V40 T3 aandachtspunten

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Blueone
2nd Gear member

Ik heb jaren een Volvo v60 uit 2015 gereden met een D4 motor, altijd dik tevreden over geweest. Nu hebben we een EX40 en willen we als 2e auto een Volvo V40 uit 2017 aanschaffen, een T3 met 2.0 motor, handgeschakeld.

Nu is volvo en motoren niet altijd een gelukkige combinatie als het gaat om olieverbruik of gescheurde cilinders en slechte versnellingbakken. Weet iemand of er bij dit specifieke blok en versnellingsbak nog aandachtpunten zijn?
Blueone
2nd Gear member

Helaas was deze al verkocht, de aandacht is nu verschoven naar een 1.5 t3 met automaat uit 2019. Heeft iemand daar nog zaken voor om op te letten?
Sammmyvannorel
3rd Gear member

Handel is snel: mijn strategie tot nu toe (3 auto’s zelf gekocht, waarbij 1 met de rug tegen de muur want andere baan zonder lease auto) 1e auto goed bedenken wat je wilt en vervolgens daar eentje van uit de markt vissen (was in dat geval uitloop model ford ka, dus de vrouw hoefde alleen de kleur uit te zoeken 😜) tweede auto is huidige v60 d3 die slurpt dus olie maar wel met ingecalculeerde risico gekocht (met de rug tegen de muur) en 3 jaar een fantastische auto gekocht en nu de auto gekocht die 3 jaar geleden niet in mijn bereik lag, daar wel lang over nagedacht en nagerekend en toen in 1 middag een deal gemaakt: hoe die uitpakt gaan we zien. Oftewel, bezint eer ge begint, maak een lijst met do’s en don’t en houd je daar aan. Auto’s kopen is emotie, auto’s verkopen ratio. Dat moet je zien om te draaien en je kunt de voor jou fantastische deal maken.

En mijn ratio zegt altijd als ik een deal probeer te maken: geen hand vol maar een land vol auto’s 😵‍💫
V60 2015 d3 gt r-design (facelift)
V70 2014 D4 gt momentum met allerlei opties en Rica tune
Blueone
2nd Gear member

Zeker, het aanbod van V40's is gelukkig groot genoeg, we twijfelen echter sowieso tussen T3 1.5 automaat en T3 2.0 handgeschakeld. Zoals ik het begrijp is het in de basis dezelfde motor met een andere slag. Zijn er nog specifieke dingen om op te letten qua auto, motor, versnellings bak in deze serie?
sequence
5th Gear member

Al iets gekocht? De automaat heeft mijn voorkeur hoewel ik nu een handgeschakelde 2.0 T2 heb.
De 1.5 en 2.0 is dezelfde kwalitatief goede en voor zover ik weet probleemloze motor d.w.z. de automaat heeft een kortere slag waardoor de inhoud 1.5 liter is.

Zou er een kopen met leuke opties, bv een Nordic+
Ik zou zo geen specifieke aandachtspunten weten.
V40 T2 Nordic+
Plaats reactie

Terug naar “V40”