2021 V60 (franse import) - registratie Volvo App

Plaats reactie
Kijkmijnou
Starter

Hi,

Ik heb 10 jaar lang naar alle tevredenheid een MY2010 V60 Summum D3 gereden.
Sinds eind september in het bezit van een 2021 V60 Inscription T6 in de kleur Bright Silver.
De auto is afkomstig vanuit de franse leasemarkt en heeft nog lage kilometers.

Graag zou ik ook de Volvo app willen koppelen met mijn auto.
Na het invoeren van VIN-nummer wordt er een pincode verstuurd via sms OF e-mail.
Echter zit deze nog gekoppeld aan de oude, hoogstwaarschijnlijk franse, 1e eigenaar (die heeft dus al wat meldingen gehad).
Ik loop dus vast in het registratie-proces.
De auto heb ik gekocht via mijn eigen niet-volvo dealer.

Nu heb ik de dichtstbijzijnde Volvo dealer gecontacteerd om te vragen of zij de auto vrij kunnen geven.
Dit schijnt nogal ingewikkeld te zijn en moet in de werkplaats worden geregeld, incl. de nodige kosten.
Ik snap dat voor het abonnement kosten a € 39,95 /jaar gemaakt dienen te worden. helemaal prima.
Maar wat zijn die extra handelingen in de werkplaats dan?

Is dit de normale gang van zaken voor een dergelijke omzetting?
Dit zou toch softwarematig (op afstand??) moeten kunnen worden ingeregeld.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat zouden jullie adviseren?

Gr, Sander
Infinitysnek
1st Gear member

Het koppelen van de app werd bij mij gratis gedaan bij de Volvo dealer. Aan het "vernederlandsen" waren wel kosten verbonden (of gratis bij de onderhoudsbeurd). Dat is volgens mij alleen het koppelen aan de juiste OnCall centrale en registreren bij Volvo Nederland.

Wat er precies in de werkplaats zou moeten gebeuren weet ik niet. Wellicht moet er voor OnCall in de auto zelf een instelling veranderd worden?
Volvo V60 T6 Recharge
mga1600
6th Gear member

Volgens mij moet de auto in de database van Volvo nl worden ingeschreven. Ooit heb ik het laten doen met een Duitse V70. In de auto zelf werd toen nog Nederlandse software geladen, bij nieuwere auto’s zit die taalkeuze er al in en zal dat niet nodig zijn. Maar het was de moeite waard, want ik kreeg een aantal maanden later het aanbod van Volvo Nederland om gratis een retrofit roetfilter aan te laten brengen waar toen een actie voor liep en er was nog een achterstallige software update die ook gedaan werd.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Kijkmijnou
Starter

Ok dan ga ik morgen maar eens afspraak inplannen. Wil toch graag die app kunnen gebruiken.
Infinitysnek schreef: 28.10.2024 - 13:11 Het koppelen van de app werd bij mij gratis gedaan bij de Volvo dealer. Aan het "vernederlandsen" waren wel kosten verbonden (of gratis bij de onderhoudsbeurd). Dat is volgens mij alleen het koppelen aan de juiste OnCall centrale en registreren bij Volvo Nederland.

Wat er precies in de werkplaats zou moeten gebeuren weet ik niet. Wellicht moet er voor OnCall in de auto zelf een instelling veranderd worden?
Kijkmijnou
Starter

Helder verhaal Ik ben overtuigd. Ga het in gang zetten. Thnx
mga1600 schreef: 28.10.2024 - 13:46 Volgens mij moet de auto in de database van Volvo nl worden ingeschreven. Ooit heb ik het laten doen met een Duitse V70. In de auto zelf werd toen nog Nederlandse software geladen, bij nieuwere auto’s zit die taalkeuze er al in en zal dat niet nodig zijn. Maar het was de moeite waard, want ik kreeg een aantal maanden later het aanbod van Volvo Nederland om gratis een retrofit roetfilter aan te laten brengen waar toen een actie voor liep en er was nog een achterstallige software update die ook gedaan werd.
OGA244
8th Gear member

Het eraf halen van de vorige gebruiker is bij aaos ineens lastiger geworden. Daarvoor was het erg simpel
Kijkmijnou
Starter

Gefixt!!
Na contact te hebben gehad met Volvo dealer Van Roosmalen uit Den Bosch is alles binnen een dag geregeld en ook nog eens kosteloos.
De auto moest inderdaad eerst nog vernederlandst worden ( registratie kenteken + VIN). Telefonisch daarna gekoppeld aan het Volvo account. De app werkt nu prima.
Thnx voor het meedenken. Gr, Sander
Bart
8th Gear member

Mooi zo! Toch liever naar de dealer dus ;-)
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
mga1600
6th Gear member

Met de import Fiat 500e van mijn vrouw recent hetzelfde procedure doorlopen. In de auto zelf is het, net als bij huidige Volvo’s, heel simpel om de taal te veranderen, sterker nog dat was bij het afleveren al gedaan, maar ik kreeg de FIAT app niet gekoppeld. En dat is voor een EV toch wel onhandig (preconditioning starten, laadstatus bekijken, planningen maken e.d.) .
De klantenservice van FIAT heeft de auto na een verzoek van me, gratis in het NL gedeelte van het bestand geregistreerd en ook aangemeld voor connected diensten. Toen werkte het, de app lijkt qua functionaliteit op die van Volvo.
Maar helaas , als de auto begin volgend jaar 3 jaar is, moet je bij Fiat voor het gebruik van de app gaan betalen. De functies zijn weliswaar in verschillende modules aan en uit te zetten, maar ca 60 euro per jaar ben je er sowieso wel aan kwijt. Wel de moeite waard - gaan we wel doen dus.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”