42K
Als je het snel zegt is het niks...
Dank je....ik heb me laten vertellen dat ik me ook niet moet laten afschrikken als er al 180.000 op de teller staat bij een auto van 5 jaar oud. Zijn meestal veelal snelweg kilometers en die zorgen voor minder slijtage...toch??Hans Eilander schreef: ↑23.09.2024 - 22:19 @jagraaf, als ik jouw was, ging ik voor een benzine XC40 T2 of T3, dan zit je altijd goed. Wel is het van cruciaal belang, hoe de vorige eigenaar met de auto heeft gereden. Want 2019/2020 is alweer een poosje terug. Probeer alles met een stekker en kabels te vermijden. Maar uiteindelijk beslis je zelf. Ook wat je budget betreft. Ik wens je veel succes.![]()
Dat kan wel zijn, maar dat weet je nooit zeker. Oók niet als de XC40 al meerdere eigenaren gehad heeft. Ik heb bij deze kilometrage, in 5 jaar een 63.000 km weg. (inschatting) Maar het is een feit dat veel gebruik, soms minder slijtage geeft, dan weinig gebruik. Voorbeeld: Een XC40 van 5 jaar met pakweg 22.000 km vind ik bedenkelijk.jagraaf schreef: ↑27.09.2024 - 14:14Dank je....ik heb me laten vertellen dat ik me ook niet moet laten afschrikken als er al 180.000 op de teller staat bij een auto van 5 jaar oud. Zijn meestal veelal snelweg kilometers en die zorgen voor minder slijtage...toch??Hans Eilander schreef: ↑23.09.2024 - 22:19@jagraaf, als ik jouw was, ging ik voor een benzine XC40 T2 of T3, dan zit je altijd goed.
Dat is precies wat ik nu doe. Tegelijkertijd probeer ik hier in dit forum duidelijkheid te krijgen over wel of niet b4 mild hybrid of t4 benzine. Plugin wordt het sowieso niet. Is die afweging mild hybrid of benzine gemakkelijk te maken obv harde argumenten, kosten ed of is het ook een beetje een "religie dingetje",; je gelooft in het een maar zeker niet in het ander. Ik ben er nog niet uit, zegt u het maar.
Snap de vraag niet helemaal, de B-motoren zijn de opvolgers van de T-motoren. Een mild-hybrid is ‘niet meer’ dan een benzine motor met 48V ondersteuning. Heeft m.i. niks met ‘religie’ te maken.Orebro schreef: ↑26.10.2024 - 11:14Dat is precies wat ik nu doe. Tegelijkertijd probeer ik hier in dit forum duidelijkheid te krijgen over wel of niet b4 mild hybrid of t4 benzine. Plugin wordt het sowieso niet. Is die afweging mild hybrid of benzine gemakkelijk te maken obv harde argumenten, kosten ed of is het ook een beetje een "religie dingetje",; je gelooft in het een maar zeker niet in het ander. Ik ben er nog niet uit, zegt u het maar.
Dank voor je reactie. De onduidelijkheid van mijn vraag heeft vooral te maken met onwetendheid. Ik begrijp dat de B versie de opvolger is van de T maar schiet ik er veel mee op om te kiezen voor mild hybrid tov sec benzine?Jers3n schreef: ↑26.10.2024 - 12:08Snap de vraag niet helemaal, de B-motoren zijn de opvolgers van de T-motoren. Een mild-hybrid is ‘niet meer’ dan een benzine motor met 48V ondersteuning. Heeft m.i. niks met ‘religie’ te maken.Orebro schreef: ↑26.10.2024 - 11:14Dat is precies wat ik nu doe. Tegelijkertijd probeer ik hier in dit forum duidelijkheid te krijgen over wel of niet b4 mild hybrid of t4 benzine. Plugin wordt het sowieso niet. Is die afweging mild hybrid of benzine gemakkelijk te maken obv harde argumenten, kosten ed of is het ook een beetje een "religie dingetje",; je gelooft in het een maar zeker niet in het ander. Ik ben er nog niet uit, zegt u het maar.
Een B-motor draait net als een T altijd (zorgt voor de aandrijving) maar wordt o.a. bij optrekken geholpen door het 48V-systeem. Bij een B wordt er, via KERS-systeem, bij remmen electriciteit voor het 48V-systeem teruggewonnen. Start-stop werkt hierdoor gewoon goed, bijna onmerkbaar. En komende uit een V70 T5 (MY15) merk ik dat de V90 CC B5 zuiniger is (V90 CC 1:12, V70 1:11, beide op basis van tankbonnen). Is niet schokkend maar dat had ik vooraf niet verwacht voor een aanzienlijke groter, bredere (ook de banden) en zwaardere auto met AWD.
Dank voor de reactie. Ik wil het liefste een XC40 B4 Plus, eerste helft 2024, de kop eraf, trekhaak en wie weet nog een paar extra's. Mijn vraag is....mild hybrid of alleen benzine? Is die mild hybrid uit milieu-oogpunt de moeite waard of zijn de kosten evt schrikbarend veel hoger? Ik besef dat dat subjectief is maar even in het algemeen gesteld?Jers3n schreef: ↑26.10.2024 - 14:09 ‘Schiet ik er veel mee op’ vind ik een nogal vage vraag.
B.v. ten opzichte van wat? T vs. B? Aanschafprijs? Hoe lang die mee gaat? Milieu-label? Verbruik? Gebruikskosten (wegenbelasting, verzekering, etc.)? Sensus vs. AAOS?
Maar ga vooral eens met beiden rijden, dat is denk ik een goede eeste stap…
Alleen benzine (dus een T)
zijn er vanaf MY21 überhaupt nog wel T-motoriseringen geleverd in de XC40? Vraag is dan wat zwaarder weegt, een oudere T-versie (met dus waarschijnlijk meer km’s) of een nieuwere B-versie.
Hier word een pure benzine versie bedoeld, dus zonder elektro hulp. Je kan in dit geval best een dik aangeklede benzine XC40 kopen. Ik heb de kleinste motor T2, maar verder goed aangekleed met nuttige opties. Dat dus.