Hallo, ik ben de trotse eigenaar van een Volvo XC70 2.4. diesel uit 2005. Vorig jaar functioneerde de standkachel nog naar behoren toen het een paar dagen winters was. Vorige week liet ie echter verstek gaan, terwijl ik 'm wel had ingesteld. Werd dus toch nog een koude start. Nu laat ik de accu van mijn auto vervangen. Heb 'm eerst nog laten opmeten maar was op het randje. Zou dit het 'euvel' kunnen zijn? Ik bedoel, ik vind het wel jammer wanneer ik de accu laat vervangen en de standkachel nog steeds niet werkt.
Bedankt voor de reacties.
Pieter
Standkachel XC70 2.4D AWD
- volvo_piotr
- 1st Gear member
- Fredhead
- Geartronic member
Als de accu al op het randje is dan is vervangen toch niet zonde?
Paar keer een goede nachtvorst en je staat alsnog met problemen.
Paar keer een goede nachtvorst en je staat alsnog met problemen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 4th Gear member
ja er word zeker eea aan stroom gebruikt voor het starten en rondpompen/blazen vd kachel .
Grote kans dat hij het hierna weer doet.
Op de nieuwe versies met app zie je de reden van het niet starten er moet namelijk aan een eea voorwaarden worden voldaan ; er dient genoeg brandstof aanwezig te zijn . Volgens mij is de ondergrens 150km of als het lampje brand. Ook moet de buitentemp onder 15C zijn.
Zelf laat ik de kachel van in het late voorjaar ( mei juni ) en vroege najaar ( sept ) ook af en toe eens lopen ( min 30 min . ) om de boel weer even te gebruiken ipv 8 maanden stil staan .
Grote kans dat hij het hierna weer doet.
Op de nieuwe versies met app zie je de reden van het niet starten er moet namelijk aan een eea voorwaarden worden voldaan ; er dient genoeg brandstof aanwezig te zijn . Volgens mij is de ondergrens 150km of als het lampje brand. Ook moet de buitentemp onder 15C zijn.
Zelf laat ik de kachel van in het late voorjaar ( mei juni ) en vroege najaar ( sept ) ook af en toe eens lopen ( min 30 min . ) om de boel weer even te gebruiken ipv 8 maanden stil staan .
-
- 4th Gear member
De standkachel word dan ook uitgezet om altijd genoeg stroom te hebben om te starten .
V60 cross country 2023 Silver Dawn