Hoi,
Beetje bij beetje probeer ik mijn xc70 cosmetisch wat stoerder te laten ogen. Ik heb laatst achter een skidplate geplaatst en nu zou ik graag een dakspoiler willen plaatsen.
Na online even gezocht te hebben kom ik er niet helemaal uit welke de juiste is. Ik zag bij Nordicar deze staan: https://nordicar.com/Volvo-Parts/Access ... t-39985288
Deze is wel redelijk prijzig (zal wel origineel zijn) en moet nog gespoten worden in de juiste kleur. Maar wellicht zou ik ook een andere kunnen gebruiken. Iemand tips?
Verder over het installeren van de spoiler, daar moet ik nog even induiken. Ik las al dat er geboord moet worden in de achterklep, dat lijkt mij wel spannend..
Dakspoiler plaatsen xc70
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik kocht de spoiler voor mijn V70 bij RIMA en liet hem lokaal in kleur spuiten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 7th Gear member
Je hebt twee uitvoeringen. Met en zonder remlicht. Deze in de link is met.
Ik heb zelf de uitvoering zonder. Die was volgens mij €102,-
Omdat deze niet in kleur leverbaar was heb ik deze matzwart gespoten. In combinatie met de donkere achterruit staat dit prima.
Zelf plaatsen is niet zo heel erg moeilijk. Als je de achterklep opend zie je vlak naast de scharnieren vier markers. Twee aan iedere kant. Rondjes van 5 mm meen ik. Dat zijn de plekken waar je moet boren. Voor de zekerheid nog wel even nameten voor je gaat boren.
De achterklep waar je boort is van polyester. Dus als het misgaat (ga er niet van uit) dan is dit vrij eenvoudig te repareren.
Ik heb de spoiler voordat ik deze ging monteren ook voorzien van dubbelzijdig tape. Weet ik in iedergeval dat deze blijft zitten.
Onderstaand de mijne.
Ik heb zelf de uitvoering zonder. Die was volgens mij €102,-
Omdat deze niet in kleur leverbaar was heb ik deze matzwart gespoten. In combinatie met de donkere achterruit staat dit prima.
Zelf plaatsen is niet zo heel erg moeilijk. Als je de achterklep opend zie je vlak naast de scharnieren vier markers. Twee aan iedere kant. Rondjes van 5 mm meen ik. Dat zijn de plekken waar je moet boren. Voor de zekerheid nog wel even nameten voor je gaat boren.
De achterklep waar je boort is van polyester. Dus als het misgaat (ga er niet van uit) dan is dit vrij eenvoudig te repareren.
Ik heb de spoiler voordat ik deze ging monteren ook voorzien van dubbelzijdig tape. Weet ik in iedergeval dat deze blijft zitten.
Onderstaand de mijne.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
-
- 1st Gear member
Top, thanks voor de info. Ziet er al goed uit zo in het zwart.
Ik kwam deze nog tegen hier: https://vparts.se/nl/vinge-med-bromslju ... YAQAvD_BwE
Deze prijs is een stuk beter, ook als ik deze nog in de juiste kleur moet laten spuiten. Ik lees wel dat er nog een 21 watt weerstand tussen het 'nieuwe' LED remlicht gezet moet worden. Even uitzoeken of ik dit zelf kan doen, ben ook weer niet al te handig.
Ik kwam deze nog tegen hier: https://vparts.se/nl/vinge-med-bromslju ... YAQAvD_BwE
Deze prijs is een stuk beter, ook als ik deze nog in de juiste kleur moet laten spuiten. Ik lees wel dat er nog een 21 watt weerstand tussen het 'nieuwe' LED remlicht gezet moet worden. Even uitzoeken of ik dit zelf kan doen, ben ook weer niet al te handig.