- ABS storingslampje in Volvo V70 1998 (motorcode B5252FS)
- verschillende diagnoseapparaten getest, krijgen geen communicatie
- zoek nu iemand met VIDA / DICE die in de buurt van Middelburg / Delft is om even te testen

Goeiedag Volvo-fanaten,
Sinds een tijdje geeft mijn Volvo V70 uit 1998 (motorcode B5252FS) een intermittent ABS lampie (MIL). Het lampie gaat echter steeds vaker branden en, als het brandt, doet de ABS het ook niet. Is dus geen malse storing en wil hem wel oplossen, zeker nu er meer nat weer aan komt.
Ik heb zelf al met VCDS geprobeerd uit te lezen (werkte niet.... duhhhh) maar ook met een iCarsoft VOL 1.0, een consumenten uitleesapparaat welke dit model uit zou moeten kunnen lezen. De enige modules die dit apparaat echter uit kan lezen zijn de CEM en het SRS systeem. Geen ECU, geen ABS etc. Nou kan het natuurlijk aan dit iCarsoft apparaat liggen, maar het lijkt me ook dat er een algehele communicatiefout in de auto zit, aangezien zelfs de ECU niet uit te lezen is.
Tijdens het diagnosen heb ik wel de ABS module losgekoppeld gehad. Toen kreeg de CEM een fout dat de SPEEDOMETER een faulty signal kreeg, en inderdaad deed de snelheids meter het niet tijdens het rijden. Er is dus binnen de auto wel enige communicatie tussen de ABS module en de rest.
Wat ik nu eigenlijk zou willen is dat iemand met een echt deugdelijk diagnoseprogramma, VIDA of DICE, even diagnose doet. Als daar dezelfde resultaten uitkomen dan ga ik de module zelf maar eens onder de loep nemen.
Dus mijn vraag: Is er iemand in de buurt van Middelburg OF Delft die VIDA / DICE heeft om even mee te kijken? Would be much appreciated!
Ook sta ik open voor andere inzichten om het euvel te verhelpen!