet). Ook nu weer slecht geluid. Voor de winkel goede ontvangst. Eenmaal aan het rijden springt het geluid van stereo naar mono + gekraak. Nu anderhalf jaar na mijn aankoop van de V50 2.0D (meer dan €30000) heeft Volvo nog steeds niet voor een degelijke oplossing gezorgd. Dat ik al in panne ben gevallen met mijn gloednieuwe Volvo (ik kon nog maar max. 50 km/h rijden op de Antwerpse ring - levensgevaarlijk) en dat er allerhande technische mankementen zijn kan ik nog aannemen, deze worden redelijk snel verholpen. Dat er klanten zijn die graag een iPod aansluiten zal Volvo worst wezen. Nu is dit mijn eerste Volvo en zeker en vast ook mijn laatste. Nog nooit heb ik er zo naar verlangd van een wagen in te ruilen voor een ander merk. In deze prijsklasse heb je echt een ruime keuze. Nog eventjes vol houden, anders kost het mij echt te veel want na anderhalf jaar is er enorme waardevermindering! Dit is mijn mening over mijn Volvo! Nooit meer!!!
danielk
2nd Gear member

Tsja. Iedereen heeft recht op zijn mening natuurlijk, maar vind je het niet een beetje overtrokken om een merk voltrekt af te schrijven omdat je een bepaald accessoire (dat nota bene niet eens door Volvo zelf wordt aangeboden) niet kunt gebruiken? Ik ga toch ook niet klagen dat ik het belachelijk vindt dat ik geen 24 inch chromen Giovanna-spinner-velgen kan monteren? :)

Ik zou eerder volstrekt afknappen op technische ellende (zelf gelukkig nog niet gehad)
menjo
7th Gear member

Heb je een FM modulator gekocht? Of is het toch een FM zender? Want bij een FM modulator zou de kwaliteit noet moeten kunnen varieren, dan is ie gewoon verkeerd aangsloten. Dat een FM zender geen goede kwaliteit levert vanuit een auto naar een antenne buiten de auto is logisch. Ik kan me herinneren dat ik dat in dit topic al eerder gezegd heb.
cordi
2nd Gear member

Ik kan twee verschillende zenders instellen met dit toestel. Ik krijg enkel mono ontvangst door. Ook heb ik vooral bij klassieke muziek nogal wat geruis. Ik ben zo maar eens bij Ford gaan horen. De V50 en de S40 is immers voor 2/3 een Ford Focus (dieselmotoren, onderstel enz.). Op de Ford kan vlot een Ipod aangesloten worden. De radio's hebben ook een aux aansluiting. Voor de Volvoingenieurs is dat echt een héél zware straffe klus. Ik denk zelf dat deze mensen nog nooit van een aux aansluiting hebben gehoord, waarschijnlijk heb ik daarom veel problemen met de elektronica. Spijtig want deze wagen is schitterend geassembleerd. Moesten de ingenieurs hun werk even goed doen als de arbeiders dan hadden we een schitterende wagen.
Ik denk niet dat die mensen van Volvo dit lezen. Hun interesse gaat waarschijnlijk naar nog meer pk's en de auto's nog sneller maken zodat we nog wat vlugger in de file staan.
menjo
7th Gear member

Haha, tja die arbeiders maken er gelukkig nog wat van. En alleen de ontbrekende aux ingang is ontworpen door ingenieurs?
Maar dat je nu slechte geluidskwaliteit ligt aan je fm zender niet aan je auto (hoewel de ingenieurs natuurlijk een grote ontwerpfout hebben gemaakt, die auto hadden ze best van plastic kunnen maken). Ik zeg nogmaals, probeer eens een FM modulator, die zijn voor veel minder dan 100 euro te krijgen en geven in ieder geval een constante kwaliteit.
cordi
2nd Gear member

Er zijn blijkbaar mensen die een auto beschouwen alsof het iets menselijk is. Kritiek moet kunnen vind ik. Ik kan toch moeilijk deze auto verheerlijken gewoon omdat het een Volvo is. Als ik mensen moest beledigd hebben of ze zich door mij gekwetst moesten voelen omdat ik kritiek had op hun auto waar dat zo veel van houden bied ik hun mijn excuses aan. Ik hoop maar gewoon dat ze deze forums bij Volvo ook lezen zodanig dat ze eens worden wakkergeschut.
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Kritiek mag altijd, graag zelfs. Maar ik heb wat moeite om je logica te volgen. Je kraakt een auto af met als hoofdpunt dat er geen iPod aansluiting inzit. Als ik alle andere technische ellende hier lees lijkt me dat meer een reden om Volvo vaarwel te zeggen (mijn enthousiasme voor de nieuwe modellen neemt er in ieder geval niet door toe...)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
menjo
7th Gear member

En daarbij draag ik ook nog een redelijke oplossing voor je aan. Die lang niet zo duur hoeft te zijn en in dit topic is zelfs al een complete inbouwbeschrijving te vinden.
Karoshi
2nd Gear member

foto's van mijn ipod setup:
Kabel van de fm modulator komt in de armsteun uit samen met de schakelaar voor het aan en uitschakelen van de modulator en een extra 12V aansluiting voor de belkin adapter.
Afbeelding
radio op ingestelde fm frequentie
Afbeelding
zelfgemaakt plaatje bekleed met skai leder en ligt bovenop de cupholder.
Afbeelding
zijaanzichtje. Doel was om het perfect te integreren in het strakke design van volvo.
Afbeelding
ipod in aktie.
Afbeelding
foto van de fm modulator ingebouwd in de koffer onzichtbaar.
Afbeelding
cordi
2nd Gear member

Bedankt! Heel mooi gedaan!
Andries
Starter

Kijk eens op http://www.neocaraudio.com/prod-ion.html.
Hier vind je een mooie oplossing, de Neo-iON, digitaal, met bediening via de radio en de stuurknoppen. Niet zo goedkoop $ 189,- excl. verzendkosten, maar een nieuwe auto is duurder.

Andries.
danielk
2nd Gear member

Ik betwijfel of dat gaat werken. Als het mogelijk was een Ipod direct op de wisselaar aan te sluiten waren we denk ik niet allemaal aan het klieren met FM-modulators etc.
Als je de search op die site gebruikt (V50 wordt niet eens vermeld) en je voert een XC90 in (gelijk systeem) krijg je als 'oplossing' een casette-adapter voorgeschoteld.
Andries
Starter

Je hebt gelijk, sorry. Ik had even niet in de gaten dat ik in een ander forum zat dan mijn eigen situatie (ik heb een S80 uit 2000). Ik was zo enthousiast dat ik hiervoor iets gevonden had, dat ik dat gelijk wilde delen. Maar inderdaad, de V50 staat er niet bij, dus dat ligt "iets" ingewikkelder. :signoops:

danielk schreef:Ik betwijfel of dat gaat werken. Als het mogelijk was een Ipod direct op de wisselaar aan te sluiten waren we denk ik niet allemaal aan het klieren met FM-modulators etc.
Als je de search op die site gebruikt (V50 wordt niet eens vermeld) en je voert een XC90 in (gelijk systeem) krijg je als 'oplossing' een casette-adapter voorgeschoteld.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”