High performance naar premium wel of geen dynaudio?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
EnkeltjeVolvo
1st Gear member

Dag mede volvo rijders. Aller eerst bedankt voor alle positieve en behulpzame reacties in mijn eerste post. Heb er al veel aan gehad. Mijn auto is volgens mij voor het eerst in 15 jaar gepoetst. Wat een pareltje is het nu die schoon is! Maar daar gaat dit topic niet over, haha

Momenteel zit er in mijn 2008 facelift een high performance systeem. En ondanks dit wel oké klinkt wil ik toch wat meer. Daarom ben ik gaan kijken naar andere mogelijkheden.
Zover ik kan zien zitten de gaten al in de deur om extra speakers te plaatsen en is de auto voorbereid voor een subwoofer. Super, scheelt gedoe. Volgende stap: premium speakers en versterker vinden. Die heb ik inmiddels gevonden via een sloopbedrijf. Premium speakers + versterker €175. Valt dus reuze mee. Alleen ze gaven aan dat het GEEN dynaudio speakers zijn? Ik dacht namelijk dat de premium paketten dynaudio speakers gebruikten. Of is dit tot een bepaald jaargang? Wel handig om te weten anders is het weggegooid geld. Mochten er 2 soorten speakers zijn. Is het verschil groot/ de prijs en tijd waard?

Zag in een ander draadje weer dat eventueel andere aftermarket speakers zouden kunnen met een beetje gedoe.Maar dat is iets om over na te denken als dit allemaal niet werkt. : )

Alvast bedankt voor jullie reacties
Urbexpeditie
7th Gear member

Op de versterker zou een klein geel rond stickertje moeten zitten. De speakers moeten voorzien zijn van het Dynaudio logo.
En als je de radio aanzet verschijnt Premium Sound of High Performance.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
EnkeltjeVolvo
1st Gear member

Urbexpeditie schreef: 14.11.2024 - 22:14 Op de versterker zou een klein geel rond stickertje moeten zitten. De speakers moeten voorzien zijn van het Dynaudio logo.
En als je de radio aanzet verschijnt Premium Sound of High Performance.
Leuk dat je dit draadje ook hebt gevonden :)
Ik neem aan dat je doelt op de versterker die ze aanbieden en niet mijn huidige?

Over de speakers is het duidelijk. Geen dynaudio = dus geen premium?

Mijn huidige set geeft aan high performance.

Zal een ander voorbeeld geven: ze hebben nu een 2004 model online staan bij een sloopbedrijf hierbij staat 'premium audio' als die aangaat. Maar betekend dat gelijk dat het de goede speakers zijn? Anders vraag ik ze wanneer deze definitief uitelkaar gehaald word. ( zag hierbij trouwens niet of die een midden toner heeft zoals mijn 2008 model)

Heb een foto bijgevoegd van de advertentie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Fredhead
Geartronic member

Die zal ook de Premium Sound speakers moeten hebben inderdaad.

Vergeet trouwens ook niet om de software van de radio aan te laten passen als je de boel gewisseld hebt zodat je ook echt het maximale eruit kan halen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Cavanta
2nd Gear member

Dynaudio is de hoogste set, Premium zit daar onder. Dynaudio heeft andere speakers, en een andere versterker.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
EnkeltjeVolvo
1st Gear member

Cavanta schreef: 15.11.2024 - 11:36 Dynaudio is de hoogste set, Premium zit daar onder. Dynaudio heeft andere speakers, en een andere versterker.
Dus toch? Dan word het een lastige zoektocht vrees ik. Misschien dan toch kijken naar c30 speakers voor voor of een aftermarket set. Want zover ik kan zien worden ze maar met mondjes maat verkocht / uit autos gehaald
Urbexpeditie
7th Gear member

Zoals ik eerder schreef. De versterker is voorzien van een kleine ronde gele sticker.

Maar zoek ook eens hiertussen. Is best veel over geschreven.
search.php?keywords=Dynaudio&terms=all& ... ubmit=Zoek

Het is wel veel wat niet relevant is, maar staat ook best interessante info.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
corsa_gsi
4th Gear member
Contacteer:

Volgens mij verschilt het ook tussen facelift en pre-facelift wat voor audio er beschikbaar was.

Ik heb een facelift model met dit standaard:
Performance Audio (RDS) 4x20 Watt met Single CD, 6 Performance luidsprekers (4 voor en 2 achter) en AUX input

En dit waren de opties:
High Performance Audio met 4x40Watt versterker, 8 High
Performance luidsprekers, CD/MP3 speler en USB poort

Premium Sound Audio Dolby® Pro Logic® II surround sound
met 5x130 Watt, 12 high-end luidsprekers, CD/MP3 speler
en USB poort

Ik zie nergens dat DynAudio staan in de optielijst van 2011.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
EnkeltjeVolvo
1st Gear member

corsa_gsi schreef: 19.11.2024 - 09:32 Volgens mij verschilt het ook tussen facelift en pre-facelift wat voor audio er beschikbaar was.

Ik heb een facelift model met dit standaard:
Performance Audio (RDS) 4x20 Watt met Single CD, 6 Performance luidsprekers (4 voor en 2 achter) en AUX input

En dit waren de opties:
High Performance Audio met 4x40Watt versterker, 8 High
Performance luidsprekers, CD/MP3 speler en USB poort

Premium Sound Audio Dolby® Pro Logic® II surround sound
met 5x130 Watt, 12 high-end luidsprekers, CD/MP3 speler
en USB poort

Ik zie nergens dat DynAudio staan in de optielijst van 2011.
Volgens Doeke was de pre-facelift een onbekend merk. En de facelift Dynaudio. Ik heb een 2008 model dus zou goed moeten komen
EnkeltjeVolvo
1st Gear member

Heb inmiddels een dynaudio set gevonden. Exclusief versterker en subwoofer. Moet hier nog even achteraan. Blijkbaar zijn de subwoofers vrij schaars. De verkoper vertelde mij dat ik bij de dealer moest laten uitlezen welke versterker ik nodig had. Kan iemand dit beamem? Ik dacht namelijk dat je gewoon de versterker met gele sticker nodig had.
vvmark
2nd Gear member

Ik denk dat je om de versterker werkend te krijgen buiten de dealer om moet werken.
Als ik het goed heb kunnen /mogen dealers geen ander systeem activeren dan welke origineel in de auto geleverd is.
Er zijn hier vast gebruikers die het zeker weten.
Huidig: Volvo v60 momentum pro 2020 denim blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”