Hi,
Mijn zwager heeft een 2009 V70 Flexifuel, dus de 2.5ft als ik het goed heb. Ben zelf niet zo bekend met deze types Volvo (zelf een 2002 XC70 die ik zelf onderhoud). Bij de aankoop van de auto is hem verteld dat hij 98 moet tanken en daar houdt hij zich trouw aan maar betaalt zich scheel aan benzine.....
Dit type Volvo kan toch gewoon op 95 (E10) rijden, of heb ik dat helemaal verkeerd? Mag toch zelfs op E85 als je dat zou willen?
Nu denk ik ooit ergens iets te hebben gelezen dat je het hele flexifuel gebeuren ook kon laten verwijderen of uitschrijven oid? Weet iemand hier meer van en heeft dat invloed op de te gebruiken benzine (en dan doel ik op 98 of 95 gebruiken)?
Ik denk dat mijn zwager gewoon 95 kan gaan tanken, hoor het graag als dat dus niet het geval blijkt te zijn.
V70 2.5ft soort benzine?
-
- 7th Gear member
Een 2.5 FT rijdt op E5, E10 en E85.
Octaan 98 is wel beter voor de motor. Levert iets meer vermogen als deze moet werken.
Maar doorgaans is E10 ook prima te doen.
E85 wordt meestal wel afgeraden. De auto rijdt er prima op. Echter het is minder goed voor de motor.
Octaan 98 is wel beter voor de motor. Levert iets meer vermogen als deze moet werken.
Maar doorgaans is E10 ook prima te doen.
E85 wordt meestal wel afgeraden. De auto rijdt er prima op. Echter het is minder goed voor de motor.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"The forest has music for those who listen"
-
- 7th Gear member
Zou ik gewoon E10 tanken. Doet het prima.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
-
- 5th Gear member
Auto is al gekocht, dus die waarschuwing is al te laat. Al vermoed ik dat er maar weinig mensen zijn, die in NL E85 tanken, dus die olie zal het probleem niet zijn.
Made in Tahara
-
- 2nd Gear member
Hij heeft de auto al 4 jaar en gewoon normaal onderhouden. Bij de aankoop is hem verteld dat hij 98 moest tanken. We hadden het er over en ik vroeg me af waarom dat dan zo was. Dat wist hij niet maar tankt wel trouw 98 Ik denk dat hij gewoon 95 kan tanken en daarom mijn vraag hier