Linker uitlaat geeft rook rechter niet?

Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2159
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Ik vind het opmerkelijk dat juist boven de 4000 toeren de power wegebt en dat is juist het moment dat deze klep open zou gaan...
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3943
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

J33Bee schreef: 17.02.2022 - 13:17
raspaardje schreef: 17.02.2022 - 13:07 Nodig heeft in de zin van zijn maximale vermogen/prestaties kunnen leveren.
Geloof ik ook niet eigenlijk. Het is maar een 2.0L 4 cylinder toch? ;-)

Sterker nog als ik zelf terugdenk; boven de 4000 toeren is het wel klaar voor mijn gevoel... Dan gaat juist de klep open = weg tegendruk?
Maximale vermogen wordt toch echt pas >5000 toeren/m gehaald.
Nog nooit geweest geloof ik...:)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

J33Bee schreef: 17.02.2022 - 13:17
raspaardje schreef: 17.02.2022 - 13:07 Nodig heeft in de zin van zijn maximale vermogen/prestaties kunnen leveren.
Geloof ik ook niet eigenlijk. Het is maar een 2.0L 4 cylinder toch? ;-)

Sterker nog als ik zelf terugdenk; boven de 4000 toeren is het wel klaar voor mijn gevoel... Dan gaat juist de klep open = weg tegendruk?
tegendruk heb je toch alleen maar nodig bij een 2takt? althans dat dacht ik
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2159
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

raspaardje schreef: 17.02.2022 - 15:45
J33Bee schreef: 17.02.2022 - 13:17
raspaardje schreef: 17.02.2022 - 13:07 Nodig heeft in de zin van zijn maximale vermogen/prestaties kunnen leveren.
Geloof ik ook niet eigenlijk. Het is maar een 2.0L 4 cylinder toch? ;-)

Sterker nog als ik zelf terugdenk; boven de 4000 toeren is het wel klaar voor mijn gevoel... Dan gaat juist de klep open = weg tegendruk?
Maximale vermogen wordt toch echt pas >5000 toeren/m gehaald.
Nog nooit geweest geloof ik...:)
Hier een paar keer maar het doet niet veel meer zodra je boven de 4000 toeren komt. Koppel zit lager qua gevoel. Ik speel zo met de voet op gaspedaal dat de bak rond de 4000 toeren schakelt omdat het dan beter doortrekt voor mijn gevoel.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2159
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Mickyman schreef: 17.02.2022 - 16:31
J33Bee schreef: 17.02.2022 - 13:17
raspaardje schreef: 17.02.2022 - 13:07 Nodig heeft in de zin van zijn maximale vermogen/prestaties kunnen leveren.
Geloof ik ook niet eigenlijk. Het is maar een 2.0L 4 cylinder toch? ;-)

Sterker nog als ik zelf terugdenk; boven de 4000 toeren is het wel klaar voor mijn gevoel... Dan gaat juist de klep open = weg tegendruk?
tegendruk heb je toch alleen maar nodig bij een 2takt? althans dat dacht ik
Normaliter met lage toeren geeft tegendruk meer koppel IMHO.
Gebruikersavatar
Rolandk
3rd Gear member
Berichten: 276
Lid geworden op: 27.07.2007 - 15:08

J33Bee schreef: 17.02.2022 - 15:44 Ik vind het opmerkelijk dat juist boven de 4000 toeren de power wegebt en dat is juist het moment dat deze klep open zou gaan...
Hoe is dit veranderd - of niet - na de “klepmodificatie”?
Volvo S60 Recharge T6 AWD Inscription
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2159
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Rolandk schreef: 17.02.2022 - 19:55
J33Bee schreef: 17.02.2022 - 15:44 Ik vind het opmerkelijk dat juist boven de 4000 toeren de power wegebt en dat is juist het moment dat deze klep open zou gaan...
Hoe is dit veranderd - of niet - na de “klepmodificatie”?
Zal het eens uittesten en erop letten.
Gebruikersavatar
Rolandk
3rd Gear member
Berichten: 276
Lid geworden op: 27.07.2007 - 15:08

Ben benieuwd. Heb het idee dat de mijne overall vlakker / meer lineair presteert na de “modificatie”.
Volvo S60 Recharge T6 AWD Inscription
Saab 9³ Cabrio V6 Aero
BMW 530dA Touring
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2159
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Rolandk schreef: 17.02.2022 - 23:28 Ben benieuwd. Heb het idee dat de mijne overall vlakker / meer lineair presteert na de “modificatie”.
Dat idee heb ik ook. Verder merk ik geen verschil qua boven de 4000 toeren. Dan is het gewoon "op".
Gebruikersavatar
Almerev70
4th Gear member
Berichten: 877
Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
Locatie: Almere

Ff topic wakker maken.
Heb vanavond gekeken en jn de power of polestar stand is klepje open. Zodra je in AWD zet gaat klepje dicht.
Rijden jullie nog steeds met stekker los? En geen bijwerkingen?
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km

Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1327
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ik rijd al 2,5 jaar met de stekker los, geen enkel probleem.

Ik heb ducktape op over de contacten geplakt en de stekker teruggestopt
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2159
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Heb ook al die tijd zonder problemen gereden. Auto inmiddels niet meer in bezit.
Gebruikersavatar
Cocoon
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 04.08.2021 - 14:01

Ik had de stekker los, tot bij de eerste beurt de dealer zag dat de stekker los zat.
Deze was helemaal gecorrodeerd waardoor ze er een nieuwe stekker op gezet hebben en deze weer ingeplugd.

Alles onder garantie want dat die stekker los zat was waarschijnlijk een fabrieksfout

Dus als je hem losgooit zou ik hem ook voorzien van tape en weer terugstoppen.
Dan valt het niet op en blijft de stekker goed.
Ik had overigens geen problemen na het losgooien, merkte ook geen verandering in motorgedrag.
S60 Core 2022 in Pine Grey
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1327
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ik heb het idee dat ie marginaal sneller op gas reageert onder de 2000 a 1500 toeren.

De motor verder vlakt vanaf 4000rpm behoorlijk af, de mijn schakeld ook bij 5600 toeren en ik krijg hem nooit hoger dan dat.
Is ook niet echt nodig omdat ie dan heel mooi in de volgende versnelling valt en de trekkracht duidelijk afvlakt.
-V60 B4 7dct R design wit
seppeg1987
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 18.04.2024 - 18:02

Ik laat deze zitten bij de mijn t8. Want zeker voor een hybride snap ik het wel idee wel (niet teveel geluid te maken bij overgang elektrisch <=> verbranding.)
En indien nodig zet ik power stand op als ik zie dat ie aan het roken is in stilstand. (enkel bij combi koud weer + lege batterij).
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2159
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

seppeg1987 Heb je dit al getest in de Power stand? Ik nog niet maar ik geloof niet dat het klepje dan "gewoon" open gaat staan eigenlijk...
seppeg1987
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 18.04.2024 - 18:02

J33Bee schreef: 02.12.2024 - 11:12 seppeg1987 Heb je dit al getest in de Power stand? Ik nog niet maar ik geloof niet dat het klepje dan "gewoon" open gaat staan eigenlijk...
Ik heb dit nog niet getest, maar ik vermoed van wel wegens meer lawaai en @Almerev70 heeft dit wel getest.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2159
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Meer lawaai komt uit de speakers...
wasbeer2006
5th Gear member
Berichten: 1327
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Bij een B4 gaat de klep niet open als ik naar dynamic ga.
Het geluid is marginaal meer. Ik denk dat ik het niet eens hoor als de wind anders staat.
Gaat me meer omdat het zo raar staat rook uit 1 uitlaat.

Bij de T6 en 8 modellen komt er inderdaad heel veel uit de speaker, kan dat uit? Het stoort mij niet.
Maar juist voor deze auto vind ik het vrij kansloos.
-V60 B4 7dct R design wit
Emmevi
5th Gear member
Berichten: 1188
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

wasbeer2006 schreef: 02.12.2024 - 13:22 Gaat me meer omdat het zo raar staat rook uit 1 uitlaat.
Persoonlijk zou ik me er meer zorgen om maken dàt er (zichtbare) rook uit komt. Heb je dan ook niet een te hoog olieverbruik?
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”