Mijn Volvo V70XC 2000 2.4T met 242 dKM verbruikt ook olie. Afgelopen winter ook een paar weken achter elkaar oliepeil niet gecontroleerd (vergeten/donker/regen) en vervolgens ook een compleet droge oliepeilstok gevonden. Zonder dat het oliedruklampje ooit heeft gebrand. Olie bijgevuld en verder niets aan de hand.
Eigenlijk vreemd dat er nog steeds geen oliepeil sensor wordt gemonteerd in plaats van zo'n ouderwetse oliepeilstok.
D5 zonder olie gevallen - KAPOT.
-
- Starter
Inderdaad met 127K op de teller. Het oliepeil is nog nagekeken bij ca. 118K op de teller. Je mag toch verwachten dat deze nog niet compleet leeg zou mogen zijn na 9K!!
Tot dusver geen enkel probleem gehad. De XC90 bevalt me meer dan uitstekend. Helaas loop ik het risico dat de leasemij de auto inneemt, aangezien deze voor hen wellicht economisch total loss is.
Ik mag dan met de werkgever in onderhandeling over een nieuwe. Er staat nog overigens een S80 full options uit 2005, het zal die wel worden. Ook geen straf natuurlijk, maar de XC90 is toch praktischer.
Tot dusver geen enkel probleem gehad. De XC90 bevalt me meer dan uitstekend. Helaas loop ik het risico dat de leasemij de auto inneemt, aangezien deze voor hen wellicht economisch total loss is.
Ik mag dan met de werkgever in onderhandeling over een nieuwe. Er staat nog overigens een S80 full options uit 2005, het zal die wel worden. Ook geen straf natuurlijk, maar de XC90 is toch praktischer.
- Johan s60
- 6th Gear member
Wat mankeert er aan het oude olie peilen, als zo'n sensor liegt dan ga als nog de bietenbrug op.
Bovendien dien je regelmatig je olie te peilen kijk maar in je instructie- boekje, een hoog olie verbruik is geen excuus om niet of te laat te peilen!
En het oliedruk lampje gaat pas branden als al je olie op is natuurlijk!
Bovendien dien je regelmatig je olie te peilen kijk maar in je instructie- boekje, een hoog olie verbruik is geen excuus om niet of te laat te peilen!
En het oliedruk lampje gaat pas branden als al je olie op is natuurlijk!
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ Catine, er ligt mogelijk ook een stukje eigen verantwoordlijkheid bij een berijder t.a.v. het zelf regelmatig peilen van motorolie, ik kijk elke maand even...
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
In het hier aangehaalde geval, was het pitige van de zaak natuurlijk ndat de auto enkele dagen ervoor voor een onderhoud bij de dealer langsgeweest was... Of die olie verwisseld hebben weet ik niet - wel dat zij dus allicht ook niet gekeken hebben...