Rijbanen in RTI

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
ulrichm
3rd Gear member

als je kan, dan maak even een fotoje met je mobiel of zo. wij kunnen het dan beoordelen
2006 S40 2.4 Edition II Geartronic
Anna76
1st Gear member

Ik heb een opschuivend scherm in mijn v70. Die meerbaans optie heb ik nog niet eerder gezien (niet erg zeker, maar zal er es op letten) rti 2005. Ik zal binnenkort even de nieuwe rti even installeren (uit een s40 my06) als die compatible is (staat er wel op) en 180 euro boete riskeren *8) voor de foto met mobiel.

By the way kun je zelf die dvd ook modifien ? Er zit namelijk een csv file op de RTI dvd's met maximul snelheid en nog wat andere dingen die nog niet helemaal duidelijk zijn wat ze doen.

Handig als je altijd harder dan 49 km te hard rijdt (niet in de bebouwde kom)... dan kan het systeem hem met die snelheid terugrekenen naar snelste route...
asta
5th Gear member

ulrichm schreef:als je kan, dan maak even een fotoje met je mobiel of zo. wij kunnen het dan beoordelen
Die foto gaat helaas niet meer, het was een proefrit die ik maakte met deze auto (t5) zelf rijd ik de s40 2.4 met rti welke 0622 erin heeft zitten en voorzien is van rijbaan scheiding.
Degene die geen rijbaanscheiding hebben, zien die bij het openen van de RTI ook een volvo logo met de letters volvo?
Als die van mij opent zie ik dat namelijk niet, hij gaat direct naar het hoofdmenu.
Anna76
1st Gear member

Op een foto moet je even wachten ... mobiel kwijt en huidige heeft geen fototoestel.

Vandaag nieuwe RTI software geinstalleerd en die werkt!.
Huidige wegen worden gedetailleerder weergegeven, zo zie ik nu een 2 baans gesplitste rijweg bij het binnenkomen van de wijk. Nu nog een split met 4 baans opzoeken om bovenstaande te confirmeren... nog even geduld dus aub.

Bij het openen krijg ik een niet ander scherm dan voorheen :
1) met RTI Volvo
(en daarna vanochtend .. can not find DVD disk ...terwijl die er gewoon in zat, dat was echt scarry)
2) en daarna het hoofdmenu.

Kreeg trouwens na die foutmelding mijn scherm ook niet meer naar beneden.
Na het starten komt ie weer omhoog met dezelfde melding.
Nu nieuwe DVD geinstalleerd en probleem verholpen, zal wel een vuiltje op de laser zijn geweest.
ulrichm
3rd Gear member

Anna76 schreef:By the way kun je zelf die dvd ook modifien ? Er zit namelijk een csv file op de RTI dvd's met maximul snelheid en nog wat andere dingen die nog niet helemaal duidelijk zijn wat ze doen.

Handig als je altijd harder dan 49 km te hard rijdt (niet in de bebouwde kom)... dan kan het systeem hem met die snelheid terugrekenen naar snelste route...
Anna, ik denk dat dat wel mogelijk zou moeten zijn. Het is een test waard.
ulrichm
3rd Gear member

asta schreef:Die foto gaat helaas niet meer, het was een proefrit die ik maakte met deze auto (t5) zelf rijd ik de s40 2.4 met rti welke 0622 erin heeft zitten en voorzien is van rijbaan scheiding.
Jammer. :(
asta schreef:Degene die geen rijbaanscheiding hebben, zien die bij het openen van de RTI ook een volvo logo met de letters volvo?
Als die van mij opent zie ik dat namelijk niet, hij gaat direct naar het hoofdmenu.
Ik zie bij het opstarten zie ook niet een andere scherm dan vorheen: RTI Volvo.
Anna76
1st Gear member

Ik ben naar Vught geweest maar kreeg geen extra rijbaaninformatie ..... Ik ben alle instellingen nog eens langsgelopen, maar heb hem daar ook niet direct tussen zien staan. Hoogstwaarschijnlijk ligt dat aan mijn verouderde navigatiesysteem. Dat wordt dus ook geen foto.
sustain
2nd Gear member

Bij men c30 komen de rijbanen erop....
FrankM
4th Gear member

Ik denk dat we zo langzamerhand wel kunnen vaststellen dat een deel van de RTI software vast in het RTI systeem zit en niet geupdated wordt door een nieuwe DVD. Nieuwe generatie RTI systemen tonen wel rijbaanscheidingen, oudere niet - maar die profiteren wel van bijgewerkt kaartmateriaal.

Wat betreft het zelf compileren van een DVD: hou er rekening mee dat het DualLayer DVD's zijn en dat het branden daarvan vaker fout gaat (en dan meer kost). Bedenk ook dat er mogelijk veiligheidsmaatregelen in de RTI software zijn gebakken die "herkent" dat er met een DVD is gerommeld. Wat er dan gebeurd kan alleen een test uitwijzen - ook die test valt mogelijk duurder uit ;-)

Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”