Linker xenon dimlicht af fabriek werkt niet, V40 2016

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Shoestore
Starter

Bij mijn Volvo V40 uit 2016 met af fabriek xenon werkt het linker dimlicht niet meer.
Ik heb de ballast al uitgewisseld met rechts, probleem dat links niet werkt blijft, rechts werkt wel 🥲. Ook de xenon lamp uitgewisseld met rechts, links doet het nog steeds niet en rechts wel 🥲. Al met al kan ik concluderen dat de lamp en de ballast niet de boosdoener zijn. Bekabeling ziet er wat ik kan zien allemaal intact uit.
Wie kan mij uit de brand helpen waar ik nog meer naar kan kijken en wat een eventuele oplossing kan zijn?
Jiska
4th Gear member

Lichtschakelaar en zekeringen al gecontroleerd? Weet niet of je een lens koplamp hebt, ik vermoedt van wel. Dan zitten de starters vast aan de lamp. Bij de reflector variant niet en dan kun je die nog controleren.
Een echte Volvo-man :)

Huidige wagen:

Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
Shoestore
Starter

Dank voor je reactie.
Schakelaar uiteraard geprobeerd maar die staat volledig naar rechts op alles aan. Zekeringen heeft een dimlicht niet volgens de zekeringtabel in de manual.
Shoestore
Starter

Het issue is opgelost. Contact gehad met Volvo Bluekens in Halsteren 👍🏼. Daar zeer behulpzaam 👌🏼geholpen, het probleem uitgelegd en hij gaf aan omdat de lampen niet gezekerd zijn dat het probleem waarschijnlijk in de lampunit zit. Ik heb zelf alles doorgemeten met als uitkomst dat alle losse onderdelen waar de storing in kon zitten correct waren. Alle pinnetjes op de stekkers iets meer aangedrukt en het probleem was verholpen.
Achteraf zoiets simpels en goedkoop😊.
Plaats reactie

Terug naar “V40”