B3 B4 B5 of T6

Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13489
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik snap niet waarom je een gebruikte auto private gaat leasen..
Koop je hem zelf en financier je hem heb je een eigendom met restwaarde.
Ik ga er vanuit dat ROB bij een gebruikte auto std op nacalculatie gerekend wordt, dat kan nog knap tegen vallen
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6282
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Doc R schreef: 12.10.2024 - 15:32 ....Kies met emotie, daar heb je uiteindelijk meer lol van....
100% mee eens! Je leeft maar 1 keer en je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan ipv wat je niet hebt gedaan.
Je opmerkingen over het verbruik zijn m.i. vooral gebaseerd op persoonlijke aannames en niet op feiten.
Met mijn D6 deed ik gemiddeld 1:30, met de S80 D3 kwam ik niet verder dan 1:17.
In Autoweek was er ooit een D6 rijder die stevig doorreed en nooit de auto aan de laadpaal hing en die deed 1:15, dus zoveel slechter is dat niet dan een D3.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Je kan inderdaad rekeken en met het minste geringste kan die berekening de prullenbak in.

20% meer verbruik puur op benzine is met mijn B4 tov een T6. De dubbele koppeling automaat is een stuk zuiniger en het zeilen op hoge snelheid ook. Was een Ardennen rit heen en terug naast elkaar. Het was zelfs iets meer 22%.

Op de heenweg was het een procent of 4 in zijn voordeel maar dat was met volle accu.
Maargoed normaals. Je kan rekenen wat je wilt. Bij extreem veel kilometers is het verbruik wel een slok op een borrel.

Ik zou vooral kijken wat je belangrijk vind. Ik vind mijn eigen B4 best een aantal voordelen hebben.
Maar ik zou toch net voor de T6 gaan als ik de vrije keuze had.

Ook weer met private lease en kopen/lenen. Dat kan in persoonlijke gevallen ook gunstiger zijn.
Rente stand, hypotheek, persoonlijke lening, risico etc. Er zijn zoveel variabelen.

Ik vind zo'n volvo abonnement ook wel lekker. Ik ben met werk wat buiten de deur aan het kijken en het ene bedrijf is alleen lease, de ander mobiliteits budget, de ander helemaal geen auto. Dan heb ik geen zin om nu ergens lang aan vast te zitten.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
Doc R
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 23.04.2017 - 23:05

Gouwe schreef: 12.10.2024 - 16:19 ”Je opmerkingen over het verbruik zijn m.i. vooral gebaseerd op persoonlijke aannames en niet op feiten.
Met mijn D6 deed ik gemiddeld 1:30, met de S80 D3 kwam ik niet verder dan 1:17.
In Autoweek was er ooit een D6 rijder die stevig doorreed en nooit de auto aan de laadpaal hing en die deed 1:15, dus zoveel slechter is dat niet dan een D3.”
Mits ik de kosten/verbruik elektriciteit helemaal niet meetel halen we met de D6 inderdaad betere waarden.
Wordt overigens gebruikt voor korte afstanden, nagenoeg alleen elektrisch gevoed door overmaat aan panelen op t dak O) en halen hiermee prima de 1:40.
Gebruiken we beide auto’s ongeveer het zelfde en voor langere stukken dan PIH amper zuiniger (bij meerekenen elektra) en dan met name nog door het best wel betere verbruik buiten de snelweg.
Zodra afstanden > 90km snelweg zonder file is de D3 weer zuiniger ook al vertrok je met een volle accu.

Het hebben van beide wagens heeft me veel geleerd over PIH en heb meer waardering gekregen voor de M66 handbak in combi met de kortere slag van de D3. Haal daarmee gemiddeld 1:17,8 en op snelweg 1:22.
Mijn vrouw vindt dan weer de V60 door de automaat fijner. Verschil mag er zijn.
Rekeningrijden??? Doe ik al jaren...

V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6282
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

@Doc R: Ik neem mijn opmerking terug dat je opmerkingen vooral op aannames gebaseerd zijn! (had ook beter je onderschrift moeten lezen...)
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Lupo Volvo
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 19.10.2023 - 22:17
Locatie: DONGEN

Ga voor de auto die het meest bij je los maakt! Ik heb de XC60 T8 gekozen. Iedere dag veel plezier. De 'meerprijs' schrijf ik imaginair af bij hobby. De specificaties van deze auto zijn niet eens top-of-range en toch geeft die T8 de meeste lol. Blis, ACC heb ik niet maar die geven die duw in de rug niet ...
XC60 T8
C30 D2
V70n D5
245T
440 1.6
66
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Kijk zo mogen we het horen een berijder met een T8 die ook lekker gasgeeft.
Als je flink gas geeft zit er toch niemand in je spiegel is mijn motto :-)
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
arjen
4th Gear member
Berichten: 736
Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
Locatie: Leiderdorp

Ehhh dingen kunnen soms raar lopen.
Maar onze S60 B3 inscription uit ‘21 wordt binnenkort ook vervangen door een S60 T6 uit mei.24 met 15.000 km

Het model s60 blijft binnen gezin toch wel de populairste auto en wil je dat komende jaren nog soort van jong willen blijven rijden…….Nieuw niet meer te bestellen. Maar dit voelt ook al nieuw :-) daarnaast hebben wij zonnepanelen en oplaad wallbox thuis dus niet afhankelijk van openbare laadpalen.

Leuke uitvoering, S60 T6 ultimate black met oa. panoramadak, Headup display, bowers en Wilkins etc.

Komende jaren dus lekker doorrijden in een S60
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
Gebruikersavatar
kawazxr
5th Gear member
Berichten: 1081
Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21

Gefeliciteerd met deze mooie complete opvolger en leuk om te lezen dat hij jullie goed bevalt, veel rijplezier natuurlijk met jullie nieuwe T6 straks.
Benieuwd naar de foto's straks, blijft altijd spannend dat wachten wanneer hij opgehaald mag worden.
S60 T8 R-Design Hybride
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12650
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Mooie stap, en gelijk heb je! Hybride rijden is top!
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver


"I'll try being nicer if you try being smarter.."
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Hele mooie confi ook!
De S was voor mij echt te klein kwa kofferruimte, maar ik vind hem ook heel mooi!
Rijd ook net wat beter dan de V
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
arjen
4th Gear member
Berichten: 736
Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
Locatie: Leiderdorp

Dank!

Ben benieuwd hoe dat hybride rijden is met alles wat ermee te maken heeft.
Altijd leuk weer iets doen waar je nog geen verstand en ervaring mee hebt :-)
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1290
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Je gaat zoveel meer vermogen hebben en tractie zeker in nat.
Daar zit het grooste verschil. En het volledig electrisch is heel rustig.

Nadeel is dat de hybrid stand wat minder "smooth" is dan een B, maar met een beetje gevoel en kennis van de aandrijflijn kan je daar wel omheen rijden.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Erg leuk idd om op stroom te rijden en dat van een verstokte dieselrijder.
En bij normaal gebruik zo'n 75km range.
Nu met veel blad een beetje opletten bij het optrekken, het is de achteras die elektrisch word aangedreven maar doe je normaal dan is het erg smooth rijden.
Zet hem eens op power met warme motor en dan is het ineens een hooligan die knetterhard de snelheidsbegrenzer in knalt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Sjors_S60
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 13.08.2020 - 23:43

Jers3n schreef: 12.10.2024 - 00:05
wasbeer2006 schreef: 11.10.2024 - 10:00 Persoonlijk (los van geld)
Als je een B5 AWD kan krijgen heb je denk ik het beste van twee werelden
B5 AWD is er alleen in de V60 Cross Country (van de modelvarianten van de V60/S60). Deze combi is voor zover ik weet (in NL) niet in de gewone V60 geleverd.
De B5 AWD is wel geleverd in de S60.
In België staan een paar exemplaren te koop, tegen een zeer scherpe prijs (als je het mij vraagt).
Wellicht dat dit Zweedse auto's zijn.
Meerdere merken gereden maar om in Volvo termen te blijven;

Volvo V60 T8 Recharge MY25
Volvo V60 CC 2.4 5 cillinder MY2018
Volvo S60 T4 R design MY2019
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”