Hey allemaal,
Ben van plan om over te stappen van een 940Dtic naar een S80 2.0T.met ongeveer 160.km op de teller van 1999.Automaat.
Ben echter wat bang dat deze motor wat te licht uitvalt voor een wagen met dit gewicht.
Is het nog de moeite om een lpg installatie te plaatsen ,dit ten aanzien van het aantal gereden kilometers.? Wagen ziet er nog prima uit !
Hopelijk heeft hier iemand ervaring mee en kan je me helpen.
S80-2.0T ervaringen met lpg ?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Nederland kende die 2.0T motor nooit in een S80, ik ken hem vanuit de S60 en daar is hij zeer "adekwaat", hij heeft een veel mooier koppelverloop dan bij een 2.4 of 2.4i motor, dus "te licht" kun je hem zeker niet kwalificeren.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
waarom zou je bij 160.000 geen lpg meer kunnen plaatsen.
met goed onderhoud zet je zonder probleem 3 ton en meer op de klok.
bij LPG Techniek Limburg hebben ze meerdere 2.0T's op gas gelegd.
met goed onderhoud zet je zonder probleem 3 ton en meer op de klok.
bij LPG Techniek Limburg hebben ze meerdere 2.0T's op gas gelegd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
- Locatie: Groningen
en omdat hij van 1999 is heeft hij waarschijnlijk nog hydraulische klepstoters (ipv vaste, die vanaf 2000 geleverd zijn), wat de motor (in het geval van een S80) ook beter geschikt maakt voor het rijden op lpg
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km