ACC activeren/inbouwen

De Nieuwe XC60
Quadrantz
2nd Gear member

Speedyace schreef: 30.11.2024 - 11:26 Weet iemand van jullie dit. Ik heb een V60 T6 recharge bj. 29-09-21 (mj'22). De auto is voorzien van een normale Cruiscontrol en heeft line assist.
Is het mogelijk om doormiddel van een aanpassing is de software hier Adaptive Cruisecontrol van te maken of heb ik meer nodig zoals hierin het topic al een beetje wordt omschreven.
Ik weet niet wat de dealer gaat vragen maar via Orbit kan het voor rond de 200 euro in het totaal :). Als je auto bij de dealer in onderhoud is dan moet je je afvragen of je dat wilt want na een beurt kan de software weer overschreven zijn en zul je de opties opnieuw moeten activeren via Orbit (of een backup maken voordat hij naar de dealer gaat).

PS: Ik heb een T5 (wel uit 2019) en qua hardware niks hoeven te vervangen. ACC en Pilot assist (kun je beiden activeren via Orbit) werken perfect! Gebruik het ook elke lange rit, ook over de Pilot assist ben ik zeer tevreden! Werkt ook in de files :)
Speedyace
3rd Gear member

Bedankt voor je reactie,

Mocht de auto bij een beurtje geen update krijgen heb ik mazzel of even aangeven dat ik geen update wil.(of dit werkt weet ik niet) en anders idd even een back-up file maken idd.
Maar jij hebt het over een bedrag van €200. Zorg jij dan voor de aanpassing of is dit de prijs waar je Orbit voor kan kopen. Dit is mij niet geheel duidelijk.
En als ik het een beetje heb gelezen op het forum ben je bij de dealer wel even wat meer kwijt. Maar dit kan ik eerst wel even vragen wat ze ervoor gaan vragen.
Ik moet binnenkort toch even een afspraak maken bij de dealer i.v.m. een terugroep actie, Maar als deze afspraak is geweest, dan heb ik zeker oren naar de orbit aanpassing want rijden met ACC en Pilot lijkt mij toch wel een must have.

Er zit nu 24mnd Volvo selekt garantie op de auto om dit te behouden moet de auto dus voor onderhoudt naar de dealer.

Ps. wat ik al zei, ik heb zeker oren naar deze aanpassing.

Gr.Johan
Volvo V60 T6 AWD R-Design My'22.
Exit, Volvo V60 D4
TomAmazon
2nd Gear member

Lees eerst eens even de website van Orbit (Spaycetech)

https://spaycetech.com/orbit_faq

En eventueel hun forum:

https://forums.spaycetech.com/

Ik heb dit zelf ook. Kabel gehaald (OBDII naar UTP) en een oude laptop (met Win11). Het programma is een vorm van jaarlijkse subscriptie ($100), maar om het te kunnen gebruiken, moet je de PIN kennen van je auto. Die kunnen zij je bezorgen (1-malige kost van $225) of via Vida/Dice (of hoe het ook heet)
Het programma werkt heel goed en je kan enkele configuratie dingen aanpassen (ACC, Autopilot, soundsystem,...), maar ook (als je je er wat in verdiept) veel service gerelateerde zaken.
Als ik mijn auto binnenbreng voor onderhoud of bandenwissel of eender wat, dan zet ik hem terug OEM (standaard, zoals ie afgeleverd werd). Erna thuis zet ik alles terug.
Je moet er dus wel iets voor over hebben.
2009 C70 2.0D Summum
1969 P121 Amazon B18B Weber Downdraft OD
2009 XC90 2.4D AWD Momentum Shadow Blue Metallic
2022 XC60 T6 PHEV Inscription Expr. Platinum Grey, Blond Moritz leder
gvwkm
Starter

Quadrantz schreef: 09.10.2024 - 10:52 Even een update op dit topic:

ACC heb ik geactiveerd middels Orbit en dit werkt perfect! Voldoende remkracht ook (geen idee welke ABS unit ik precies heb).

Wat nog niet werkt is ACC als je 30km of zachter gaat, dan krijg je de melding dat ACC disabled is omdat je te zacht gaat.

Nu heb ik via Orbit nog Traffic jam assist level 1 aangezet. Helaas heeft dit niet geholpen.

Ik ben benieuwd of de ACC nog wel bij anderen werkt in files/zachter dan 30km/h?
Goedemiddag,

Sinds een aantal maanden in het bezit van een XC60 2021 T6 AWD Inscription Exclusive. Echter na ontvangst van de auto kwamen wij erachter dat er geen adaptieve cruisecontrol op geactiveerd/geïnstalleerd is. Nu zijn wel de afstandsinstelling knoppen aanwezig op het stuur en beschikt de auto over diverse sensoren in de voorruit. Verder is de auto ook vol in opties.
Kan iemand bij vertellen hoe ik dit kan activeren? Ik lees verschillende berichten over Orbit. Maar kan nergens vinden hoe ik dit gebruik.

Voor mijn BMW X5 heb ik een OBDlink adapter met bluetooth voor Bimmerlink. Hoe werkt dat met Orbit?

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten voordat ik de instellingen aanpas en is er ook een backup mogelijkheid?

Aanvullend nog de vraag of dit aan te raden is om zelf te doen of dat de Volvo dealer dit ook doet bij hybrides die al de juiste module erin hebben zitten.
Gouwe
7th Gear member

Je kunt gewoon naar de dealer en dit achteraf laten installeren. Kost je eenmalig een bedrag van rond de 1000,- als ik het me goed herinner.
Orbit weet ik niet, maar zoals je hierboven leest, kan het veel, is het niet gratis en is enige ICT kennis wel handig en is mijn persoonlijke mening dat je illegaal bezig bent omdat je software van Volvo gebruikt zonder dat Volvo daar voor betaald krijgt. Maar goed, is nogmaals mijn persoonlijke mening.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
gvwkm
Starter

Bedankt Gouwe voor je snelle reactie. Dit is uiteindelijk ook de makkelijkste manier zo te lezen. Aangezien je anders bij iedere beurt de software moet aanpassen.
Zodra Volvo dit doet is het voor altijd ingesteld en geregeld lijkt mij. Orbit is ook weer een investering + irritatie bij elke beurt.
Quadrantz
2nd Gear member

gvwkm schreef: 08.06.2025 - 18:36 Bedankt Gouwe voor je snelle reactie. Dit is uiteindelijk ook de makkelijkste manier zo te lezen. Aangezien je anders bij iedere beurt de software moet aanpassen.
Zodra Volvo dit doet is het voor altijd ingesteld en geregeld lijkt mij. Orbit is ook weer een investering + irritatie bij elke beurt.
Ik zou op 2,5K uitkomen bij de dealer dus ik ben voor Orbit gegaan (ben zelf ITer dus dat scheelt al iets :)). Daarnaast nog wat meer opties uit/aangezet zoals start/stop standaard op uit want vind dat systeem behoorlijk irritant.

Mocht je voor Orbit gaan stuur dan even een PB, wil je wel op weg helpen met juiste forum links (van Orbit forum).
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”