water / lekkage voetenruimte rechts voor achterbank onder voorstoel

Plaats reactie
Lamb
Starter

Beste mensen,

Mijn geliefde Volvo V60 heeft (flinke) waterlekkage voor de rechter achterbank (onder de rechter voorstoel). Ik heb reeds gezocht, maar kan geen lekkende dakgoten o.i.d. vinden.
Speurwerk op het forum hier leidt mij naar een verstopte airco-condensafvoer, die ik graag wil checken.
Hoe dit het beste aan te pakken? Hebben jullie tips?
Is er wellicht ergens een technisch schema beschikbaar, waar ik kan checken hoe deze afvoer loopt?

Ik ben een vrouw met 2 linkerhanden, maar wil het tòch graag proberen op te lossen. Als jullie tips hebben, heel erg graag! Water in mijn auto is niet fijn :-(

Dank alvast!
Lamb
redracer
4th Gear member

heeft de auto een open dak ? die afwatering zit nogal eens verstopt .
Zoniet kan je onder de voorruit ( parafaan ) alles schoonmaken en leeghalen .
Die airco afvoer zit waarschijnlijk tussen het dashboardkastje en de middenconsole.
Zijn alle deurrubbers ok ?
The Mechanic
5th Gear member

De vloerbekleding zal er hoe dan ook uit moeten, anders krijg je nooit al het water eruit.
Onder de zichtbare vloerbekleding zit een schuimlaag van soms wel 5cm dik. Deze zuigt zich als een spons helemaal vol.

Airco afwatering kan maar meestal is de afvoer van een open dak de boosdoener.
Sammmyvannorel
3rd Gear member

V60 2015 d3 gt r-design (facelift)
V70 2014 D4 gt momentum met allerlei opties en Rica tune
Sjoerd1979
Starter

Goedemorgen,

Ik had eenzelfde probleem. Wat bleek.....modeljaar 2012-2014 schijnen nogal eens een losse voorruit te hebben. Dat was in mijn geval het probleem. Ik ging naar carglass en die herkende het en drukte zachtjes van binnenuit tegen de top van de voorruit. Die kwam gewoon los van zijn sponning. Er moest i.v.m. een barst toch al een nieuwe ruit in en voor 50 euro extra kreeg ik een originele Volvo ruit en dit keer correct met een goede seal rondom.

Niet uitgesloten zijn de ideeën van de vorige helpers, maar check je ruit zelf ook even.....

Groet,

Sjoerd
V60 mj 2013 T3
Volvo V60 D3 2019

Volvo V60 I 6-2012 Kinetic
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”