Sinds twee weken rijden we daarom rond in een Volvo V40 1.6 Cross-Country uit 2014 (al is het volgens de navigatie een 2015 model?) en staat de Seat te wachten op zijn volgende levens fase.
Ik ben nu dus een paar weken aan het ontdekken wat voor vlees we in de kuip hebben en daarom ook hier aangemeld, ik heb tot nu toe de ervaringen en vragen!
- Is het mogelijk om de 12volt aansluitingen in de middenconsole aan te laten, die gaan blijkbaar uit als het "contact" uit is, maar dan laad je telefoon bijvoorbeeld niet op en is onhandig.
- Wat voor opties zijn er om je telefoon ergens op te hangen zodat je hem kan zien tijdens het rijden, zijn hier ervaringsdeskundige voor houders?
- Het is het niet mogelijk om de ramen te bedienen als de motor uit staat? Bij de Seat werkt dat wel met de sleutel in stand 1, maar de Volvo heeft dat blijkbaar niet? Heel irritant als de ramen beslaan als je met de kids door de Drive bent geweest en je ze op een kiertje wil zetten, dan moet eerst de motor aan?
- Waarom zit er geen internet modem in deze V40, is dat een bezuiniging geweest bij aanschaf, of is het model daar toch te oud voor?
- In de kofferbak zit een lampje aan de linkerkant, en een gat aan de rechterkant waar precies zo`n zelfde lampje in past, kan ik die gewoon bestellen en is de auto daar al op voorbereid in een kabelboom?
- Graag zou ik een GPS tracker en een LTE modem willen inbouwen, de tracker voor de HomeAssistant intergratie (Start/Stop Engine en Locatie en rit geschiedenis voor declaratie woon/werk verkeer) en het LTE modem zodat ik die kan gebruiken voor internet onderweg (Kids Hotspot) Ik heb hiervoor een Teltonika en die heeft een plus en min en een ignition on nodig om goed te functioneren, het LTE modem heeft genoeg aan 12volt maar tot mijn verbazing zit hiervoor niks in de kofferbak? Welke bekabeling is er beschikbaar in de kabelboom van bijvoorbeeld de achterlichten, zit daar een plus/min/ignition on tussen?
- Hoe ontdek ik de juiste handleiding bij dit model jaar, want de handleiding die ik gevonden heb lijkt niet altijd van toepassing op toereikend te zijn! dus welke functies moet ik nog meer ontdekken aan deze auto?