Mijn S60 B4 (3 jaar oud en 80k op de teller) was toe aan een volgende onderhoudsbeurt. Afgezien van de twee voorgaande beurten heeft de auto de garage nooit gezien, dus wat dat betreft helemaal tevreden. Daardoor was ik eigenlijk ook nog niet toe aan een andere auto. Wel was ik er tot voor kort vanuit gegaan dat een volgende auto volledig elektrisch zou zijn. Maar daar ben ik toch wel van teruggekomen: de ontwikkeling van de accu-techniek gaat nog snel, de prijzen van elektrische auto's zijn niet heel stabiel en inruil wil wel eens lastig zijn zodat voor mijn gevoel de aanschaf van een elektrische auto nog iets te vroeg komt. Dat is wellicht anders in het geval van lease maar bij mij gaat het om privé-aanschaf.
Bij het inplannen van een onderhoudsbeurt voor de B4 op de dealer-site, viel mijn oog op een S60 T6 Ultimate Dark van een paar maanden oud en nauwelijks kilometers op de teller. Toch maar eens langs gegaan om te praten, keurig inruilaanbod gekregen en met een getekend koopcontract weer naar buiten. De auto is inmiddels afgeleverd. De T6 is toch wel een heel andere auto dan de B4, (veel) meer power, stiller (elektrisch) en zit nog beter in de spullen dan de Inscription-uitvoering die ik had. Als extra's bovendien nog een Bowers & Wilkins-installatie, panorama-schuifdak en een semi-elektrische trekhaak. Uiteraard zal er de komende tijd veel gestekkerd gaan worden. Hopelijk is de T6 net zo probleemloos als de B4.
Van een S60 B4 naar een T6
- Bart
- 8th Gear member
Gefeliciteerd en veel rijplezier gewenst!
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."