V60 t3 (2012) gekocht, maar op terugweg al een probleem

Gesloten
teebee
7th Gear member

Tja, je koopt iets (geen pakje suiker), je constateert direct dat zaken mankeren, en je gaat ‘fröbelen’….. (of overweegt dit)….. bijzonder.
Gewoon terug naar het koopadres, simpel.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Volvoradios
2nd Gear member

Ok, ik kan het uitleggen. De auto heeft precies wat ik wilde. Juiste velgen, juiste kleur, adapt cruise control, collision warning met full auto stop, blis, driver alert control, juiste kleur leer. Daarnaast weet ik dat hij nieuwe distributieriem, multiriem, remschijven/ blokken, radiateur, waterpomp heeft en 1 jaar geleden is koppeling gedaan.
Daarnaast ben ik enorme zelfsleutelaar en ik en een vriend samen doen al het onderhoud/ reparaties meestal zelf. Wat we ook gewoon leuk vinden. In principe zou de verkoper dit moeten oplossen, maar compressie meten en ECU fouten uitlezen is gewoon eitje. Ik wil de verkoper precies kunnen vertellen wat er stuk is. Hij kan me dan voorstel doen, maar missch kies ik ervoor het zelf met die vriend aan te pakken. Dus ik repareer nog helemaal niets!
Volvoradios
2nd Gear member

Ik wil dus eigenlijk weten wat de oplossing van het
probleem zou zijn en daarna de verkoper vragen of dat door hem professioneel opgelost kan worden, of dat dat voor hem te hoog gegrepen is/ niet rendabel is tov verkoopprijs. De verkoper zegt weinig verstand van techniek te hebben en alles aan garage in de buurt uit te besteden. Of dat serieus te nemen garage is betwijfel ik nu, want die garage controleert ook de auto's VÓÓR verkoop op technische gebreken en zet er nieuwe APK op. Maar dat deze motor niet in orde is, viel ze
kennelijk niet op! Misschien wordt nu duidelijk waarom ik zelf eerst de zaak onderzoek. Zonder ook echt te gaan repareren dus.
teebee
7th Gear member

Volvoradios schreef: 01.11.2024 - 23:35 Ik wil dus eigenlijk weten wat de oplossing van het
probleem zou zijn en daarna de verkoper vragen of dat door hem professioneel opgelost kan worden, of dat dat voor hem te hoog gegrepen is/ niet rendabel is tov verkoopprijs. De verkoper zegt weinig verstand van techniek te hebben en alles aan garage in de buurt uit te besteden. Of dat serieus te nemen garage is betwijfel ik nu, want die garage controleert ook de auto's VÓÓR verkoop op technische gebreken en zet er nieuwe APK op. Maar dat deze motor niet in orde is, viel ze
kennelijk niet op! Misschien wordt nu duidelijk waarom ik zelf eerst de zaak onderzoek. Zonder ook echt te gaan repareren dus.
Heb maar zo het vermoeden dat je geen gehoor zal krijgen wanneer je aanklopt na zelf de boel ‘onderzocht’ te hebben.
Een verweer van de verkoper kan dan zijn dat het mankement niet aantoonbaar aanwezig was direct na verkoop maar pas nadat jij er mee aan de gang bent gegaan. Waar of niet waar, maar dat kan maar zo een verweer zijn, en ik denk dat jij dan niet heel sterk staat.
Laat hen het constateren en beslis daarna of je het zelf wil gaan herstellen of dat verkopende partij dit mag (moet).

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Fredhead
Geartronic member

Precies daarom.
Kan je het mankement aanwijzen met enkel de motorkap open te doen dan kan je de daarop wijzen, zo niet moeten zij het onderzoek voor je doen.

Bij de vorige auto van mijn vriendin hebben we ook met dit bijltje gehakt en hoe lastig ook om eerst op je handen te gaan zitten is dit daardoor toen wel goed opgelost.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
volvo440special
5th Gear member

Precies dat. Als jij gaat sleutelen, dan is het voor de verkoper heel makkelijk om naar jou te wijzen.

Daarnaast: Je hebt al van 2 garages gehoord dat de motor eigenlijk gewoon klaar is, met de waarschijnlijke oorzaak. Dus nog meer onderzoek (laten) doen is nutteloos.
Het is nu gewoon aan de verkoper om via zijn garage een diagnose te laten stellen en jou een voorstel te gaan doen.
Volvoradios
2nd Gear member

Ik kan bewijzen dat het mankement al aanwezig was. Ik heb met de monteur gesproken die de auto de laatste jaren heeft onderhouden.
Die vertelde me precies wat er laatste jaren aan vervangen is, maar ook dat de auto op het laatst problemen kreeg met olie-/ koelvloeistof verbruik. De vorige eigenaar had er daardoor geen zin meer in (na alle investeringen, die ik eerder noemde) en deed de auto weg en ruilde hem in voor nieuwe Toyota.
Volvoradios
2nd Gear member

Een compressietest is nu werkelijk niets bijzonders. En een Obd2 scanner aansluiten zie ik ook niet als "sleutelen".
Ik ga niets repareren dus.
Volvoradios
2nd Gear member

Wie de vorige eigenaar was, en waar de auto is onderhouden vond ik na de koop in de papieren.
Fredhead
Geartronic member

Volvoradios schreef: 02.11.2024 - 08:28 Een compressietest is nu werkelijk niets bijzonders. En een Obd2 scanner aansluiten zie ik ook niet als "sleutelen".
Ik ga niets repareren dus.
Maar toch geef je ze iets om naar te kunnen wijzen straks.
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

-KJ-
5th Gear member

Inzichten en standpunten gaan niet bij elkaar komen zo te lezen, dus doe datgene dat jou verstandig lijkt en houd ons op de hoogte.
Volvoradios
2nd Gear member

Zeker! Ik laat natuurlijk weten wat ik vandaag te weten kom. Het is waarschijnlijk trekken aan doord paard, maar "die Hoffnung stirbt zuletzt" zeggen onze oosterburen 😉
BSXC
2nd Gear member

Met zoveel kennis had een onderzoekje vooraf niets opgeleverd? Veel succes en wijsheid.
Volvoradios
2nd Gear member

Ik had een aankoopkeuring bij een Volvo dealer moeten laten doen, een uur proefrijden en alles visueel inspecteren heeft helaas geen alarmbellen doen afgaan. De motor loopt heel mooi en de auto trekt prima. Je moest helaas nog wat langere afstand rijden om het probleem "zichtbaar" te maken. Tja, de verkoper en zijn "vakman die de auto's checkt" hadden het eigenlijk al moeten constateren.
teebee
7th Gear member

Jouw feestje, succes.

raspaardje
6th Gear member

Direct het gehele probleem bij de verkoper leggen.
Hoe moeilijk kan het zijn?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
teebee
7th Gear member

raspaardje schreef: 02.11.2024 - 10:59 Hoe moeilijk kan het zijn?
Nou, best moeilijk…. Althans af te leiden uit als zn posts…. :lol:

Volvoradios
2nd Gear member

Hey, ook beetje respect voor iemand die het anders aanpakt, er wat anders tegenaan kijkt. 😏
Ik heb bepaalde kijk op wat garages zo "presteren".
Heb al te vaak prutswerk gezien aan mijn auto's.
Dus ja, garages kom ik liefste alleen voor de Apk.
En diagnose probeer ik sws eerst zelf te stellen.
Volvoradios
2nd Gear member

Ik ben al 13x zonder problemen direct door de Apk gekomen. 13 jaar achter elkaar. Met 3 verschillende merken in die 13 jaar.
Ja, banden die versleten waren of lampje van kenteken ofzo. Dat wel soms.
Fredhead
Geartronic member

Niet altijd probleemloos dus.

Hier ook iemand die de garage alleen maar bezoekt voor een apk maar wel weet wanneer je eerst een ander de kans moet geven om het op te kunnen lossen.
Dat heeft niets met respect voor de zelfsleutelaar te maken.

Heeft de verkoper überhaupt al gereageerd? Want het lijkt mij dat hij de auto gewoon wil zien voordat hij nu iets aan gaat bieden qua reparatie of bijvoorbeeld kostenvergoeding.

Gesloten

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”