Dank voor je antwoord. Blijft nog effe vraag, welke olie erin? Zal es kijken met welke olie de Volvo's GT's zijn afgeleverd rond 2008/9. Weet iemand dat toevallig?
Geldt ook voor beide diff's en de Hadex, die ik wil servicen. Voor de stuurbekrachtiging heb ik reeds Kroon olie in huis + een nieuw voorraad-vaatje. Is ook erg vies.
Misschien beter een draadje openen met de werkzaamheden?
Groet, Marten
Automaatbak flushen
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14724
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Tja nu is er heel erg veel geschreven over Power flushen (van Gery Slot in Uden die heeft in NL in de markt gezet vanaf 2010) de afgelopen tien jaar toen het een vogelvlucht nam. In den beginnen wilde de dealers van welk merk dan ook er niets van weten..Inmiddels staat het bij veel garage s in het aanbod.
Ik kan alleen mijn ervaring delen:
Ik zou gewoon een powerflush doen. Komt er echt dikke stinkende pikzwarte olie uit dan zou ik met de nieuwe olie 5000km rijden en dan nog een keer flushen...heb ik ook toen gedaan de eerste keer een Meeting volvo in Ommen 2012 meen ik en daarna in Elst 2013 meen ik ;
Ik heb als ververs termijn elke elke 75-90K afhankelijk belasting en rijparcour. .Ik liep toen rond de 55.000per jaar..
Ik heb inmiddels mijn V70 D5 2006 verkocht twee jaar terug maar die heb ik gekocht met 110.000km en verkocht met stevige 530.000K DE V70 D5 geartronic en motor heeft met al het zware werk in de bergen waar ik woon en aanhangwagens/caravans erachter nooit gehaperd op een turbo verbinding na die losliet; .
Mijn V70 rijdt nu in de streek bij een kennis die 5000km per jaar rijdt. De Geartronic van de V70 schakelt nu ook nog als een zonnetje.
Ik heb altijd gewisseld met (Kroon) synthetisch olie in Elst en ook in mijn huidige nieuwere XC70 D5 zit weer syntheet van Kroon in...
Tja allemaal keuzes..
Ik kan alleen mijn ervaring delen:
Ik zou gewoon een powerflush doen. Komt er echt dikke stinkende pikzwarte olie uit dan zou ik met de nieuwe olie 5000km rijden en dan nog een keer flushen...heb ik ook toen gedaan de eerste keer een Meeting volvo in Ommen 2012 meen ik en daarna in Elst 2013 meen ik ;
Ik heb als ververs termijn elke elke 75-90K afhankelijk belasting en rijparcour. .Ik liep toen rond de 55.000per jaar..
Ik heb inmiddels mijn V70 D5 2006 verkocht twee jaar terug maar die heb ik gekocht met 110.000km en verkocht met stevige 530.000K DE V70 D5 geartronic en motor heeft met al het zware werk in de bergen waar ik woon en aanhangwagens/caravans erachter nooit gehaperd op een turbo verbinding na die losliet; .
Mijn V70 rijdt nu in de streek bij een kennis die 5000km per jaar rijdt. De Geartronic van de V70 schakelt nu ook nog als een zonnetje.
Ik heb altijd gewisseld met (Kroon) synthetisch olie in Elst en ook in mijn huidige nieuwere XC70 D5 zit weer syntheet van Kroon in...
Tja allemaal keuzes..
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9275
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik heb het hier ook vaker gezegd, powerflush hoeft voor mij niet weer.
Drain and fill wordt mijn volgende, en dan afhankelijk van de oude olie nog een keer doen na x duizend km.
Drain and fill wordt mijn volgende, en dan afhankelijk van de oude olie nog een keer doen na x duizend km.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6643
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dat is de grote olie discussie...... De een zegt origineel Volvo, de ander Mobil en weer een ander zweert bij volsyntheet. Oh ja en dezelfde transmissie ligt ook in Toyota's en daar is de olie een stuk goedkoper dan bij Volvo.
Zoek hier maar eens op bijvoorbeeld JWS 3309. Ik ga mijn vingers er niet aan branden om je daarin te adviseren

Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14724
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
FF tekst aangepast kreeg PM en werd verkeerd uitgelegd de vorige tekst
ha ha Gouwe ik begrijp dat we daar de vingers niet aan branden, ik geloof eerlijk gezegd dat het niets niets uitmaakt syntheet of mineralen. De marketing maakt ons gewoon dol in het hoofd.. De bakken 70 serie 2008-2009 draaien op beiden oliën en volgens mij is ververs termijn belangrijker... of zoals Ben zegt " waarom zou je verversen als goed loopt" en daar bedoel ik mee dat alle meningen rondom dit onderwerp goed mogelijk zijn.
stroming nooit verversen
stroming met de hand verversen
stoming alleen G Powerflush
stroming olie keuze suntheeth of mineraal
ha ha Gouwe ik begrijp dat we daar de vingers niet aan branden, ik geloof eerlijk gezegd dat het niets niets uitmaakt syntheet of mineralen. De marketing maakt ons gewoon dol in het hoofd.. De bakken 70 serie 2008-2009 draaien op beiden oliën en volgens mij is ververs termijn belangrijker... of zoals Ben zegt " waarom zou je verversen als goed loopt" en daar bedoel ik mee dat alle meningen rondom dit onderwerp goed mogelijk zijn.
stroming nooit verversen
stroming met de hand verversen
stoming alleen G Powerflush
stroming olie keuze suntheeth of mineraal
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Mijn 2020 V60 automaat is een half jaar geleden geflushed bij mijn dealer bij 110k. Factuur vermeld een busje BG 106 quick cleaner, BG 3154 ATF full synthetic 4 galon can (ca. 15,5 l) en een busje BG 310 ATF conditioner. Bak schakelde voorheen probleemloos maar leek na een paar honderd kilometer nog beter/zachter zijn werk te doen.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998