Ik begrijp dat het alarm op de XC60 MY2024 al een redelijke klasse is.
Nu zie ik in de prijslijst "Volvo Guard Alarm incl. bewegings- en volumesensor". Dit zou klasse 3 zijn.
Volgens de lijsten lijkt het op alarmklasse 4 door Volvo-on-call.
En in de prijslijst staat ook nog "Aanvullende maatregel t.b.v. alarm klasse 3 certificering". Wat is dit dan?
Kan iemand mij vertellen hoe het zit?
Aanvullende maatregel t.b.v. alarm klasse 3 certificering
- Hansvg
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 12.03.2014 - 21:54
- Locatie: Weert
Hans
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
- Hansvg
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 12.03.2014 - 21:54
- Locatie: Weert
Dank je voor de info. Op de diverse websites zie ik daar bij Klasse 3 niets van staan:
"Klasse alarm 3 heeft naast de beveiliging van klasse alarm 2 een aanvullende sabotagesignalering en hellingshoekdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening."
Hans
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 2404
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Hier lees je er meer over: https://www.keylessprotector.nl/blogs/n ... egel-ke01/
Life is what happens while you're busy making other plans
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13688
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Bij een af fabriek volvo klasse 3 alarm komt er zonder de genoemde aanpassing geen klasse 3 certificaat meer op, dat is alweer een jaar of 3 zo..Hansvg schreef: ↑16.04.2024 - 16:34Dank je voor de info. Op de diverse websites zie ik daar bij Klasse 3 niets van staan:
"Klasse alarm 3 heeft naast de beveiliging van klasse alarm 2 een aanvullende sabotagesignalering en hellingshoekdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening."
On call heeft geen tracking en tracing functie meer bij aaos
- Hansvg
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 12.03.2014 - 21:54
- Locatie: Weert
Duidelijk. Wat is AAOS?OGA244 schreef: ↑16.04.2024 - 16:51Bij een af fabriek volvo klasse 3 alarm komt er zonder de genoemde aanpassing geen klasse 3 certificaat meer op, dat is alweer een jaar of 3 zo..Hansvg schreef: ↑16.04.2024 - 16:34Dank je voor de info. Op de diverse websites zie ik daar bij Klasse 3 niets van staan:
"Klasse alarm 3 heeft naast de beveiliging van klasse alarm 2 een aanvullende sabotagesignalering en hellingshoekdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening."
On call heeft geen tracking en tracing functie meer bij aaos
Hans
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
- Hansvg
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 12.03.2014 - 21:54
- Locatie: Weert
Tracing/tracking (SVT) zit er toch nog wel in, lijkt het:
https://www.volvocars.com/mt/support/to ... 5172792dc2#
XC60, XC60 Twin Engine/Recharge, V90 Twin Engine/Recharge and S90 Twin Engine/Recharge from model year 2018 onwards.
Alleen notificatie van diefstal via telefoonnummer niet (meer).
https://www.volvocars.com/mt/support/to ... 5172792dc2#
XC60, XC60 Twin Engine/Recharge, V90 Twin Engine/Recharge and S90 Twin Engine/Recharge from model year 2018 onwards.
Alleen notificatie van diefstal via telefoonnummer niet (meer).
Hans
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
- Ruier
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 21.10.2007 - 19:08
Bij onze XC60 (februari 2023) is wel een TV-certificaat geleverd. Er moesten wel op de achterruit en de voorste zijruiten stikkers geplaatst worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Via VW en Opel terechtgekomen bij Volvo en daar blijven hangen met nu alweer de 6e (na twee keer een V50, twee keer een V70, een V60, XC40-T4 Inscription, nu sinds half februari ‘23 een XC60 T6)
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 31.10.2023 - 19:18
Deze aanvullende maatregel KE01, is veelal geen vereiste van de verzekering (bij onze XC60 T6 2024 niet) . Deze maatregel (module) verbruikt veel energie, dus regelmatig de batterij van je sleutel vervangen. Dit moet dan door een gecertificeerd bedrijf gebeuren tegen kosten om SCM gecertificeerd te blijven.
Mijn verzekering stelt: Het kan zijn dat er sprake is van een alarmklasse 3 (met hellingshoekdetectie) zonder SCM certificering. Dit kan zijn wegens het ontbreken van een aanvullende KE01 module (Keyless). Indien dit het geval is kunnen wij uw alarmsysteem accepteren, dit omdat deze module voor ons niet benodigd is. Deze module is wel benodigd om daadwerkelijk een SCM document in ontvangst te mogen nemen vanuit KiWa, de Nederlandse keuringsdienst. Echter dient deze alarmklasse voor de rest wel te voldoen over alle andere functies/eisen behorend bij een SCM klasse 3 alarmsysteem (startonderbreker, omtrekdetectie, ruimtelijke detectie, hellingshoekdetectie, akoestische signalering met noodstroomvoorziening enz). Wanneer dit van toepassing is voldoet u aan de clausule zoals deze genoteerd staat op uw polisblad en valt uw voertuig onder onze voorwaarden en dus de dekking.
Mijn verzekering stelt: Het kan zijn dat er sprake is van een alarmklasse 3 (met hellingshoekdetectie) zonder SCM certificering. Dit kan zijn wegens het ontbreken van een aanvullende KE01 module (Keyless). Indien dit het geval is kunnen wij uw alarmsysteem accepteren, dit omdat deze module voor ons niet benodigd is. Deze module is wel benodigd om daadwerkelijk een SCM document in ontvangst te mogen nemen vanuit KiWa, de Nederlandse keuringsdienst. Echter dient deze alarmklasse voor de rest wel te voldoen over alle andere functies/eisen behorend bij een SCM klasse 3 alarmsysteem (startonderbreker, omtrekdetectie, ruimtelijke detectie, hellingshoekdetectie, akoestische signalering met noodstroomvoorziening enz). Wanneer dit van toepassing is voldoet u aan de clausule zoals deze genoteerd staat op uw polisblad en valt uw voertuig onder onze voorwaarden en dus de dekking.
XC60 T6 Plus Vapour Grey dark 2024, XC40 T5 Thunder Grey en veel meer auto moois!
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
Het is ook een zeer irritant systeem. Sta je ergens stil bijv benzinepomp om je vrouw te laten plassen, komt ze terug is de sleutel in slaap. Sleutel uit broekzak, schudden is ie weer wakker. Ik heb het in overleg met de verzekering eruit gesloopt.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
- renelle
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 04.11.2008 - 23:14
- Locatie: Harmelen
In mijn geval werd deze aanvullende beveiliging van het keyless systeem ook vereist door de verzekering. Anders konden ze de auto niet verzekeren. Daarom overgegaan naar een andere verzekeraar en als ik dit nu zo lees, maar goed ook!
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
- Overtoom
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 20.10.2016 - 16:07
- Locatie: Naarden
Mijn XC60 is van januari 2024. De eerste maanden heb ik hem moeten onderbrengen bij Volvo Insurance (Belgisch). Erg aardig en behulpzaam maar ook vrij duur. Na een maand of drie kon de dealer op mijn alarm (de standaard bij EX60 + de toevoeging op de sleutels) ineens wél het KIWA-certificaat afgeven. Ik ben toen weer terug gegaan naar mijn oude verzekeraar, Centraal Beheer.
Ik vind het een ramp dat je als particulier maar een beetje moet uitzoeken of je auto voldoet aan de veelal onduidelijk en bijna altijd onbegrijpelijke eisen van een verzekeraar. Lang geleden hadden we gewoon SCM-klasses en daarmee was de kous af. Nu heb ik moeten laten uitzoeken waar TV01 en KIWA-certificaat voor staat en wat ervoor nodig is om dat certificaat te krijgen. Ik heb helemaal geen zin om verstand te hebben van die rommel! Als dat wél zo was dan had ik wel monteur geworden.
Ik dank mijn eigen monteur overigens op mijn blote knietjes dat hij me heeft geholpen om die puzzel op te lossen. En hij was nog geduldig ook. Geweldig.
Ik vind het een ramp dat je als particulier maar een beetje moet uitzoeken of je auto voldoet aan de veelal onduidelijk en bijna altijd onbegrijpelijke eisen van een verzekeraar. Lang geleden hadden we gewoon SCM-klasses en daarmee was de kous af. Nu heb ik moeten laten uitzoeken waar TV01 en KIWA-certificaat voor staat en wat ervoor nodig is om dat certificaat te krijgen. Ik heb helemaal geen zin om verstand te hebben van die rommel! Als dat wél zo was dan had ik wel monteur geworden.
Ik dank mijn eigen monteur overigens op mijn blote knietjes dat hij me heeft geholpen om die puzzel op te lossen. En hij was nog geduldig ook. Geweldig.
Na 30 jaar weer een Volvo. Toen een 345GL (een oudje), sinds 2016 een XC90 en vanaf januari 2024 een XC60. Kan niet wachten op de EX60 ...