Hoi,
Ik rij sedert een 8 maand een nieuwe V60 T8, ondertussen een 18k km.
Heel wat positieve punten, maar waar ik echt niet over te spreken ben is de algemene kwaliteit van het interieur. Nu al heel wat kraakjes, o.a. thv de B-stijl links bij elk oneffenheidje in de weg een luide krak, ook de middenconsole davert en sinds kort kraakt de headliner rond het pano dak zo goed als constant, bij iedere op en af de gas kraakt het.
Heel jammer, want dit overschaduwt heel het rijplezier bij deze anders topwagen. Binnenkort naar de garage er mee, maar betwijfel of dit op te lossen valt. Indien niet te verbeteren overweeg ik zelfs om de wagen hiervoor te verkopen.
Mijn vorige wagen, Passat, had dit helemaal niet, zelfs niet na 140k km en zelfs de tien jaar oude Peugeot van mijn vrouw heeft minder interieur geluidjes dan de bijna nog nieuwe Volvo...
Klinkt dit bekend voor iemand?
8 maanden V60 T8
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Pattex muurlijm en anders wat parkertjes gebruiken.
Volvo 940 Estate LPT, 1996
Fotografie: https://www.annohuidekoper.nl/
Fotografie: https://www.annohuidekoper.nl/
-
- 5th Gear member
Dit klinkt totaal omgedraaid met mijn ervaring.
Passat was echt een kraakpand en naast het kraken heel veel bijgeluiden. De eerste hebben ze niet allemaal.
De bijgeluiden heeft echt VAG product, maar bijna niemand kan dat plaatsen.
De V60 dan, hoe je de auto ook mishandeld ik hoor nooit een kraakje. 1 rammeltje soms van het dak, maar zet ik dan het doek 1cm verder is het weg.
Waar ik ook op het interieur druk, nooit een kraakje. Dat is vrij uitzonderlijk, bij bv een Q7 heb je dat veel meer. Hij weegt ook niet voor niets 200kilo meer dan de concurrentie.
Passat was echt een kraakpand en naast het kraken heel veel bijgeluiden. De eerste hebben ze niet allemaal.
De bijgeluiden heeft echt VAG product, maar bijna niemand kan dat plaatsen.
De V60 dan, hoe je de auto ook mishandeld ik hoor nooit een kraakje. 1 rammeltje soms van het dak, maar zet ik dan het doek 1cm verder is het weg.
Waar ik ook op het interieur druk, nooit een kraakje. Dat is vrij uitzonderlijk, bij bv een Q7 heb je dat veel meer. Hij weegt ook niet voor niets 200kilo meer dan de concurrentie.
-V60 B4 7dct R design wit
-
- 2nd Gear member
Geen last van.. Als ik echt zou moeten zeiken.. omcirkelde gedeelte op de foto zit een beetje een kraakje in als je er op duwt. Maar dat moet je dan wel opzoeken..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 PE Black Stone ‘23
- Bluesbroeder
- 3rd Gear member
Ruim 4 jaar deze V60 en ook geen kraken etc. Enige is deksel van bakje in midden console, als je er wat steviger op leunt kan ie iets kraken en rolgordijn achter kan soms iets rammelen. Die er opnieuw in doen en het is weg.
Vreemd, al mee naar dealer geweest, zoals ik lees is het nieuwe, dus nog garantie!
Vreemd, al mee naar dealer geweest, zoals ik lees is het nieuwe, dus nog garantie!
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Jeen….. ik herken en erken wel iets. Mijn dealer heeft het destijds goed opgelost. Wat extra schuim doet wonderen.hvoet schreef: ↑06.12.2024 - 18:56 Hoi,
Ik rij sedert een 8 maand een nieuwe V60 T8, ondertussen een 18k km.
Heel wat positieve punten, maar waar ik echt niet over te spreken ben is de algemene kwaliteit van het interieur. Nu al heel wat kraakjes, o.a. thv de B-stijl links bij elk oneffenheidje in de weg een luide krak, ook de middenconsole davert en sinds kort kraakt de headliner rond het pano dak zo goed als constant, bij iedere op en af de gas kraakt het.
Heel jammer, want dit overschaduwt heel het rijplezier bij deze anders topwagen. Binnenkort naar de garage er mee, maar betwijfel of dit op te lossen valt. Indien niet te verbeteren overweeg ik zelfs om de wagen hiervoor te verkopen.
Mijn vorige wagen, Passat, had dit helemaal niet, zelfs niet na 140k km en zelfs de tien jaar oude Peugeot van mijn vrouw heeft minder interieur geluidjes dan de bijna nog nieuwe Volvo...
Klinkt dit bekend voor iemand?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Kick
- 5th Gear member
Ik heb een kraak die van achteren komt (van de auto dan hè...) en ik kom er maar niet achter wat het is. Maar soms best wel irritant inderdaad.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
- Risrael
- 5th Gear member
Ook hier een V60 T6 van 8 maanden en exact dezelfde kraakjes. Wel heb ik het idee dat het erger is als het koud is buiten. Dealer heeft al vilt geplaatst op diverse plekken maar het helpt niet. Als het aanblijft als het weer wat warmer wordt laat ik er nog een keer naar kijken.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
- J33Bee
- 5th Gear member
V60 MY21 kende hier eigenlijk ook geen kraakjes oid na 4 jaar. Huidige MY25 idem, maar die heb ik nog niet zo lang.
Ik kan er niet tegen als er ook maar iets rammelt in de auto, dus het is niet dat ik iets niet hoor oid.
Ik kan er niet tegen als er ook maar iets rammelt in de auto, dus het is niet dat ik iets niet hoor oid.
-
- 5th Gear member
Je hoort dit bij meer merken, de een heeft geen klachten de andere wel.
Ik ben echt een purist met kraakjes. Laatst een A klasse mee, wat een gerammel.
Onze mini electric nul rammels. heb ik het er later met iemand over en die ervaart precies ongekeerde.
Je moet ook wel een idee hebben waar het vandaan komt. Kijk zit je auto in de ochtend onder het ijs, dan kan die best ff wat kraken.
Maar met dit weer hoor ik niets.
Ik ben echt een purist met kraakjes. Laatst een A klasse mee, wat een gerammel.
Onze mini electric nul rammels. heb ik het er later met iemand over en die ervaart precies ongekeerde.
Je moet ook wel een idee hebben waar het vandaan komt. Kijk zit je auto in de ochtend onder het ijs, dan kan die best ff wat kraken.
Maar met dit weer hoor ik niets.
-
- 1st Gear member
Ik heb ook ongeveer 8 maanden een V60 T8, BJ 2019. Ik ondervind helemaal geen kraakjes. (heb wel geen open dak).
Maar ik stoor me soms wel wat aan Volvo's electronica:
- De airco, verwarmingsmodus, werkt niet altijd, waardoor ik de brandstofkachel moet opzetten. Bovendien is de bediening van de airco ook onduidelijk om te gebruiken. Ik zou denken dat als je deze in "auto" modus zet, die automatisch het luchtdebiet regelt ifv afwijking werkelijk/gewenst, maar alsnog kan je dan de intensiteit van de blazers kiezen. Vreemd.
- Volumeknop die plots niet meer reageert. Zou toch echt niet mogen in zo'n wagen..
- De infotainment is echt wel slecht tov van VAG bijvoorbeeld. De personalisering is pover, de uitlijning van tekst etc trekt op niks. Misschien is dit in recentere versies beter.
- Ruitenwissers is een ramp als je die automatisch laat werken. Ofwel te snel, ofwel te traag.
Dusja, mixed feelings.
Ik ben erg te spreker over de motor en de afwerking (hoewel sober). Maar die elektronica stoort me wel wat voor zo'n premium wagen.
- De airco, verwarmingsmodus, werkt niet altijd, waardoor ik de brandstofkachel moet opzetten. Bovendien is de bediening van de airco ook onduidelijk om te gebruiken. Ik zou denken dat als je deze in "auto" modus zet, die automatisch het luchtdebiet regelt ifv afwijking werkelijk/gewenst, maar alsnog kan je dan de intensiteit van de blazers kiezen. Vreemd.
- Volumeknop die plots niet meer reageert. Zou toch echt niet mogen in zo'n wagen..
- De infotainment is echt wel slecht tov van VAG bijvoorbeeld. De personalisering is pover, de uitlijning van tekst etc trekt op niks. Misschien is dit in recentere versies beter.
- Ruitenwissers is een ramp als je die automatisch laat werken. Ofwel te snel, ofwel te traag.
Dusja, mixed feelings.
Ik ben erg te spreker over de motor en de afwerking (hoewel sober). Maar die elektronica stoort me wel wat voor zo'n premium wagen.
- Almerev70
- 4th Gear member
Rammels herken ik niet echt, ondanks dat ik allergisch ben voor onverklaarbare geluidjes.
@Seppeg1987, die ruitenwisser problemen had ik ook in mijn T8 2019 en de software is opnieuw ingezet en is nu weer goed.
En sober... vind het geweldig. Een mercedes bijv vind ik net een kermis attractie.
@Seppeg1987, die ruitenwisser problemen had ik ook in mijn T8 2019 en de software is opnieuw ingezet en is nu weer goed.
En sober... vind het geweldig. Een mercedes bijv vind ik net een kermis attractie.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
-
- 5th Gear member
@Seppeg1987.
De ruitenwissers herken ik, de rest niet. Zoveel meer kon ik bij VAG ook niet instellen, passat.
Veel handige instellingen zaten daar juist niet. Volvo heb ik sensus.
Wat zou je bv willen wat je bijh VAG wel hebt, kan natuurlijk persoonlijk zijn.
Volume knop heeft vaak met je smartphone te maken, bv een teams call of ander proces wat daar blijft hangen.
Hier had ik in mijn passat net zoveel last van. Niet alles ligt aan de auto.
De ruitenwissers herken ik, de rest niet. Zoveel meer kon ik bij VAG ook niet instellen, passat.
Volume knop heeft vaak met je smartphone te maken, bv een teams call of ander proces wat daar blijft hangen.
- Risrael
- 5th Gear member
De verwarming is juist wel logisch: Het debiet wordt automatisch geregeld maar de stand die je kiest (1 tot en mt 5) is de maximale stand die het systeem kiest. Zo voorkom je dat je bijv in een hete zomerdag niet uit je auto wordt geblazen. Dit heeft Volvo altijd zo gehad (althans was al zo in mijn V70)seppeg1987 schreef: ↑09.12.2024 - 12:08 Ik heb ook ongeveer 8 maanden een V60 T8, BJ 2019. Ik ondervind helemaal geen kraakjes. (heb wel geen open dak).
Dusja, mixed feelings.
Andere zaken heb ik dan weer geen last van. Heb overigens wel een afspraak gemaakt met de dealer om nogmaals naar het kraken in de B-stijl te kijken. Het gekke is dat als de auto is opgewarmd het kraken zo goed als weg is.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
- diesel01
- Geartronic member
De vorige V90 en huidige V90 zijn juist de Volvo's die niet meer kraken, de vorige 6 jaar gehad en 172k km zonder kraakjes of rammel.
Dat was vroeger met de V70, XC60, V70, S60, 2X V40 wel anders.
Dat was vroeger met de V70, XC60, V70, S60, 2X V40 wel anders.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
Vooral het digitaal dashboard was bij mijn skoda véél uitgebreider. Dat opvullen tussen de 2 meters is gewoon bijzonder slecht. Zet de info dan ten minste in het midden en niet helemaal links uitgelijnd:wasbeer2006 schreef: ↑09.12.2024 - 15:56 @Seppeg1987.

En dan ook de uitlijning tussen de bolletjes en het cijfer dat er bij staat. Centreer toch dat cijfer met het bolletjes:

Dat de verwarming niet werkt als ik de standkachel niet heb opstaan is ook iets vreemd en ga ik wel eens laten nakijken.
Ik focus hier nu even op de negatieve zaken omdat het hier in dit topic over ging. Uiteraard zijn er ook goede zaken hoor

- raspaardje
- 6th Gear member
1. De airco, verwarmingsmodus, werkt niet altijd, waardoor ik de brandstofkachel moet opzetten -> Er komt gewoon geen warme lucht uit de roosters? Lijkt me dat er iets niet goed isseppeg1987 schreef: ↑09.12.2024 - 12:08 Ik heb ook ongeveer 8 maanden een V60 T8, BJ 2019. Ik ondervind helemaal geen kraakjes. (heb wel geen open dak).
Dusja, mixed feelings.
2. Volumeknop die plots niet meer reageert -> genoeg over geschreven op dit forum, zoek het even na
3. De infotainment is echt wel slecht tov van VAG bijvoorbeeld. De personalisering is pover, de uitlijning van tekst etc trekt op niks. Misschien is dit in recentere versies beter -> Het is idd niet uigebreid maar zoveel mooier dan het infortainment in de latere bouwjaren (AAOS). Je stelt zoiets toch 1x in en dan kijk je er niet meer naar? Uitlijning -> lekker belangrijk.
Met Sensus heb je tenminste nog mooie ronde klokken (niet in BMW, niet in AAOS)
4. Ruitenwissers -> herken ik ook, daarom gebruik ik altijd de handmatige intervalregeling
Verder voor TS: hier geen kraakjes in mijn 2019 V60 met panoramadak.
Gewoon naar de dealer met je auto, dit kraken hoort gewoon niet.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
-
- 4th Gear member
Heel bijzonder want ik heb ook echt 0 kraakjes/piepjes of andere bijgeluiden. Ik vind deze V60 een grote verbetering met mijn laatste V70. Daar was het met name de sluiting van de achterklep die irritant kraakte. Opgelost door tape om het metaal te doen.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
-
- 2nd Gear member
Mijn V60 is bijna 7 maanden oud nu, geen kraakjes of andere bij geluidjes.
Ruitenwissers werkte bij mij in het begin ook te snel of te langzaam, overigens te zwijgen over de strepen.
Werkt nu perfect, op de automatische stand met het interval wieltje.
De ruitenwisser strepen zijn ook opgelost, gewoon de rubbers omdraaien.
Ruitenwissers werkte bij mij in het begin ook te snel of te langzaam, overigens te zwijgen over de strepen.
Werkt nu perfect, op de automatische stand met het interval wieltje.
De ruitenwisser strepen zijn ook opgelost, gewoon de rubbers omdraaien.
Meerdere merken gereden maar om in Volvo termen te blijven;
Volvo V60 T8 Recharge MY25
Volvo V60 CC 2.4 5 cillinder MY2018
Volvo S60 T4 R design MY2019
Volvo V60 T8 Recharge MY25
Volvo V60 CC 2.4 5 cillinder MY2018
Volvo S60 T4 R design MY2019