luchtmassameter

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8241
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Ja, het is nogal belachelijk veel.
En te bedenken dat het vervangen zelf minder dan 10 minuten kost 😱

Ik zou mijzelf afvragen waar die €400+ bedrag vandaan komt.
Laatst gewijzigd door Urbexpeditie op 20.10.2024 - 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

vzanten schreef: 12.09.2024 - 13:53 Nieuwe luchtmassameter van €42.75 . Het plaatsen daarvan €472.00.
Hij heeft de cijfers in de beginpost omgekeerd.
volvo440special
5th Gear member
Berichten: 1033
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Je koopt 'm van Denso voor zo'n €70-€80. Echter de importeur hangt er een prijskaartje aan en je hebt het over totaal andere kanalen dan een motointegrator of Winparts. Dus het even zo 1-op-1 vergelijken gaat niet top.
JoopVolvo
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 17.09.2024 - 21:14

JeroenSpock schreef: 20.10.2024 - 19:17 Wat een prijs voor een LMM. Kom ze online tegen van 30 euro tot 484 dollar.
Maar beetje gangbare prijs lijkt 60-80 euro.
Kortom, ver uit de buurt blijven bij Henk Scholten :-D
JoopVolvo
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 17.09.2024 - 21:14

Ludo schreef: 20.10.2024 - 19:25
vzanten schreef: 12.09.2024 - 13:53 Nieuwe luchtmassameter van €42.75 . Het plaatsen daarvan €472.00.
Hij heeft de cijfers in de beginpost omgekeerd.
Plaatsen van zo'n ding is 10 minuten werk. Stekkertje eraf klikken en daarna 2 schroefjes los en je hebt het ding al in je hand.
Nieuwe plaatsen is reverse procedure en alles werkt weer top.
Naja, in ieder geval is het op draaimoment zetten van de wielenbouten dan wel weer gratis daar :happy: :happy: :]
Conclusie; met dit soort oude auto's moet je gewoon niet zijn bij zo'n glazen dealer paleis.
Bij dit soort bedrijven komen enkel nog leaserijders en die declareren deze vette rekeningen gewoon door aan de leasemaatschappij die deze enorme bedragen braaf aftikken. Dit is het verdienmodel geworden voor de grote glazen dealer paleizen want aan de particuliere verkoop van wagens wordt niets meer verdient simpelweg omdat er geen particulier in Nederland is die zich nog een nieuwe wagen kan veroorloven.
Waar vroeger het geld werd verdient in de showroom verdienen ze het nu in de werkplaats.
volvo440special
5th Gear member
Berichten: 1033
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

JoopVolvo schreef: 22.10.2024 - 12:44
volvo440special schreef: 20.10.2024 - 19:44 Je koopt 'm van Denso voor zo'n €70-€80. Echter de importeur hangt er een prijskaartje aan en je hebt het over totaal andere kanalen dan een motointegrator of Winparts. Dus het even zo 1-op-1 vergelijken gaat niet top.
Over welke kanalen heb je het dan? Gouden kanalen?
Laat me niet lachen man. Die stealers dat zijn de grootste oplichters die er zijn.
Het is de prijs die je bij de dealer neerlegt voor een onderdeel en daarnaast is de dealer geen autodoc.nl.
We kunnen hier zoals altijd wel weer gaan jammeren dat de dealer zo duur is. Maar dan moet je ook niet naar de dealer gaan. Als je goedkoop buiten de deur wil eten, moet je ook niet naar een restaurant met Michelin-sterren gaan, maar naar de Chinees.
JoopVolvo
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 17.09.2024 - 21:14

Niet netjes van je om pm's te publiceren op een forum maar dat terzijde.
Ik ga ook niet jouw pm scheldkanonnades richting de hoog geprezen forumspecialisten op dit forum openbaren. Maar dat terzijde.

Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat een dealer/garage/specialist die bijna 500 euro vraagt voor het plaatsen van een eenvoudige LMM zwaar overdreven is. En het is niet alleen zwaar overdreven, dit is gewoon pure oplichterij.
Ik vraag me ook af waar die 500 euro blijft. Daar zal de monteur niet veel van mee krijgen want die verdienen niet de hoofdprijs. En vraag me niet hoe ik dit weet :-D
Een groot deel van dat bedrag verdwijnt op mysterieuze wijze in de portemonnaie van de duur betaalde managers van dat bedrijf.
Ga jij 500 euro aftikken voor iets wat de garage op de hoek doet voor 4 tientjes? Niemand met gezond verstand die dit doet. Daar ga je ook niet voor werken toch? Enkel om een paar veel te duur betaalde managers te sponsoren?
volvo440special schreef: 22.10.2024 - 13:51 Als je goedkoop buiten de deur wil eten, moet je ook niet naar een restaurant met Michelin-sterren gaan, maar naar de Chinees.
Ook een opmerking die kant noch wal raakt. Bij een Michelin restaurant krijg je geen massa Chinees maar voedsel waar de nodige aandacht en energie in is gestoken door top koks en dat heeft zijn prijs. Echter, bij de garage op de hoek krijg je gewoon dezelfde LMM als bij de Volvo dealer en het kost de dealer ook niet meer tijd om deze te monteren. En de monteur bij de dealer verdient geen cent meer als bij de dorpsgarage want allemaal dezelfde CAO. Conclusie, het mag bij de dealer dus niet meer kosten als bij de garage op de hoek. Maar dat is dus niet het geval. Integendeel, het prijsverschil is enorm en totaal buiten proporties. En daarom moet je daar als particulier ver uit de buurt blijven dus.
volvo440special
5th Gear member
Berichten: 1033
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Ik zeg ook nergens dat het allemaal goedkoop is. Echter iedereen weet dat dealers flink meer vragen voor arbeid en onderdelen. Dus waarom zouden we daar verontwaardigd over zijn? Zeg je tegen de dealer "vervang de LMM maar", ja dan weet je dat je een onderdeel van een paar honderd euro laat plaatsen. Je weet ook dat men - hoe dan ook - meer gaat rekenen voor het monteren. Andere kant van de medaille is weer, als het tegenzit, jij betaalt de pakketprijs. Je kunt daarnaast altijd een prijsopgave vragen voordat er begonnen wordt en vaak geeft men dit uit zichzelf al. Dan kun je altijd verder gaan voor wat goedkopers.
Bij de dorpsgarage loopt de teller door, tot het onderdeel zit.

Een Chinees en een restaurant met Michelin-sterren kun je wel vergelijken met garages.
Immers heeft de dorpsgarage geen last van Volvo opleidingen, Volvo inventarislijsten en noem het maar. Men kan een bestelling op mijngrossier of elders plaatsen.
De Volvo dealer heeft die kosten wel. Die plaatst dit soort bestellingen bij het centrale magazijn, waar alles in een Volvo doosje danwel zakje arriveert, met bijbehorende prijs.

Gaan we thuis op autodoc, motointegrator of winparts zitten: ja dan verslaan we zelfs de dorpsgarage nog en sleutelen we het er zelf op zondagmiddag in.

En als jij dezelfde bent als trollhatan en malmo, dan hebben we inderdaad eerder contact gehad per pb. Enorme scheldpartijen kan ik me niet herinneren. Vooral emotie, omdat je achteraf belazerd bent, met een slechtere auto dan voorheen, waar je bijstond.
Jouw pbtje beantwoord ik hier, omdat dat soort communicatie gewoon in dit topic thuishoort.
Als je daadwerkelijk iets wilt delen mag je altijd pb'en, maar dan moet het wel een inhoud hebben. Ook moet je niet in je eerste pb de rol gaan spelen van een heel nieuw lid die "via via" hier beland is.
JoopVolvo
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 17.09.2024 - 21:14

volvo440special schreef: 23.10.2024 - 09:07 Immers heeft de dorpsgarage geen last van Volvo opleidingen, Volvo inventarislijsten en noem het maar. Men kan een bestelling op mijngrossier of elders plaatsen.
De Volvo dealer heeft die kosten wel. Die plaatst dit soort bestellingen bij het centrale magazijn, waar alles in een Volvo doosje danwel zakje arriveert, met bijbehorende prijs.
Vertel mij dan eens hoe Peugeot Broekhuis in Almelo er in slaagt een natte distributieriem van een Peugeot 308 uit 2015 te vervangen voor 700 euro waarbij de klant 300 euro coulance krijgt en uiteindelijk maar 400 euro hoeft te betalen?
En het vervangen van zo'n riem is wel ff heel wat meer werk dan het losdraaien van 2 schroefjes om een simpele lmm te vervangen op een nog veel simpelere oude S60 van meer dan 20 jaar oud.
Die 'Volvo opleidingen' en 'inventarislijsten' moeten dan wel echt godsgruwelijk duur zijn en waarom zouden deze belachelijke onkosten 1 op 1 moeten worden doorberekend naar de klant?
Naja, je kan lullen wat je wilt. Het bewijs is hier geleverd met rekeningen en al. Feit is en blijft dat Henk Scholten meer dan 650 euro vraagt voor het vervangen van een doodsimpele lmm en daar kan iedereen zijn conclusies uit trekken.
Ik denk niet dat er op dit forum veel mensen zijn die nu nog met hun oude Volvo bij de dealer langs gaan in geval van een storing. Of denk jij van wel? :-D
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27270
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Uurtarief van Volvo en Peugeot dealers vergelijken is natuurlijk appels met peren...

Rest van de discussie lijkt mij zoals ook al aangegeven volledig zinloos.
Iemand maakt een keuze, je hoort vooraf een prijs en geeft akkoord of je draait om en loopt de deur weer uit.

Zelf sleutelen en onderdelen via internet is natuurlijk in 100% van de gevallen veruit de goedkoopste optie.

Verder gaan we deze discussie nu ook staken want dit voegt werkelijk helemaal niets toe aan dit topic.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gesloten

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”