temperatuur op het dashboard blijt in het rood

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Toms
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14.10.2024 - 13:44
Locatie: Houthalen

hallo iedereen, ik ben nieuw hier op het forum, mijn naam is Tom en ik kom uit Houthalen België.
Ik ben sinds kort eigenaar van een Volvo s 40 uit 2003. In het begin was er geen enkel probleem hij rijd zalig. dan plots het lampje van de motor temperatuur knal in het rood terwijl de motor koud was. Om een lang verhaal kort te maken, koelvloeistof af gelaten, temperatuur sensor gedemonteerd en uit gehaald, thermostaat gedemonteerd en uitgehaald. een dag later na een hele dag koud te laten, contact op gezet en meter staat nog steeds in het rood. Sensor en thermostaat worden morgen vervangen door nieuwe. maar dat de meter in het rood blijft is dat normaal ? wat kan er nog mis zijn ?
Alle hulp zou welkom zijn.

met vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
Kick
5th Gear member
Berichten: 1715
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Aan boord van de Kasper Ohm

Welkom! Als de sensor en thermostaat morgen worden vervangen zou ik dat eerst even afwachten. Hopelijk blijft dan de temperatuuraanduiding goed en zo niet dan wordt het verder zoeken,
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Toms
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14.10.2024 - 13:44
Locatie: Houthalen

hallo, inderdaad, maar is het normaal dat deze nu de hele tijd in koude toestand in het rood bli staan ?
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27335
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Geen kortsluiting in de tellerunit?

Voor de volledigheid, om welke motor gaat het?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Emmevi
5th Gear member
Berichten: 1190
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

Kabelbreuk in de sensorkabel, dus een gigantische weerstand wat resulteert in een meter die in de hoek vliegt?
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Toms
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14.10.2024 - 13:44
Locatie: Houthalen

fredhead schreef: 14.10.2024 - 19:49 Geen kortsluiting in de tellerunit?

Voor de volledigheid, om welke motor gaat het?

het gaat om een 1.9 dI 85 kw
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27335
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Met die informatie het topic even naar de juiste plek gezet :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
NicoV40
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44

Is het dat lampje onder de meter, of de meter zelf die rood aanwijst?
Als ik me niet vergis zat er een soort van koplampcontrole op, als het lampje onder de temperatuurmeter bleef branden was je linkkoplamp stuk, die onder de brandstofmeter de rechterkoplamp. Moet wel uitgaan natuurlijk na een tijdje.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
Toms
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 14.10.2024 - 13:44
Locatie: Houthalen

De meter zelf staat op rood en het lampje van de meter brand rood
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”