Over Volvo stoelen, oud en nieuw
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Er zijn sommigen die hebben zelfs geklaagd over deze dwarsbalk, die schijnbaar goed voelbaar is, en het zitcomfort niet ten goede komt. Ik ben nogal zwaar, en heb absoluut niets te klagen over de stoelen. ik voel geen dwarsbalk in het zitgedeelte. Misschien is er ook nog verschil tussen stoelen met zitvlak verlenging, en zonder zitvlak verlenging. Ik heb dus wel gekozen voor zitvlak verlenging. Misschien maakt dat in de constructie van de stoel, nu net het verschil. Wie het weet, mag het zeggen....
.

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Henry82
- 5th Gear member
Die dwarsbalk zit in de stoelen met verlenger, dus ook in de jouwe. De één heeft er (veel) last van, de ander niet. Zelf voelde ik hem ook wel eens, maar niet zodanig dat het me echt stoorde.
Life is what happens while you're busy making other plans
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- raspaardje
- 6th Gear member
Waar zit die balk dan?
Mijn ervaring met de huidige contourstoel/sportstoel is erg positief; de zitting aan de voorzijde niet teveel kantelen en de zitverlenging niet volledig uit om gehele ondersteuning voor de bovenbenen te krijgen.
Verder is deze stoel wat harder en zit je er meer in dan op, je hebt dan ook meer zijdelingse steun, erg lekker bij het betere bochtenwerk.
Wellicht dat erg goed afstellen om ook een comfortabele zithouding op de lange ritten te ervaren wat tijd vergt.
De lederen V50 stoel ervaarde ik als een stoel die tussen de comfort- en contourstoel zat.
Mijn ervaring met de huidige contourstoel/sportstoel is erg positief; de zitting aan de voorzijde niet teveel kantelen en de zitverlenging niet volledig uit om gehele ondersteuning voor de bovenbenen te krijgen.
Verder is deze stoel wat harder en zit je er meer in dan op, je hebt dan ook meer zijdelingse steun, erg lekker bij het betere bochtenwerk.
Wellicht dat erg goed afstellen om ook een comfortabele zithouding op de lange ritten te ervaren wat tijd vergt.
De lederen V50 stoel ervaarde ik als een stoel die tussen de comfort- en contourstoel zat.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Henry82
- 5th Gear member
Oh sorry, ik bedoelde de XC40 Raspaadje. De V60 stoelen hebben dat inderdaad niet, in mijn huidige auto zitten ook de contour/sport stoelen, en ik vind ze ook perfect. Duurde even voor ik de ideale positie had gevonden, maar ze zitten dan ook echt goed.
- Bart
- 8th Gear member
Dat vinden van de ideale positie is altijd een dingetje, en ook het fijn zitten in de stoelen lijkt vaak een kwestie van tijd.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Henry82
- 5th Gear member
Ja, lang leve de stoelen met geheugen. Had ik vroeger niet, en als m'n auto dan een dagje weg was met iemand anders was ik weer dagenlang zoet met het vinden van de ideale zit
- raspaardje
- 6th Gear member
Duidelijk, Henry82...
En stoelen met een geheugen zijn idd fantastisch, met mijn autogebruik-omstandigheden zou ik niet meer zonder willen durf ik wel te stellen.

En stoelen met een geheugen zijn idd fantastisch, met mijn autogebruik-omstandigheden zou ik niet meer zonder willen durf ik wel te stellen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
-
- 5th Gear member
Voor mij staat Volvo voor ongekend zitcomfort dat ook na heel veel kilometers niet of nauwelijks afneemt.
Het is duidelijk dat Volvo er voor kiest verschil te maken in het zitcomfort tussen de verschillende modellen.
De 90 serie kreeg de stoelen met het beste zitcomfort. Het kan een reden zijn voor autokopers de keus te laten vallen op een duurder model.
Wie beroepsmatig veel rijdt en ook nog werkzaamheden buiten de auto uitvoert weet dat hij met een Volvo al tientallen jaren een goed zit.
Het is duidelijk dat Volvo er voor kiest verschil te maken in het zitcomfort tussen de verschillende modellen.
De 90 serie kreeg de stoelen met het beste zitcomfort. Het kan een reden zijn voor autokopers de keus te laten vallen op een duurder model.
Wie beroepsmatig veel rijdt en ook nog werkzaamheden buiten de auto uitvoert weet dat hij met een Volvo al tientallen jaren een goed zit.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- mga1600
- 6th Gear member
Ik ben erg blij met mijn comfortstoelen in de XC60. De xc40 en c40 die ik hiervoor reed hadden nogal harde R-design stoelen - niet mijn ding. En daarvoor hadden we een XC90 met R-design stoelen. Die waren uiteraard wel een stuk, groter en beter dan van die( X)C40 - maar de zit was zeker niet mijn ideaal. Het ding had 3 geheugenstanden en daar heb ik er toen maar twee van geclaimd om toch af en toe anders te gaan zitten.mWillyWortel2 schreef: ↑23.10.2024 - 18:56 Voor mij staat Volvo voor ongekend zitcomfort dat ook na heel veel kilometers niet of nauwelijks afneemt.
Toen ik kortgeleden op zoek ging naar een XC60 heeft de dealer me eerst uitgebreid laten rijden in een exemplaar met sportstoelen ( dat is het zelfde toch als r-designstoelen?) maar waar ik me niet lekker in voelde., maar waar anderen bij zweren. De comfortstoelen waar ik toen ook een paar uur mee gereden heb daarentegen wel dus, - daarin zit ik als een vorst….. Het blijft persoonlijk! Maar die neiging om af en toe anders te willen zitten heb ik nog niet gehad met deze stoelen.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Wel even ter vergelijk van oud versus nieuw, we hebben in juli een Amazon 122S uit 1965 gekocht met vinyl stoelbekleding, na amper een uurtje rijden kreeg je al rugpijn.
Toen bij Nordicar een set spanbanden (origineel Pirelli) en nieuwe vullingen besteld, half dagje werk en de stoelen zitten nu fenomenaal, een hele dag oldtimer ritten rijden en gezwind uitstappen.
De Volvo stoelen waren dus in 1965 al wereldklasse, zitten eigenlijk even comfortabel als mijn Inscription stoelen in de S90
Toen bij Nordicar een set spanbanden (origineel Pirelli) en nieuwe vullingen besteld, half dagje werk en de stoelen zitten nu fenomenaal, een hele dag oldtimer ritten rijden en gezwind uitstappen.
De Volvo stoelen waren dus in 1965 al wereldklasse, zitten eigenlijk even comfortabel als mijn Inscription stoelen in de S90
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 5th Gear member
Heel herkenbaar!
Denk nog vaak terug aan mijn 123GT, donkergroen met die fantastische bruine stoelen.
De 123GT was toen het snelheidsmonster van Volvo.
Inmiddels is de eerste de beste Fiat 500 sneller weg bij het stoplicht.
Denk nog vaak terug aan mijn 123GT, donkergroen met die fantastische bruine stoelen.
De 123GT was toen het snelheidsmonster van Volvo.
Inmiddels is de eerste de beste Fiat 500 sneller weg bij het stoplicht.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.