hoe (on)veilig is zo'n scherm
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
Dit is toch zo'n leuk topic.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
-
- 1st Gear member
Bedankt voor de correctie! In mijn verdediging; ik heb me niet ingelezen in de handleiding van die tesla en ben zonder enige voorkennis een km of 200 met dat ding gaan rijden. Mijn punt is echter wel dat het me té minimalistisch is; dat wieltje heb ik namelijk ook gebruikt voor volume dacht ik, en er staat me bij dat er soms ook andere dingen gebeurden als ik aan dat wieltje draaide...(corrigeer me als ik het mis heb). In vrijwel elke auto van vrijwel elk merk kan ik wegrijden en de basisfuncties blindelings bedienen (knipperlicht links, ruitenwisser rechts, verlichting zit links naast het stuur of op de hendel van het stuur, etc. etc.). Die vanzelfsprekendheid ontbrak echter bij mijn eerste onvoorbereide ritje in een Tesla, zo blijkt.-KJ- schreef: ↑18.11.2024 - 16:24Helaas onjuiste informatie. Met het scrollwieltje op het stuur kun je de verschillende snelheden regelen.hen123drik schreef: ↑18.11.2024 - 14:13Als voorbeeld: ga eens in een tesla model y zitten; de ruitenwissers kun je met een knopje enkel op de automatische stand zetten, 'handmatige' bediening gebeurt via een menu op het scherm.
Overigens heb ik niets 'tegen' een bepaald automerk hoor; we hebben op de zaak een aantal ID3 poolauto's. Daar moet bij elk ritje de km stand op een papier worden genoteerd inc. bestemming e.d. (rittenstaat). Als je denkt dat je dat even af kunt lezen op het karige schermpje bij het stuur, dan heb je het mis. Daarvoor moet je ergens in het menu zoeken naar autoinformatie etc. Prima als je zo'n ding gewend bent maar niet echt intuitief voor mensen die uit hun 20 jaar oude corolla stappen en eens in de maand met die poolauto ergens naar toe moeten. Het kan m.i. gewoon allemaal wel wat simpeler en intuitiever en minder gadget-achtig.
-
- 4th Gear member
Wanneer ik in veel aauto's kijk dat is "gadget-achtig" een woord dat me inderdaad ook soms te binnen schiet. De binnenuitrusting lijkt te moeten
imponeren met een opvallend, in het oog springend design. Een kerstboom of flipperkast staat er vaak jaloers naar te kijken.
OK, da's wat overdreven, maar veel interieurs, dus niet enkel het scherm en/of de knoppenwinkel, zijn naar mijn aanvoelen "druk" door hun ontwerp.
Ze zetten aan om allerlei dingen te gaan doen die tijdens het rijden onveilig kunnen zijn.
Daarentegen vind ik het interieur van de huidige Volvo modellen door hun soberheid rustiger waardoor de prikkel om allerlei andere dingen te
doen dan wat veilig is om te rijden klein is terwijl de noodzakelijke zaken veilig kunnen gedaan worden.
imponeren met een opvallend, in het oog springend design. Een kerstboom of flipperkast staat er vaak jaloers naar te kijken.
OK, da's wat overdreven, maar veel interieurs, dus niet enkel het scherm en/of de knoppenwinkel, zijn naar mijn aanvoelen "druk" door hun ontwerp.
Ze zetten aan om allerlei dingen te gaan doen die tijdens het rijden onveilig kunnen zijn.
Daarentegen vind ik het interieur van de huidige Volvo modellen door hun soberheid rustiger waardoor de prikkel om allerlei andere dingen te
doen dan wat veilig is om te rijden klein is terwijl de noodzakelijke zaken veilig kunnen gedaan worden.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Eens hoor Willy. Net voor de rit zet ik S/S uit, en verder niks dan na 8 minuten de airco aan, of ff de stuurverwarming. Bij vorst ff voorruit en achterruitverwarming aan. Het noodzakelijke is via fysiek knoppen te regelen. Te druk met knoppen en klokken is ook niet alles. Volvo heeft dat op de juiste manier gecombineerd. Al vind ik het EX30 dashboard dan weer iets te minimalistisch. Maar dat is persoonlijk.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- wurtel
- 2nd Gear member
Bij de Sensus navigatie is met 1 vinger op de kaart tikken inzoomen, met 2 vingers is uitzoomen. Da's een heel stuk makkelijker dan pinch / spread. Misschien was dit niet bij iedereen bekend.AdB1955 schreef: ↑18.11.2024 - 11:14 Niet alleen de kleuren van het navigatiebeeld zijn beperkt, ook (en dat is vervelender) het getoonde wegennet. Hele vlakken zijn leeg/wit en alleen bij flink inzoomen krijg je wat meer info. En dat in- en uitzoomen moet je met je vingers doen, niet met een simpele draaiknop. ...
144 - 244 - 440 - 440 - V40 - V40 - S60 - S60 - S60 - XC40 (2019-07)