Hallo,
Sinds een aantal maanden flink wat last gehad van geluiden die afkomstig waren van de turbo zoals in mijn vorige post werd getipt. De turbo is inmiddels vervangen (niet goedkoop...) en hij rijdt weer heerlijk. Nu vraag ik mij af of iemand zijn V60 B3 motor heeft laten chiptunen om het schakelgedrag, topsnelheid, koppel en eventueel motorvermogen te laten verbeteren.
Ik hoor het graag!
Groeten Jeroen
V60 2021 B3
-
- 1st Gear member
Dan stopt het verhaal natuurlijk snel...
-
- 5th Gear member
Je zou wel de heico pedal tuning kunnen overwegen.
Die neemt alleen de vertraging van het gasppedaal weg.
Maar bij mij zorgt dat voor dat de bak veel beter bij de les is omdat er gewoon een filter weg is.
Het gevoel van een automaat die niet bij de les is wordt ook veroorzaakt door de vertraging in het gaspedaal, want je gaat soms zelf je gaspedaal verder of minder ver indrukken waardoor meteen die bak begint te twijfelen.
Ik heb wel de 7dct deze bak is een stuk fijner voor de B3 en 4 dan de 8 traps. Die heeft het vage schakelen niet.
Daar zit 1 nadeel in dat ie ietsje minder smooth wegrijd uit stilstand
Die neemt alleen de vertraging van het gasppedaal weg.
Maar bij mij zorgt dat voor dat de bak veel beter bij de les is omdat er gewoon een filter weg is.
Het gevoel van een automaat die niet bij de les is wordt ook veroorzaakt door de vertraging in het gaspedaal, want je gaat soms zelf je gaspedaal verder of minder ver indrukken waardoor meteen die bak begint te twijfelen.
Ik heb wel de 7dct deze bak is een stuk fijner voor de B3 en 4 dan de 8 traps. Die heeft het vage schakelen niet.
Daar zit 1 nadeel in dat ie ietsje minder smooth wegrijd uit stilstand
-V60 B4 7dct R design wit
-
- 1st Gear member
Weet ook iemand uit te leggen waarom deze motor niet getuned kan worden? Het schakelgedrag is inderdaad niet heel direct, dat is het overwegen waard.
- raspaardje
- 6th Gear member
Heeft Volvo goed dicht gezet, anderen hebben simpelweg (nog) geen toegang.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 1st Gear member
Ah oke, bedankt allemaal!