Oee waar zag je die velge staan? Ik heb misschien wel interesse! Heb nu enkel een setje Orestes met All Season banden van Vredestein. Is dikke prima, maar wil graag weer een keertje een tweede set LM's.
De (duitse) V70 van Hugo
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- Volvogo
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01
Een kleine spraakverwarring vrees ik... met "zag er vandaag nog een staan met een setje orpheus" bedoelde ik een V70 in het wild, geen marktplaatsadvertentie met die velgenJiska schreef: ↑17.10.2024 - 19:39Oee waar zag je die velge staan? Ik heb misschien wel interesse! Heb nu enkel een setje Orestes met All Season banden van Vredestein. Is dikke prima, maar wil graag weer een keertje een tweede set LM's.

Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Oe jammer, net wat te snel gelezen! Vind het erg mooie velgen. Vandaar dat ik er best enthousiast over ben 

Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- Volvogo
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01
Weer een korte update die van laag naar hoog gaat
Gister ochtend stapte ik om 07:00 in de volvo om naar Steenwijk te rijden. Na meer dan anderhalve maand wachten was eindelijk de bak aan de beurt om voor garantie langs te gaan (tenzij het geen garantie is, maar dan vreet ik mijn schoen op). Iets voor 9 uur kwam ik daar aan en na een aantal minuten kwam de man die daar achter de balie staat naar voren. Het enige wat ik van zijn gezicht kon aflezen waren heel veel vraagtekens. Hier onder (ongeveer) het verloop van het gesprek:
"Ik kom de V70 brengen voor het gejank uit de bak!''
''uuhh pardon?''
''De V70? Waarvan de versnellingsbak een jankend geluid maakte na de revisie? Voor garantie?''
''Ja dat weet ik, maar jij staat er helemaal niet in, wij hebben die afspraak nooit definitief gemaakt''
''Uh jawel, daar hebben wij achteraf nog telefonisch contact over gehad?''
''Nee, jij zou nog laten weten of wij de bak voor jou moesten uitbouwen''
''Daar ging het telefonische contact over....... We ha-''
''Nou ja, ik kijk dan wel even of je in de planning staat''
Toen hij wegliep ging er een gigantisch kwaad gevoel door me heen. Eerst meerdere malen erg onbeleefd contact, verhalen over symptomen afkappen en nooit fatsoenlijk luisteren naar wat er precies met de bak mis is en dan dit ook nog...... Toen kwam hij terug:
''Nou je hebt geluk want je staat er wel in''
''Nou top, dan laat ik m' hier, waar kan ik qua tijd ongeveer aan denken?''
''Ja weekje, misschien anderhalf ofzo, maar we hebben sowieso contact wanneer hij er onder uit ligt.''
Dus, uiteindelijk prima, maar wat een hartverzakking was dat
Hopelijk hoor ik vandaag of morgen wat er aan de hand is en of het écht garantiewerk gaat zijn. Na alles wat achteraf toch net niet in orde was aan de auto vind ik het nog een beetje spannend.
Dan een positieve kant:
Vandaag zijn de rubbers voor de veren (tussen de veer en schokdemper en toplager en veer), bouten voor de schokdempers, kruismoeren, bovenste rubber/metalen ring binnengekomen van Vparts. Wat was dan het positieve hieraan? Nou.... een mooi ingepakt doosje met daarin een handgeschreven briefje, een twix (door naar vriendinlief), alles netjes en geordend ingepakt, precies zoals je verwacht en hoopt van een webwinkel, maar dan nog beter
Ergens deze week ga ik dan alvast de schokbrekers in elkaar zetten, los van de buitenste toplagers, die moeren heb ik niet bijbesteld.
En last but not least, als dank voor het lenen van haar auto heb ik de achterbank van de panda van mijn vriendin in een rustig moment op werk even (of ja, even, een klein uurtje werk) vervangen. De vorige eigenaresse had een teckel die de achterbank verwarde met een snoepje. Nu niet meer

Gister ochtend stapte ik om 07:00 in de volvo om naar Steenwijk te rijden. Na meer dan anderhalve maand wachten was eindelijk de bak aan de beurt om voor garantie langs te gaan (tenzij het geen garantie is, maar dan vreet ik mijn schoen op). Iets voor 9 uur kwam ik daar aan en na een aantal minuten kwam de man die daar achter de balie staat naar voren. Het enige wat ik van zijn gezicht kon aflezen waren heel veel vraagtekens. Hier onder (ongeveer) het verloop van het gesprek:
"Ik kom de V70 brengen voor het gejank uit de bak!''
''uuhh pardon?''
''De V70? Waarvan de versnellingsbak een jankend geluid maakte na de revisie? Voor garantie?''
''Ja dat weet ik, maar jij staat er helemaal niet in, wij hebben die afspraak nooit definitief gemaakt''
''Uh jawel, daar hebben wij achteraf nog telefonisch contact over gehad?''
''Nee, jij zou nog laten weten of wij de bak voor jou moesten uitbouwen''
''Daar ging het telefonische contact over....... We ha-''
''Nou ja, ik kijk dan wel even of je in de planning staat''
Toen hij wegliep ging er een gigantisch kwaad gevoel door me heen. Eerst meerdere malen erg onbeleefd contact, verhalen over symptomen afkappen en nooit fatsoenlijk luisteren naar wat er precies met de bak mis is en dan dit ook nog...... Toen kwam hij terug:
''Nou je hebt geluk want je staat er wel in''
''Nou top, dan laat ik m' hier, waar kan ik qua tijd ongeveer aan denken?''
''Ja weekje, misschien anderhalf ofzo, maar we hebben sowieso contact wanneer hij er onder uit ligt.''
Dus, uiteindelijk prima, maar wat een hartverzakking was dat

Dan een positieve kant:
Vandaag zijn de rubbers voor de veren (tussen de veer en schokdemper en toplager en veer), bouten voor de schokdempers, kruismoeren, bovenste rubber/metalen ring binnengekomen van Vparts. Wat was dan het positieve hieraan? Nou.... een mooi ingepakt doosje met daarin een handgeschreven briefje, een twix (door naar vriendinlief), alles netjes en geordend ingepakt, precies zoals je verwacht en hoopt van een webwinkel, maar dan nog beter

En last but not least, als dank voor het lenen van haar auto heb ik de achterbank van de panda van mijn vriendin in een rustig moment op werk even (of ja, even, een klein uurtje werk) vervangen. De vorige eigenaresse had een teckel die de achterbank verwarde met een snoepje. Nu niet meer

Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
- Volvogo
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01
Zo, na een welverdiende vakantie van werk (en ook even van zo veel mogelijk sociale media/verplichtingen) heb ik weer een uitgebreid verhaal voor jullie over deze prachtauto. Het houdt immers nooit op met de bijzonderheden aan deze auto's (of in ieder geval die van mij).
Allereerst het grootste nieuws, de versnellingsbak!!!!! Deze zit zonder zoem of andere bijzonderheden namelijk weer in elkaar en schakelt werkelijk als een zon-ne-tje! Helaas niet zo laag in de kosten als gedacht. De dag na aanvang van mijn vakantie (niet afgelopen donderdag, maar die er voor) werd ik gebeld met het nieuws. Mijn vermoeden was inderdaad juist, de koppelomvormer was stuk. Nou, inderdaad, garantie dan maar, nieuwe koppelomvormer er in werd al geopperd. "Nee, deze koppelomvormer is niet van ons, die is nooit vervangen geweest!". Nu bleek dus dat de opdracht is gegeven om de bak zo goedkoop als mogelijk te reviseren. Een bak goedkoop reviseren kan niet, maar je kan wel 380 euro besparen om die koppelomvormer niet mee te vervangen. Dat is dus in opdracht van de klant gedaan, waar de verkopende partij samen de revisie mee regelde. De verkopende partij heeft me dus kei en keihard voorgelogen. Sommigen hadden het al voorspeld op dit forum, maar ik was wat te naïef en goedgelovig. Erg jammer dat mensen misbruik maken van goed vertrouwen, maar zo leer je ook weer.
De communicatie met de Boer was verder top sinds de bekendmaking van het probleem. Hij leek er ook wel van te balen en heeft me nog iets korting gegeven op het eindbedrag. Als ik dan mijn V70 toch even moet vergelijken met een andere V70 die ik laatst op marktplaats heb zien staan met vergelijkbare km stand en dan nog zonder bakrevisie is het alsnog geen slechte prijs geweest, maar het gezeur en gedoe is gewoon jammer geweest, daar heeft veel te veel energie in gezeten en begin ik niet nog een keer aan.
Gelukkig is het niet allemaal negatief. Wederom niet afgelopen zaterdag, maar de zaterdag daarvoor is ook mijn V40 verkocht. Als je zo'n auto ziet vertrekken is het ergens wel pijnlijk, maar tegelijkertijd voelde ik niet hetzelfde voor deze V40 als mijn vorige V70. Het was wél een ongelofelijk strakke auto waar ik écht veel moeite in heb gestoken om alle trims, opties en uiterlijke kenmerken mijn inziens perfect en uniek te maken. Uiteindelijk is dat zeker geslaagd. Wel vond ik het jammer om te zien dat de auto naar iemand ging die er totaal geen waarde aan hechtte, maar gewoon een mooie V40 zocht en het interieur graag in deze kleur wilde. Niet door naar de volgende liefhebber dus, maar wel door naar iemand met technisch verstand
Natuurlijk heb ik ook niet alleen tijd in, maar ook onder mijn V70 doorgebracht. Eerst ben ik gewapend met veerspanners en de slagmoersleutel op het balkon van ons mooie appartementje begonnen om de veerpoten in elkaar te zetten. Ik had ook braaf de isolator rubbers meebesteld, maar de eibach veren hadden schijnbaar al een isolator waardoor deze rubbers niet meer pasten. Uiteindelijk ben ik een minuut of 20 per poot bezig geweest. Een leuk weetje is dat de febi-bilstein stofhoezen met bumpstop er gewoon het OEM nummer op hebben staan, maar voor veel minder dan OEM prijzen verkocht worden.................
2 dagen later heb ik de nieuwe poten met verlaagde veren gemonteerd, samen met nieuwe stabilisatorstangen en een nieuwe versnellingsbaksteun/onderste kantelsteun. De oude had een hypermodern 'bluetooth' rubber en de nieuwe was dus wel welkom
Ook zijn nog de stuuruitslagblokjes (heten die zo?) vervangen voor iets dikkere in verband met de komende velg upgrade naar 17 inch. De oude waren ook al een beetje ingesleten, maar nog niet door en door op.
De volgende dag ben ik nog begonnen aan de draagarmen. We zijn eerst begonnen met de bestuurderskant en zijn echt ongelofelijk aan het schelden geweest om alles goed op zijn plek te krijgen. Ik had genoeg video's er over gekeken en dacht dat het prima te doen zou zijn. Niet helemaal wanneer je het op hun manier probeert te doen. Na een tijdje kwam mijn vader maar mee kijken toen ik het fusee er niet in kreeg.
"Uuuhhh, kan je niet beter gewoon die veerpoot los maken en wat blokken hout onder de remschijf leggen?"
"Nee liever niet, dan kan de aandrijfas er misschien iets uit schieten"
"Ja maar dan heb je toch die blokken hout"
"Nee liever eerst een andere manier"
Dus, eigenwijs dat ik was hebben we van alles geprobeerd zonder succes. 1.5 uur later deed mijn vader nogmaals hetzelfde voorstel. 30 minuten later stond de auto met een gemonteerde draagarm weer op de grond. Weer zo'n voorbeeld van had ik nou maar.......
Oja, en wat druppelt daar nou eigenlijk op de grond? Oh, olie???? Maar de motor is kurkdroog??? Wat kan het dan nog zijn? Aha, het stuurhuis is lek
De draagarm aan de passagierskant heb ik eergister geprobeerd. Dat was helaas zonder succes. De slagmoersleutel kon er niks mee (een best sterke makita...) en met de momentsleutel kwamen we ook niet verder. Morgen gaat de V70 naar de garage om de achterveren te vervangen samen met de achterschokdempers, het stuurhuis en uitlijnen. De veren vind ik toch nog iets te spannend om zelf te doen en het stuurhuis laat ik liever door iemand doen die er verstand van heeft. Als hij nog tijd heeft zal ik nog vragen of die andere draagarm nog te vervangen is, maar ik ben er bang voor. Als dit allemaal gedaan is heb ik in ieder geval weer een frisse V70 voor de deur staan die mij en mijn lieftallige vriendin hopelijk na het achterstallige onderhoud nog vele jaren kan gaan dienen
Allereerst het grootste nieuws, de versnellingsbak!!!!! Deze zit zonder zoem of andere bijzonderheden namelijk weer in elkaar en schakelt werkelijk als een zon-ne-tje! Helaas niet zo laag in de kosten als gedacht. De dag na aanvang van mijn vakantie (niet afgelopen donderdag, maar die er voor) werd ik gebeld met het nieuws. Mijn vermoeden was inderdaad juist, de koppelomvormer was stuk. Nou, inderdaad, garantie dan maar, nieuwe koppelomvormer er in werd al geopperd. "Nee, deze koppelomvormer is niet van ons, die is nooit vervangen geweest!". Nu bleek dus dat de opdracht is gegeven om de bak zo goedkoop als mogelijk te reviseren. Een bak goedkoop reviseren kan niet, maar je kan wel 380 euro besparen om die koppelomvormer niet mee te vervangen. Dat is dus in opdracht van de klant gedaan, waar de verkopende partij samen de revisie mee regelde. De verkopende partij heeft me dus kei en keihard voorgelogen. Sommigen hadden het al voorspeld op dit forum, maar ik was wat te naïef en goedgelovig. Erg jammer dat mensen misbruik maken van goed vertrouwen, maar zo leer je ook weer.
De communicatie met de Boer was verder top sinds de bekendmaking van het probleem. Hij leek er ook wel van te balen en heeft me nog iets korting gegeven op het eindbedrag. Als ik dan mijn V70 toch even moet vergelijken met een andere V70 die ik laatst op marktplaats heb zien staan met vergelijkbare km stand en dan nog zonder bakrevisie is het alsnog geen slechte prijs geweest, maar het gezeur en gedoe is gewoon jammer geweest, daar heeft veel te veel energie in gezeten en begin ik niet nog een keer aan.
Gelukkig is het niet allemaal negatief. Wederom niet afgelopen zaterdag, maar de zaterdag daarvoor is ook mijn V40 verkocht. Als je zo'n auto ziet vertrekken is het ergens wel pijnlijk, maar tegelijkertijd voelde ik niet hetzelfde voor deze V40 als mijn vorige V70. Het was wél een ongelofelijk strakke auto waar ik écht veel moeite in heb gestoken om alle trims, opties en uiterlijke kenmerken mijn inziens perfect en uniek te maken. Uiteindelijk is dat zeker geslaagd. Wel vond ik het jammer om te zien dat de auto naar iemand ging die er totaal geen waarde aan hechtte, maar gewoon een mooie V40 zocht en het interieur graag in deze kleur wilde. Niet door naar de volgende liefhebber dus, maar wel door naar iemand met technisch verstand

Natuurlijk heb ik ook niet alleen tijd in, maar ook onder mijn V70 doorgebracht. Eerst ben ik gewapend met veerspanners en de slagmoersleutel op het balkon van ons mooie appartementje begonnen om de veerpoten in elkaar te zetten. Ik had ook braaf de isolator rubbers meebesteld, maar de eibach veren hadden schijnbaar al een isolator waardoor deze rubbers niet meer pasten. Uiteindelijk ben ik een minuut of 20 per poot bezig geweest. Een leuk weetje is dat de febi-bilstein stofhoezen met bumpstop er gewoon het OEM nummer op hebben staan, maar voor veel minder dan OEM prijzen verkocht worden.................
2 dagen later heb ik de nieuwe poten met verlaagde veren gemonteerd, samen met nieuwe stabilisatorstangen en een nieuwe versnellingsbaksteun/onderste kantelsteun. De oude had een hypermodern 'bluetooth' rubber en de nieuwe was dus wel welkom

De volgende dag ben ik nog begonnen aan de draagarmen. We zijn eerst begonnen met de bestuurderskant en zijn echt ongelofelijk aan het schelden geweest om alles goed op zijn plek te krijgen. Ik had genoeg video's er over gekeken en dacht dat het prima te doen zou zijn. Niet helemaal wanneer je het op hun manier probeert te doen. Na een tijdje kwam mijn vader maar mee kijken toen ik het fusee er niet in kreeg.
"Uuuhhh, kan je niet beter gewoon die veerpoot los maken en wat blokken hout onder de remschijf leggen?"
"Nee liever niet, dan kan de aandrijfas er misschien iets uit schieten"
"Ja maar dan heb je toch die blokken hout"
"Nee liever eerst een andere manier"
Dus, eigenwijs dat ik was hebben we van alles geprobeerd zonder succes. 1.5 uur later deed mijn vader nogmaals hetzelfde voorstel. 30 minuten later stond de auto met een gemonteerde draagarm weer op de grond. Weer zo'n voorbeeld van had ik nou maar.......
Oja, en wat druppelt daar nou eigenlijk op de grond? Oh, olie???? Maar de motor is kurkdroog??? Wat kan het dan nog zijn? Aha, het stuurhuis is lek

De draagarm aan de passagierskant heb ik eergister geprobeerd. Dat was helaas zonder succes. De slagmoersleutel kon er niks mee (een best sterke makita...) en met de momentsleutel kwamen we ook niet verder. Morgen gaat de V70 naar de garage om de achterveren te vervangen samen met de achterschokdempers, het stuurhuis en uitlijnen. De veren vind ik toch nog iets te spannend om zelf te doen en het stuurhuis laat ik liever door iemand doen die er verstand van heeft. Als hij nog tijd heeft zal ik nog vragen of die andere draagarm nog te vervangen is, maar ik ben er bang voor. Als dit allemaal gedaan is heb ik in ieder geval weer een frisse V70 voor de deur staan die mij en mijn lieftallige vriendin hopelijk na het achterstallige onderhoud nog vele jaren kan gaan dienen

Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12895
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Never a dull moment met de V70
. Straks als hij helemaal af is ga je nog terugverlangen naar de tijden van lekker klussen... en ja, vaders weten het vaak beter (wat overigens niet hetzelfde betekent dat zij het dan ook bij het rechte eind hebben....)

Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27334
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Soms...hebben die oudjes wel gelijk maar daar kom je dan achter als je te koppig bent geweest 
Weer een flink lijstje met wat er straks is gedaan maar daar ga je vast het nodige plezier van terug krijgen.

Weer een flink lijstje met wat er straks is gedaan maar daar ga je vast het nodige plezier van terug krijgen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8310
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
He man, fijn dat dat geluid nu weg is en het probleem opgelost. Dat is het belangrijkste.
Lekker verder met de V70 je eigen maken.
Lekker verder met de V70 je eigen maken.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Precies ja, fijn dat het eindelijk is opgelost! Heb je in de tussentijd eigenlijk al een mooi setje velgen op de kop kunnen tikken?
Hier een setje thors voor 'maar' 195 euro! https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... nterbanden
Hier een setje thors voor 'maar' 195 euro! https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... nterbanden
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- Volvogo
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01
Mij is geadviseerd daar geen uitspraken over te doen

Wat een deal was dat......... Ik heb een setje antracieten thors op de kop getikt. Niet de originele kleur, meer de pegasus R kleur. Die hebben me ook maar 250 gekost, nieuwe winterbanden gelegd en na de LPG inbouw maandag gaan die er onderJiska schreef: ↑12.11.2024 - 14:59 Precies ja, fijn dat het eindelijk is opgelost! Heb je in de tussentijd eigenlijk al een mooi setje velgen op de kop kunnen tikken?
Hier een setje thors voor 'maar' 195 euro! https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... nterbanden

Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 993
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Nice. Zijn erg dikke velgen hoor! Ik kan op dit moment een setje Orpheus krijgen met een beetje stoeprandschade en vredesteins met 3mm voor 150 euro.. is dat een goede deal..?Volvogo schreef: ↑15.11.2024 - 11:20Mij is geadviseerd daar geen uitspraken over te doen![]()
Wat een deal was dat......... Ik heb een setje antracieten thors op de kop getikt. Niet de originele kleur, meer de pegasus R kleur. Die hebben me ook maar 250 gekost, nieuwe winterbanden gelegd en na de LPG inbouw maandag gaan die er onderJiska schreef: ↑12.11.2024 - 14:59 Precies ja, fijn dat het eindelijk is opgelost! Heb je in de tussentijd eigenlijk al een mooi setje velgen op de kop kunnen tikken?
Hier een setje thors voor 'maar' 195 euro! https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... nterbanden![]()
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- Volvogo
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01
Ik vind het gevaarlijk om daar een uitspraak over te doen........ Als je droomt van de velgen, ze voor 150 euro ophaalt en ze herstelt wanneer die banden gewisseld moeten worden.... Geen bandenverwijder/montage kosten, scheelt vaak 25 euro per velg, herstel met spuiten mag je ongeveer 125 euro per velg verwachten (tenzij je iemand kent



Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
- Volvogo
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01
Een hele goedemorgen, daar zijn we weer 
Om meteen even met de deur in huis te vallen:
Het stuurhuis, draagarmen, schokdempers v+a, veren v+a (en alle andere benodigdheden), fuseekogels, spoorstangeindes en stabilisatorstangen zijn (eindelijk) gemonteerd!!!! Er is alleen altijd een maar:
Toen ik de auto ophaalde dreunden de wielen een beetje bij insturen. Apart natuurlijk, maar alles is nieuw en misschien moet het even ingereden worden. Onderweg naar huis kwam ik een stukje op een 50 weg en aan het einde van die weg zat een rotonde. Tijd om in te sturen..... insturen!!!!!!!! STUREN!!!!!!!!! en met mijn volle gewicht er aan (wat ook niet veel is) en hij gaf zich gewonnen. Nadat ik van de schrik was bekomen belde ik de garage op. Dat het stuurhuis wat bijzonder gedrag vertoonde kon er de eerste paar kms bij horen was het antwoord. Dan maar een klein extra rondje rijden met veel sturen voor we de snelweg op doken. Dat gebrek is na een lange rit ook niet meer teruggekomen
Tot mijn grote ergernis staat het stuur bij rechtuit rijden helemaal recht, maar wil het stuur altijd iets naar rechts vallen. Het stuur recht houden kost stuurkracht. Daar moet ie' dus nog even voor terug want na een uitlijning hoort dat niet de bedoeling te zijn...
Dan even 3 dagen vooruitspoelen, afgelopen zondag kwamen we thuis, stuurden we de parkeerplaats op en KLING! Vriendinlief keek me al aan en vroeg wat het was. Als zelfs zij het hoort zegt dat al genoeg........ Toen hadden we de auto geparkeerd, mocht ze een aantal keer sturen en mocht ik er onder kijken en luisteren. Elke keer bij vol insturen verplaatst het geluid zich van de ene naar de andere kant, maar zodra het geluid links is geweest moet je eerst weer naar rechts sturen en daar het geluid laten komen voor het links weer terugkeert. Het is een beetje lastig uit te leggen wat het is, maar het klinkt als een hard metalen geluid wat onder druk ergens uit schiet (of alsof je zachtjes met een hamer op een metalen balk slaat). De ophanging, spoorstangen, draagarmen, fuseekogels en stabilisatorstangen verschieten niet bij dat geluid, het lijkt eerder uit de omgeving van het stuurhuis te komen. Misschien een fout in het stuurhuis, maar daar kan de garage ook niks aan doen (denk ik).
De dag erna (maandag) had ik niet meteen gebeld naar de garage, want hij mocht naar Lex Vilier in Elst voor LPG inbouw!!!!! Vooraf goed contact gehad en besproken wat er in zou gaan. Aan de voorkant had ik gebeld en kreeg ik iemand (denk ik) aan de balie te spreken die iets minder verstand van het geheel had, maar Lex zou me terugbellen. Een paar uur later werd ik inderdaad teruggebeld. Alle vragen werden beantwoord, er werd advies gegeven en het zou een prins VSI systeem worden zonder valvecare omdat de niet-turbo kleppen sterker zouden zijn/beter bestand tegen LPG. Een 67L tank was inbegrepen bij de prijs (eu2600), een 77L tank was +50 en de vulnippel achter de tankklep idem. Het advies was om dat echter niet te doen. Het was breekbaarder, onderhevig aan roest en zou veel minder snel vullen. Het kon beter in het zwart-plastic deel op de onderkant van de bumper omdat dat goedkoper, sneller én onderhoudsvriendelijker was. Makkelijke keuze
Dus, de auto neergezet, nog wat met Lex besproken omtrent de plaats van de schakelaar, definitief welke tank het zou worden en aangegeven dat dat kling geluid er in zat en of ze (indien het een boutje was wat los zat bijv) het zouden kunnen verhelpen. Een paar uur later werd ik opgebeld. Prins had de verkeerde tank opgestuurd. Geen 77 maar een 72 liter tank. Ik kreeg de keuze om de 72L tank voor de prijs van de 67L tank te monteren, of om alsnog een 77L tank te laten komen. Voor het verschil van 50 euro 4L netto verschil...... doe de 72 liter tank maar
De dag er na mocht ik de auto ophalen. De gratis leenauto had maar 3L verbruikt van Elst -> Oss -> Elst. Het was een peugeot 108, maar ZO zuinig hadden we nou ook niet verwacht.... Weer terug naar de auto ophalen: daar aangekomen kreeg ik netjes uitleg over het systeem, liet hij me alles zien, hebben we elkaar bedankt en kon de rit naar huis beginnen. Anders reed het wel een beetje, hij liep vooral wat lager stationair (600RPM ipv 800RPM) en ik moet iets meer gas geven (maar echt verwaarloosbaar) voor dezelfde snelheid. De eerste keer tanken was wel genieten... Slang aankoppelen en ehhhh hoe koppel je die slang eigenlijk aan? Zo? Ik denk het wel? Wanneer begint ie nou met tanken? "SCHAT ER STAAT EEN GEBRUIKSAANWIJZING OP DE PAAL!!!!" ahja, knop indrukken... misschien dat even doen... Na nog geen minuut was er 32L getankt voor 45 euro, nee wacht, andersom, 45 liter voor 32 euro!!!!!!!! FANTASTISCH!!!!!!! Ik en vriendinlief zijn lachend naar huis gereden. Zó goedkoop hebben we namelijk nog niet rondgereden. Het verbruik valt ook nog mee, meer dan 10% lijkt het niet te schelen.
Vandaag dus nog even de garage bellen voor (hopelijk) garantie, bij terugkeer komen de winterbanden er onder.

Om meteen even met de deur in huis te vallen:
Het stuurhuis, draagarmen, schokdempers v+a, veren v+a (en alle andere benodigdheden), fuseekogels, spoorstangeindes en stabilisatorstangen zijn (eindelijk) gemonteerd!!!! Er is alleen altijd een maar:
Toen ik de auto ophaalde dreunden de wielen een beetje bij insturen. Apart natuurlijk, maar alles is nieuw en misschien moet het even ingereden worden. Onderweg naar huis kwam ik een stukje op een 50 weg en aan het einde van die weg zat een rotonde. Tijd om in te sturen..... insturen!!!!!!!! STUREN!!!!!!!!! en met mijn volle gewicht er aan (wat ook niet veel is) en hij gaf zich gewonnen. Nadat ik van de schrik was bekomen belde ik de garage op. Dat het stuurhuis wat bijzonder gedrag vertoonde kon er de eerste paar kms bij horen was het antwoord. Dan maar een klein extra rondje rijden met veel sturen voor we de snelweg op doken. Dat gebrek is na een lange rit ook niet meer teruggekomen

Dan even 3 dagen vooruitspoelen, afgelopen zondag kwamen we thuis, stuurden we de parkeerplaats op en KLING! Vriendinlief keek me al aan en vroeg wat het was. Als zelfs zij het hoort zegt dat al genoeg........ Toen hadden we de auto geparkeerd, mocht ze een aantal keer sturen en mocht ik er onder kijken en luisteren. Elke keer bij vol insturen verplaatst het geluid zich van de ene naar de andere kant, maar zodra het geluid links is geweest moet je eerst weer naar rechts sturen en daar het geluid laten komen voor het links weer terugkeert. Het is een beetje lastig uit te leggen wat het is, maar het klinkt als een hard metalen geluid wat onder druk ergens uit schiet (of alsof je zachtjes met een hamer op een metalen balk slaat). De ophanging, spoorstangen, draagarmen, fuseekogels en stabilisatorstangen verschieten niet bij dat geluid, het lijkt eerder uit de omgeving van het stuurhuis te komen. Misschien een fout in het stuurhuis, maar daar kan de garage ook niks aan doen (denk ik).
De dag erna (maandag) had ik niet meteen gebeld naar de garage, want hij mocht naar Lex Vilier in Elst voor LPG inbouw!!!!! Vooraf goed contact gehad en besproken wat er in zou gaan. Aan de voorkant had ik gebeld en kreeg ik iemand (denk ik) aan de balie te spreken die iets minder verstand van het geheel had, maar Lex zou me terugbellen. Een paar uur later werd ik inderdaad teruggebeld. Alle vragen werden beantwoord, er werd advies gegeven en het zou een prins VSI systeem worden zonder valvecare omdat de niet-turbo kleppen sterker zouden zijn/beter bestand tegen LPG. Een 67L tank was inbegrepen bij de prijs (eu2600), een 77L tank was +50 en de vulnippel achter de tankklep idem. Het advies was om dat echter niet te doen. Het was breekbaarder, onderhevig aan roest en zou veel minder snel vullen. Het kon beter in het zwart-plastic deel op de onderkant van de bumper omdat dat goedkoper, sneller én onderhoudsvriendelijker was. Makkelijke keuze

Dus, de auto neergezet, nog wat met Lex besproken omtrent de plaats van de schakelaar, definitief welke tank het zou worden en aangegeven dat dat kling geluid er in zat en of ze (indien het een boutje was wat los zat bijv) het zouden kunnen verhelpen. Een paar uur later werd ik opgebeld. Prins had de verkeerde tank opgestuurd. Geen 77 maar een 72 liter tank. Ik kreeg de keuze om de 72L tank voor de prijs van de 67L tank te monteren, of om alsnog een 77L tank te laten komen. Voor het verschil van 50 euro 4L netto verschil...... doe de 72 liter tank maar

De dag er na mocht ik de auto ophalen. De gratis leenauto had maar 3L verbruikt van Elst -> Oss -> Elst. Het was een peugeot 108, maar ZO zuinig hadden we nou ook niet verwacht.... Weer terug naar de auto ophalen: daar aangekomen kreeg ik netjes uitleg over het systeem, liet hij me alles zien, hebben we elkaar bedankt en kon de rit naar huis beginnen. Anders reed het wel een beetje, hij liep vooral wat lager stationair (600RPM ipv 800RPM) en ik moet iets meer gas geven (maar echt verwaarloosbaar) voor dezelfde snelheid. De eerste keer tanken was wel genieten... Slang aankoppelen en ehhhh hoe koppel je die slang eigenlijk aan? Zo? Ik denk het wel? Wanneer begint ie nou met tanken? "SCHAT ER STAAT EEN GEBRUIKSAANWIJZING OP DE PAAL!!!!" ahja, knop indrukken... misschien dat even doen... Na nog geen minuut was er 32L getankt voor 45 euro, nee wacht, andersom, 45 liter voor 32 euro!!!!!!!! FANTASTISCH!!!!!!! Ik en vriendinlief zijn lachend naar huis gereden. Zó goedkoop hebben we namelijk nog niet rondgereden. Het verbruik valt ook nog mee, meer dan 10% lijkt het niet te schelen.
Vandaag dus nog even de garage bellen voor (hopelijk) garantie, bij terugkeer komen de winterbanden er onder.
Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12895
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Mooi zo! En dat kling-geluid?
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Leuk geschreven verhalen!
Oa "Bluetooth rubber" is echt geweldig gevonden
Misschien ligt het aan de kleur maar ik lees wel heel veel vergelijkbare ervaringen
Ik ga je in ieder geval stalken... Uhm.. volgen bedoel ik.
Oa "Bluetooth rubber" is echt geweldig gevonden
Misschien ligt het aan de kleur maar ik lees wel heel veel vergelijkbare ervaringen
Ik ga je in ieder geval stalken... Uhm.. volgen bedoel ik.
- Volvogo
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01
Daarvoor gaat ie' morgen naar de garage die het stuurhuis heeft gemonteerd, dus dat verhaaltje blijft nog eventjes open staan

Dankjewel!maartjinski schreef: ↑20.11.2024 - 11:23 Leuk geschreven verhalen!
Oa "Bluetooth rubber" is echt geweldig gevonden
Misschien ligt het aan de kleur maar ik lees wel heel veel vergelijkbare ervaringen
Ik ga je in ieder geval stalken... Uhm.. volgen bedoel ik.


Bedankt voor het stal.... uhhhhh volgen!
Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
- Volvogo
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01
Even geleden? Zeg dat wel zeg!
Allereerst de beste wensen allemaal
De auto en het forum stonden even op een lager pitje. We hebben de laatste bouwtekeningen van ons toekomstige nieuwbouwhuis mogen inleveren, werk was druk, de feestdagendrukte zat er tussen én mijn vriendin en ik hebben een puppy geadopteerd! Zoals jullie wel kunnen raden heeft dat laatste de meeste aandacht gekost
Stil heb ik natuurlijk niet gezeten. Bij motointegrator heb ik een aantal motorsteunen besteld (distributiekant en de 2 hydrolagers, de 2 kantelsteunen waren immers al vervangen). Helaas kwam 1 van de hydrolagers in een ander doosje en erg opgewonden binnen, zijn vloeistoffen kon hij niet binnen houden
Ook viel de eindejaarstoeslag/cao nabetaling erg goed en heb ik mezelf op een ferrita sportuitlaat getrakteerd. Mijn vorige V70 had een ABC klep, maar dat geluid was vooral luid en niet mooi. Over het installeren later meer, want eerst nog door naar dat kling geluid:
Bij de garage kon hij niks vinden. In ieder geval, niet iets wat gerelateerd is aan de vervangen onderstel onderdelen. Het stuur stond in de ruststand ook niet helemaal recht en hij dacht dat dat met een kalibratie van de ring achter het stuur opgelost kon zijn, maar deze generatie had er nog een waar dat niet mogelijk was. Het kling geluid heeft er nooit meer zo erg in gezeten als die avond. Het is nu meer een subtiele bonk geworden en er lijkt wat te rammelen als je over klinkers heen gaat na 360 graden het stuur draaien. Eerlijk gezegd heb ik nog helemaal geen zin gehad om er naar te kijken. Het werd koud, druk met werk, druk met de feestdagen en we konden 1001 dingen doen die hogere prioriteit hadden dan dat. Als ik nu moet gokken denk ik dat 1 van de voorste veren niet goed in de zetel zit. Gewoon een keer extra steken en dan komt het alsnog goed zonder rare geluiden
Tussendoor heb ik ook de olie vervangen en flush olie gebruikt van (uit mijn hoofd) WS2-E. Ik had nog 6L 5W30 staan voor de V40 van castrol en wilde ik na de flush als korte termijn olie gebruiken omdat de oliepan er nog onder uit moest. Beter te vaak verversen dan te weinig
Een van de redenen voor de flush waren de beurtjes in Duitsland. Deze waren altijd netjes binnen de kms, maar nooit binnen de jaren. Naderhand zat er uit mijn hoofd 5 jaar tussen de beurtjes. Wie weet wat er dan in de motor zit...
De andere reden was licht olieverbruik. Bij aankoop zat de olie binnen de peilstok range, na 7000km zat er alleen nog olie op het puntje van de peilstok. Er mocht iets meer dan 1.5L worden bijgevuld om op hetzelfde niveau te komen als voorheen... yikes!
Tot mijn grote geluk heeft de motor na de flushbeurt niks meer verbruikt. Ik wil niet zeggen geen druppel, maar de peilstok was eerst halverwege nat, nu zit ie' bij het peilen op 4/10 van de peilstok en dat na ook ruim 7000 kilometer.
De V70 is ook nog terug geweest naar Vilier omdat hij anders reed op LPG en een beetje onregelmatig stationair draaide. Vaak na 10 seconden stationair draaien op LPG lijkt de motor in te kakken naar 600, terug naar 900, terug naar 600 en zo maar door. Als ik een stoot gas geef doet ie' het weer even normaal om dan na 10 seconden weer hetzelfde te doen. Het verbruik klopt ook niet misschien (15 procent er van af, voor de lpg inbouw niet) en met dezelfde hoeveelheid gas(pedaal indrukken) gaat de auto harder van zn plek op benzine dan met lpg. Het schakelgedrag van de auto is dus ook anders en nooit helemaal lekker als je vaak switcht. Dat is onder garantie/nazorg nagekeken en ze hadden de verdamperdruk verhoogd en nog iets opnieuw gekalibreerd. Even een tijdje mee rondrijden en terugbellen als het bleef was het advies.
Het verschil in verbruik is wel iets verbeterd, het gaspedaal ook maar is nog niet 1 op 1 gelijk aan benzine en het stationair probleem is nog steeds een probleem. Misschien de bougies vervangen voor iridium exemplaren dacht ik. Zal vast helpen...... Volgende week waag ik er nog een telefoontje aan.
Dan de motorsteunen. Die wilde ik graag één voor een vervangen. Onder de 1400 toeren dreunde de motor aardig en ik was benieuwd welke steun nou echt verschil zou maken. De distributiesteun was als eerst. Die haalde vooral wat hoorbaar getril weg (in hoeverre dat logisch klinkt). Veel soepeler geheel en we waren er erg blij mee!
Toen de voorste motorsteun (die tussen het koelpakket en de motor). Hoe moeilijk kon dat zijn? Nou... als febi niet een loos metalen pukkeltje aan de bovenkant zou maken van 1cm op haar motorsteunen zat de nieuwe er met een uurtje weer onder. Deze dus niet. Motor hoger... he shit! De bovenste kantelsteun vergeten los te maken! De crossbar rubbers waren al niet per se fris te noemen en waren nu nog verder uitgelubberd. Na het losmaken kreeg ik de steun er alsnog niet tussen. De oude OEM steun maar even gemonteerd en met een ijzerzaagje het bovenste pukkeltje afgezaagd. Toen was het een kwestie van optillen, eruit halen, er tussen knallen, vastmaken... waarom gaat nou die onderste bout bij het subframe er niet goed in?? U raad het wellicht al, deze was niet origineel en ook niet de goede lengte. Gelukkig zit Vos Volvo Oss op 2 straten afstand en hadden ze de bout op voorraad. Heel voorzichtig heen gereden en meteen onder de auto gekropen om m' te monteren. Niet heel charmant daar tegenover het gebouw, maar ik had geen flauw idee hoe lang dat boutje alles goed vast zou houden. Het verschil in trillingen/vibraties ten opzichte van de oude was zeker aanwezig, maar niet zo erg als met de steun aan de distributiezijde. Alleen tussen 2200 en 2600 rpm zijn er duidelijk hoorbare trillingen over, maar het gedrag ten opzichte van de aankoop herken ik al niet meer terug. De laatste steun laat ik door de garage doen. Na het ge**t met de voorste laat ik de moeilijkste steun liever aan een professional over. De V70 mag binnenkort namelijk weer langs de garage
Namelijk voor de preventieve oliedrukherstel reparatie/de O-ringen in de carteroan! Ondanks de grote bekendheid van Volservice op de forums laat ik dat niet bij hem doen. Telefonisch heb ik meerdere pogingen gedaan en de whatsappjes worden (na eerdere gemaakte service afspraken via whatsapp) op blauwe vinkjes gelaten zonder reactie. Erg jammer, maar ik kan me goed voorstellen dat ze het ongelofelijk druk hebben. Zeker tussen oktober en januari door de vele winterchecks/beurtjes. Uiteindelijk hebben we samen met onze vaste garagist de O-ringen besteld en keek hij mee of hij er raad mee zou weten. De boel ingepland, gevraagd of hij de motorsteun wil vervangen en nu is het wachten tot woensdag a.s.
Ook gaat hij even kijken of hij raad weet met de uitlaat. Die ferrita uitlaat hebben we voor kerst opgehaald en ligt helaas nu stof te happen in de garage. Op de boutjes tussen de middendemper en de downpipe passen dop 12 en 13. Normaliter zou dop 10 moeten passen. De slijptol van mijn ouders past er niet tussen en met de dremel durf ik de boel niet helemaal door te slijpen. Ik lig zelf erg dicht in de buurt en wil geen risico op een mini-slijpschijf op of in het gezicht. De uitlaat komt wel mooi op tijd want de middendemper lijkt bijna door geroest. Bij aankoop leek de buis van de middendemper naar de einddemper bijna door, maar de middendemper is ook bijna aan z'n einde. Hij gaat in ieder geval de delen van elkaar losmaken en ik heb gevraagd of hij de einddemper kon monteren als de tijd het toeliet.
Dus... na woensdag de laatste nieuwe motorsteun, nieuwe O-ringen (en olie) en een sportuitlaat. Een mooi begin van het jaar
P.S. Misschien ben ik door de lange pauze wat vergeten en voeg ik dat toe aan een latere update!
Allereerst de beste wensen allemaal

De auto en het forum stonden even op een lager pitje. We hebben de laatste bouwtekeningen van ons toekomstige nieuwbouwhuis mogen inleveren, werk was druk, de feestdagendrukte zat er tussen én mijn vriendin en ik hebben een puppy geadopteerd! Zoals jullie wel kunnen raden heeft dat laatste de meeste aandacht gekost

Stil heb ik natuurlijk niet gezeten. Bij motointegrator heb ik een aantal motorsteunen besteld (distributiekant en de 2 hydrolagers, de 2 kantelsteunen waren immers al vervangen). Helaas kwam 1 van de hydrolagers in een ander doosje en erg opgewonden binnen, zijn vloeistoffen kon hij niet binnen houden

Ook viel de eindejaarstoeslag/cao nabetaling erg goed en heb ik mezelf op een ferrita sportuitlaat getrakteerd. Mijn vorige V70 had een ABC klep, maar dat geluid was vooral luid en niet mooi. Over het installeren later meer, want eerst nog door naar dat kling geluid:
Bij de garage kon hij niks vinden. In ieder geval, niet iets wat gerelateerd is aan de vervangen onderstel onderdelen. Het stuur stond in de ruststand ook niet helemaal recht en hij dacht dat dat met een kalibratie van de ring achter het stuur opgelost kon zijn, maar deze generatie had er nog een waar dat niet mogelijk was. Het kling geluid heeft er nooit meer zo erg in gezeten als die avond. Het is nu meer een subtiele bonk geworden en er lijkt wat te rammelen als je over klinkers heen gaat na 360 graden het stuur draaien. Eerlijk gezegd heb ik nog helemaal geen zin gehad om er naar te kijken. Het werd koud, druk met werk, druk met de feestdagen en we konden 1001 dingen doen die hogere prioriteit hadden dan dat. Als ik nu moet gokken denk ik dat 1 van de voorste veren niet goed in de zetel zit. Gewoon een keer extra steken en dan komt het alsnog goed zonder rare geluiden

Tussendoor heb ik ook de olie vervangen en flush olie gebruikt van (uit mijn hoofd) WS2-E. Ik had nog 6L 5W30 staan voor de V40 van castrol en wilde ik na de flush als korte termijn olie gebruiken omdat de oliepan er nog onder uit moest. Beter te vaak verversen dan te weinig

Een van de redenen voor de flush waren de beurtjes in Duitsland. Deze waren altijd netjes binnen de kms, maar nooit binnen de jaren. Naderhand zat er uit mijn hoofd 5 jaar tussen de beurtjes. Wie weet wat er dan in de motor zit...
De andere reden was licht olieverbruik. Bij aankoop zat de olie binnen de peilstok range, na 7000km zat er alleen nog olie op het puntje van de peilstok. Er mocht iets meer dan 1.5L worden bijgevuld om op hetzelfde niveau te komen als voorheen... yikes!
Tot mijn grote geluk heeft de motor na de flushbeurt niks meer verbruikt. Ik wil niet zeggen geen druppel, maar de peilstok was eerst halverwege nat, nu zit ie' bij het peilen op 4/10 van de peilstok en dat na ook ruim 7000 kilometer.
De V70 is ook nog terug geweest naar Vilier omdat hij anders reed op LPG en een beetje onregelmatig stationair draaide. Vaak na 10 seconden stationair draaien op LPG lijkt de motor in te kakken naar 600, terug naar 900, terug naar 600 en zo maar door. Als ik een stoot gas geef doet ie' het weer even normaal om dan na 10 seconden weer hetzelfde te doen. Het verbruik klopt ook niet misschien (15 procent er van af, voor de lpg inbouw niet) en met dezelfde hoeveelheid gas(pedaal indrukken) gaat de auto harder van zn plek op benzine dan met lpg. Het schakelgedrag van de auto is dus ook anders en nooit helemaal lekker als je vaak switcht. Dat is onder garantie/nazorg nagekeken en ze hadden de verdamperdruk verhoogd en nog iets opnieuw gekalibreerd. Even een tijdje mee rondrijden en terugbellen als het bleef was het advies.
Het verschil in verbruik is wel iets verbeterd, het gaspedaal ook maar is nog niet 1 op 1 gelijk aan benzine en het stationair probleem is nog steeds een probleem. Misschien de bougies vervangen voor iridium exemplaren dacht ik. Zal vast helpen...... Volgende week waag ik er nog een telefoontje aan.
Dan de motorsteunen. Die wilde ik graag één voor een vervangen. Onder de 1400 toeren dreunde de motor aardig en ik was benieuwd welke steun nou echt verschil zou maken. De distributiesteun was als eerst. Die haalde vooral wat hoorbaar getril weg (in hoeverre dat logisch klinkt). Veel soepeler geheel en we waren er erg blij mee!
Toen de voorste motorsteun (die tussen het koelpakket en de motor). Hoe moeilijk kon dat zijn? Nou... als febi niet een loos metalen pukkeltje aan de bovenkant zou maken van 1cm op haar motorsteunen zat de nieuwe er met een uurtje weer onder. Deze dus niet. Motor hoger... he shit! De bovenste kantelsteun vergeten los te maken! De crossbar rubbers waren al niet per se fris te noemen en waren nu nog verder uitgelubberd. Na het losmaken kreeg ik de steun er alsnog niet tussen. De oude OEM steun maar even gemonteerd en met een ijzerzaagje het bovenste pukkeltje afgezaagd. Toen was het een kwestie van optillen, eruit halen, er tussen knallen, vastmaken... waarom gaat nou die onderste bout bij het subframe er niet goed in?? U raad het wellicht al, deze was niet origineel en ook niet de goede lengte. Gelukkig zit Vos Volvo Oss op 2 straten afstand en hadden ze de bout op voorraad. Heel voorzichtig heen gereden en meteen onder de auto gekropen om m' te monteren. Niet heel charmant daar tegenover het gebouw, maar ik had geen flauw idee hoe lang dat boutje alles goed vast zou houden. Het verschil in trillingen/vibraties ten opzichte van de oude was zeker aanwezig, maar niet zo erg als met de steun aan de distributiezijde. Alleen tussen 2200 en 2600 rpm zijn er duidelijk hoorbare trillingen over, maar het gedrag ten opzichte van de aankoop herken ik al niet meer terug. De laatste steun laat ik door de garage doen. Na het ge**t met de voorste laat ik de moeilijkste steun liever aan een professional over. De V70 mag binnenkort namelijk weer langs de garage

Namelijk voor de preventieve oliedrukherstel reparatie/de O-ringen in de carteroan! Ondanks de grote bekendheid van Volservice op de forums laat ik dat niet bij hem doen. Telefonisch heb ik meerdere pogingen gedaan en de whatsappjes worden (na eerdere gemaakte service afspraken via whatsapp) op blauwe vinkjes gelaten zonder reactie. Erg jammer, maar ik kan me goed voorstellen dat ze het ongelofelijk druk hebben. Zeker tussen oktober en januari door de vele winterchecks/beurtjes. Uiteindelijk hebben we samen met onze vaste garagist de O-ringen besteld en keek hij mee of hij er raad mee zou weten. De boel ingepland, gevraagd of hij de motorsteun wil vervangen en nu is het wachten tot woensdag a.s.
Ook gaat hij even kijken of hij raad weet met de uitlaat. Die ferrita uitlaat hebben we voor kerst opgehaald en ligt helaas nu stof te happen in de garage. Op de boutjes tussen de middendemper en de downpipe passen dop 12 en 13. Normaliter zou dop 10 moeten passen. De slijptol van mijn ouders past er niet tussen en met de dremel durf ik de boel niet helemaal door te slijpen. Ik lig zelf erg dicht in de buurt en wil geen risico op een mini-slijpschijf op of in het gezicht. De uitlaat komt wel mooi op tijd want de middendemper lijkt bijna door geroest. Bij aankoop leek de buis van de middendemper naar de einddemper bijna door, maar de middendemper is ook bijna aan z'n einde. Hij gaat in ieder geval de delen van elkaar losmaken en ik heb gevraagd of hij de einddemper kon monteren als de tijd het toeliet.
Dus... na woensdag de laatste nieuwe motorsteun, nieuwe O-ringen (en olie) en een sportuitlaat. Een mooi begin van het jaar

P.S. Misschien ben ik door de lange pauze wat vergeten en voeg ik dat toe aan een latere update!
- Volvogo
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01
Korte aanvulling(en) nog:
Ook geregeld met het halen van het boutje voor de motorsteun is het uitzetten/wegschrijven van de neutraalklep (zo noemde de man bij vos het). Dat was te doen met een software update en het was al zó oud dat hij eerst moest kijken of het nog te krijgen was voor de afspraak definitief werd
Kosten waren 66 euro. Zoals te verwachten bij een dealer hadden ze wel pas tijd over een maand, dus vandaag over 2 weken heb ik een bak die m' bij stilstand niet in de neutraal zet en dan half schokkend met een dikke vertraging weer weg rijdt 
Wat óók nog is gebeurd is een andere auto voor vriendinlief. Ze heeft een aantal maanden terug haar rijbewijs gehaald en 'alvast' een auto gekocht 2 maanden daarvoor. Dat was een fiat panda 169 uit 2007 in verkleurd oranje. Pano dakje en elektrische ramen voor. Zelf hadden we de distributie set, koplampen, olie beurtje, een ENORM lang durende schoonmaakbeurt en nog heel veel kleine dingetjes. Ik heb er al eens over geschreven, maar voor iedereen die even vergeetachtig is als ik toch even een korte herinnering
Maar goed, ik dwaal weer af, de andere auto:
Ze begon steeds meer snelweg en lange stukken te rijden en na een rit in de V70 (die ze eerst wilde vermijden omdat het zooooooooooooo'n grote auto was en spannend en eng en voorzichtig etc) was ze helemaal verkocht. Wat een verschil tussen auto's! De stabiliteit, zitcomfort, het sturen, ze was heeeelemaal verkocht. Voor de lieve vriendin dus zoeken naar een andere auto (op een licht budget). Mocht een S40 (volvo of 'ford' maakte haar niet uit), S60 of een aantrekkelijk geprijsde C30. Bij een autohandelaar in Culemborg hadden we een S60 gezien, opgebeld en te horen gekregen dat die net verkocht was. Hij had wel andere vergelijkbare auto's staan en eventueel net een V50 binnen die er echt nog super uit zag (zijn woorden). De enige auto die we daar aantrekkelijk vonden was inderdaad de V50, maar helaas boven budget. Alles goed nagekeken en nagelopen en de prijs van 2950 naar 2350 gekregen. Een nieuwe apk hoeven we niet want die liep tot juli en een onderhoudsbeurt idem. Ketting en multiriem was vervangen, hij heeft stoelverwarming, regensensor, afneembare trekhaak, de textielen luxe stoelen (met die ribbels) en een potente 1.8 met handgeschakelde 5 bak. De reden achter de 'korting' zijn de vergeelde koplampen, oxidatie op de velgen, verroeste einddemper met een minuscuul gaatje (dichtgelast bij aflevering) en gecupte voorbanden. Verder leek de auto in fantastische staat. Een aantal dagen stond de V50 op de stoep en na een lange uitgebreide ronde samen met vriendinlief bleek de thermostaat open te blijven staan, achterremmen trillen (vergeten bij de puntjes te zetten, blokjes zijn bijna op dus dit verwachtte ik ook wel) en het kvs reservoir was bijna door. De dag erna haalde ik haar met het OV op van werk om met haar auto naar huis te rijden. Ze was zelf heen gereden en klaagde over een niet werkende cruise control. Wat bleek?! Het koppelingspedaal stond ineens veel lager waardoor die sensor een beetje boos was. De dag erna hingen we bij de handelaar aan de telefoon en die zei ''ja, dat komt door de kou. Merken we wel vaker. Rem vloeistof dopje open, paar keer met je koppeling pompen en dan komt ie weer beter op druk. We gaan na vandaag met vakantie en anders kom je na onze vakantie (2.5 weken) even langs.''
2 dagen later ging het pedaal naar de bodem en bleef die daar. GrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrRRRRRRRRRRR
Gelukkig waren we bij mijn ouders net weg gereden en zit mijn vaste garage daar in de buurt. De auto daar laten staan en we horen het wel. De handelaars zijn met vakantie dus die bellen we achteraf wel. De eindstand was een lek druklager, DMF met 2.5 tandje speling (max toegelaten is 2), preventief de koppeling mee en wat boutjes her en der. De schade was 1500 euro en een paar tientjes. Na hun vakantie (dachten we) hingen we aan de telefoon bij die handelaar, maar die was nog niet terug van vakantie en zou me later die dag even terugbellen. Toen hij terug belde liet hij weten financieel niks te willen betekenen en enkel een gratis beurtje zou willen doen of iets vergelijkbaars. We hadden hem eerst moeten bellen en niet zomaar die auto laten herstellen. Tussen ons was dat een puntje van discussie, want hij was met vakantie en liet weten dat hij na zijn vakantie tijd had in het eerdere telefoontje. Hij had altijd een noodtelefoon zei die, maar dat kunnen we natuurlijk niet ruiken. We zijn het uiteindelijk 'eens' geworden met een setje andere, jong gebruikte originele koplampen als tegemoetkoming omdat er meer niet in zat.
Eindstand:
Iets lager dan een ''korte aanvulling'', vriendinlief aan de volvo, iets duurder dan gedacht, maar de komende ton in ieder geval zonder (groot) motoronderhoud op pad
Ook geregeld met het halen van het boutje voor de motorsteun is het uitzetten/wegschrijven van de neutraalklep (zo noemde de man bij vos het). Dat was te doen met een software update en het was al zó oud dat hij eerst moest kijken of het nog te krijgen was voor de afspraak definitief werd


Wat óók nog is gebeurd is een andere auto voor vriendinlief. Ze heeft een aantal maanden terug haar rijbewijs gehaald en 'alvast' een auto gekocht 2 maanden daarvoor. Dat was een fiat panda 169 uit 2007 in verkleurd oranje. Pano dakje en elektrische ramen voor. Zelf hadden we de distributie set, koplampen, olie beurtje, een ENORM lang durende schoonmaakbeurt en nog heel veel kleine dingetjes. Ik heb er al eens over geschreven, maar voor iedereen die even vergeetachtig is als ik toch even een korte herinnering

Maar goed, ik dwaal weer af, de andere auto:
Ze begon steeds meer snelweg en lange stukken te rijden en na een rit in de V70 (die ze eerst wilde vermijden omdat het zooooooooooooo'n grote auto was en spannend en eng en voorzichtig etc) was ze helemaal verkocht. Wat een verschil tussen auto's! De stabiliteit, zitcomfort, het sturen, ze was heeeelemaal verkocht. Voor de lieve vriendin dus zoeken naar een andere auto (op een licht budget). Mocht een S40 (volvo of 'ford' maakte haar niet uit), S60 of een aantrekkelijk geprijsde C30. Bij een autohandelaar in Culemborg hadden we een S60 gezien, opgebeld en te horen gekregen dat die net verkocht was. Hij had wel andere vergelijkbare auto's staan en eventueel net een V50 binnen die er echt nog super uit zag (zijn woorden). De enige auto die we daar aantrekkelijk vonden was inderdaad de V50, maar helaas boven budget. Alles goed nagekeken en nagelopen en de prijs van 2950 naar 2350 gekregen. Een nieuwe apk hoeven we niet want die liep tot juli en een onderhoudsbeurt idem. Ketting en multiriem was vervangen, hij heeft stoelverwarming, regensensor, afneembare trekhaak, de textielen luxe stoelen (met die ribbels) en een potente 1.8 met handgeschakelde 5 bak. De reden achter de 'korting' zijn de vergeelde koplampen, oxidatie op de velgen, verroeste einddemper met een minuscuul gaatje (dichtgelast bij aflevering) en gecupte voorbanden. Verder leek de auto in fantastische staat. Een aantal dagen stond de V50 op de stoep en na een lange uitgebreide ronde samen met vriendinlief bleek de thermostaat open te blijven staan, achterremmen trillen (vergeten bij de puntjes te zetten, blokjes zijn bijna op dus dit verwachtte ik ook wel) en het kvs reservoir was bijna door. De dag erna haalde ik haar met het OV op van werk om met haar auto naar huis te rijden. Ze was zelf heen gereden en klaagde over een niet werkende cruise control. Wat bleek?! Het koppelingspedaal stond ineens veel lager waardoor die sensor een beetje boos was. De dag erna hingen we bij de handelaar aan de telefoon en die zei ''ja, dat komt door de kou. Merken we wel vaker. Rem vloeistof dopje open, paar keer met je koppeling pompen en dan komt ie weer beter op druk. We gaan na vandaag met vakantie en anders kom je na onze vakantie (2.5 weken) even langs.''
2 dagen later ging het pedaal naar de bodem en bleef die daar. GrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrRRRRRRRRRRR
Gelukkig waren we bij mijn ouders net weg gereden en zit mijn vaste garage daar in de buurt. De auto daar laten staan en we horen het wel. De handelaars zijn met vakantie dus die bellen we achteraf wel. De eindstand was een lek druklager, DMF met 2.5 tandje speling (max toegelaten is 2), preventief de koppeling mee en wat boutjes her en der. De schade was 1500 euro en een paar tientjes. Na hun vakantie (dachten we) hingen we aan de telefoon bij die handelaar, maar die was nog niet terug van vakantie en zou me later die dag even terugbellen. Toen hij terug belde liet hij weten financieel niks te willen betekenen en enkel een gratis beurtje zou willen doen of iets vergelijkbaars. We hadden hem eerst moeten bellen en niet zomaar die auto laten herstellen. Tussen ons was dat een puntje van discussie, want hij was met vakantie en liet weten dat hij na zijn vakantie tijd had in het eerdere telefoontje. Hij had altijd een noodtelefoon zei die, maar dat kunnen we natuurlijk niet ruiken. We zijn het uiteindelijk 'eens' geworden met een setje andere, jong gebruikte originele koplampen als tegemoetkoming omdat er meer niet in zat.
Eindstand:
Iets lager dan een ''korte aanvulling'', vriendinlief aan de volvo, iets duurder dan gedacht, maar de komende ton in ieder geval zonder (groot) motoronderhoud op pad

Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000