Ha Allen,
Ik zit te kijken om een oudere 2002 Volvo s60 2.3 t-5 aan te schaffen. Ik zie heel veel verschillende versies maar deze kan ik voor redelijk goedkoop overnemen. https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... -clima-lmv Is dit een goede keuze of kan ik beter voor iets anders gaan?
Advies voor de Volvo S60 2.3 T-5
-
- 4th Gear member
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
tsjah ... Blijft lastig zeggen op afstand.
Reserveer gerust nog een 1000-1500€ voor onderhoud.
Als hij goed schakelt , snel optrekt , niet oververhit raakt en goed remt ben je al een eind.
Kun je het onderhoud zelf doen scheelt al een hele boel .
Reserveer gerust nog een 1000-1500€ voor onderhoud.
Als hij goed schakelt , snel optrekt , niet oververhit raakt en goed remt ben je al een eind.
Kun je het onderhoud zelf doen scheelt al een hele boel .
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Ziet er (op foto's) prima uit. Je zal idd geld apart moeten houden voor eventuele reparaties. Persoonlijk zou ik voor een nieuwer model gaan. Voor dat bedrag krijg je vele nieuwere (en mooiere). Hier een dikke Drivers Edition uit 2008 met 280k op de klok voor ''maar'' 3100 euro.
Vind deze persoonlijk veel mooier dan een 2002 model
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... 2-0-t-2008
Vind deze persoonlijk veel mooier dan een 2002 model
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... 2-0-t-2008
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26935
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Een 2.0T vs een T5 is ook niet helemaal eerlijk qua vergelijking. Die laatste is nou eenmaal meer geld waard.
De 2.3 is een aardig solide blok dus als hij netjes is onderhouden kan je hier nog een hoop plezier mee hebben.
De 2.3 is een aardig solide blok dus als hij netjes is onderhouden kan je hier nog een hoop plezier mee hebben.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Daar heb je gelijk in. Hieronder even een lijstje met alle motoren op Benzine:
2.0T 180PK 240NM Lagedruk Turbo motor.
2.4 140PK 220NM non turbo motor
2.4 170PK 230NM non turbo motor
2.4T 200PK 280NM Lagedruk Turbo motor
2.5T 210PK 320NM Lagedruk Turbo motor
2.3 T5 250PK 330NM Hogedruk Turbo motor
2.4 T5 260PK 350NM Hogedruk Turbo motor
2.5T R 300PK Hogedruk Turbo motor (350NM automaat, 400NM handbak)
Zelf een 2.4 140PK en 2.5T gehad (van benzine). 140PK is voldoende, maar verwacht geen wonderen bij het stoplicht. Een 2.5T trekt zeer goed.
Ook proefgereden in een 2.0T. Goed blok en trekt dikke prima. Zit een beetje tussen de 2.4 170PK en 2.5T 210PK in.
De combinatie van T5 en handbak is eigenlijk perfect. Echt een onverwoestbaar combinatie. De 2.4T/2.5T/R blokken scheuren weleens. maar als ze normaal bereden worden verwacht ik niet dat ze snel scheuren. De 2.5 R heeft natuurlijk ook veel meer vermogen dan een 2.4T/2.5T, dus vandaar dat die sowieso al wat sneller scheurt. Bij de rest van de motoren komt dit sowieso (bijna) nooit voor.
2.0T 180PK 240NM Lagedruk Turbo motor.
2.4 140PK 220NM non turbo motor
2.4 170PK 230NM non turbo motor
2.4T 200PK 280NM Lagedruk Turbo motor
2.5T 210PK 320NM Lagedruk Turbo motor
2.3 T5 250PK 330NM Hogedruk Turbo motor
2.4 T5 260PK 350NM Hogedruk Turbo motor
2.5T R 300PK Hogedruk Turbo motor (350NM automaat, 400NM handbak)
Zelf een 2.4 140PK en 2.5T gehad (van benzine). 140PK is voldoende, maar verwacht geen wonderen bij het stoplicht. Een 2.5T trekt zeer goed.
Ook proefgereden in een 2.0T. Goed blok en trekt dikke prima. Zit een beetje tussen de 2.4 170PK en 2.5T 210PK in.
De combinatie van T5 en handbak is eigenlijk perfect. Echt een onverwoestbaar combinatie. De 2.4T/2.5T/R blokken scheuren weleens. maar als ze normaal bereden worden verwacht ik niet dat ze snel scheuren. De 2.5 R heeft natuurlijk ook veel meer vermogen dan een 2.4T/2.5T, dus vandaar dat die sowieso al wat sneller scheurt. Bij de rest van de motoren komt dit sowieso (bijna) nooit voor.
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9140
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Weinig over te zeggen zonder de auto te zien/rijden. Maar van de foto's kan je een paar dingen wel af zien.
Bekleding in de koferbak is rommelig of slecht behandeld.
HU803 en premium deurpanelen, niet te zien of de juiste speakers en versterker er in zitten maar dat geluid is echt geweldig.
Rode driehoekje geeft deze auto aan als een deur open is, maar dat 2e rode lampje, airbag? Misschien uitgeschakeld als baby funtie maar die hoort niet te branden.
Luikje in middenconsole is kapot, maar dat is helaas vrij standaard bij deze auto van voor 2004.
Comfort stoelen ipv sport stoelen, moet je lekker zitten. Geen stoelverwarming.
Verder lijkt hij wel netjes.
Bekleding in de koferbak is rommelig of slecht behandeld.
HU803 en premium deurpanelen, niet te zien of de juiste speakers en versterker er in zitten maar dat geluid is echt geweldig.
Rode driehoekje geeft deze auto aan als een deur open is, maar dat 2e rode lampje, airbag? Misschien uitgeschakeld als baby funtie maar die hoort niet te branden.
Luikje in middenconsole is kapot, maar dat is helaas vrij standaard bij deze auto van voor 2004.
Comfort stoelen ipv sport stoelen, moet je lekker zitten. Geen stoelverwarming.
Verder lijkt hij wel netjes.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi