Volvo xc70 2016
flevodirk schreef: ↑26.12.2023 - 17:09Ik denk in dezelfde richting. Voor 600 piek zou ik wel naar de dealer gaan, maar ik vrees het ergste.. (Elke fabrikant is voornamelijk geïnteresseerd in NIEUW. Dus nieuwe klanten, nieuwe auto verkopen etc. ) Persoonlijk verwacht ik dat bovenstaande het hele verhaal is, dus onze oudere auto's hebben gewoon pech.RdR schreef: ↑23.12.2023 - 12:42 Ik heb nu ook een 4G dongle erin zitten voor de algemene wifi connectie en dat werkt goed. Aangesloten met haakse USB kabel op 12V punt in achterbak.
Het zou best apart zijn als Volvo de klanten met oude modellen zo laat "vallen". Hoe moet ik dan mijn standkachel aanzetten? Of de auto verder op afstand bedienen?
Ook zal dan het bijhouden van de km's niet meer werken, was juist zo fijn voor zakelijke ritten.
Volvo zelf heeft natuurlijk voor alle specifieke Volvo diensten de aparte 2G verbinding ergens in de auto zitten.
Daar moet toch door een goede elektronica techneut wel wat op te vinden zijn? Wat in de USA kan zal hier ook wel mogelijk zijn. En voor 500/600 euro zou ik het ervoor over hebben. Auto daalt immers ook in waarde als je op afstand een aantal dingen niet meer kan doen.
Wellicht ga ik dan voor de adapter van D5T5 -via Obbe maar die kan minder dingen die ik wens en meer meuk die ik persoonlijk niet wens of niet nodig heb.. https://www.obbetuning.nl/winkel/ Maar de leuke dingen als de standkachel op afstand ben je in elk geval niet kwijt.
https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
Die dongle is 300 piek (de helft idd) + 5 euro per maand.
DJ
P.S. volgens mijn boekje en wat info van Volvo op internet zou ik ook de standkachel via de sleutel moeten kunnen bedienen, maar dit is mij nog nooit gelukt ondanks vele pogingen. Wie wie doe ik wat fout (gewoon de aangegeven volgorde gebruikt) maar zolang ik OnCall had vond ik dat niet zo belangrijk.