Hallo,
Ik heb een V50 uit 2010, fijne auto maar wat "spartaans" (reed zakelijk een Tesla)
Nu heb ik een achteruitrij camera met wifi verbinding gemonteerd.
Ik haal de spanning van de achterlichtunit links achter (oranje witte draden).
Als de auto op contact staat functioneert het naar wens, maar met lopende motor niet.
de verlichting werkt dus er staat spanning op.
Iemand een idee of is er een ander 12v draad in die buurt?
Ik hoor graag1
Groet Wim
12 volt aansluiting
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
In de kofferruimte het rechterpaneel verwijderen (of gedeeltelijk losmaken), daar ergens tegen de wielkuip ligt een constante 12v klaar voor de trekhaakmodule en/of 12v stopcontact in de kofferruimte (accessoire).
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Is inderdaad wel permanent.
Die achterlichten zijn in jouw model LED geloof ik, als die middels PWM of canbus gestuurd is kan het wel zijn dat er geen 'constante' 12v is, te weinig voor je camera te sturen.
Achter dat zijpaneel zit ook ergens de antenne module weg gestopt, tussen de wielkast en luikje naar achterlichten, onder de rechter achterruit.
Daar zou je eventueel eens kunnen proberen om een geschakelde voeding te pikken.
Aan de linkerzijde, ook achter de kofferbekleding zit de radio/versterker weggestopt, das ook nog een piste.
Die achterlichten zijn in jouw model LED geloof ik, als die middels PWM of canbus gestuurd is kan het wel zijn dat er geen 'constante' 12v is, te weinig voor je camera te sturen.
Achter dat zijpaneel zit ook ergens de antenne module weg gestopt, tussen de wielkast en luikje naar achterlichten, onder de rechter achterruit.
Daar zou je eventueel eens kunnen proberen om een geschakelde voeding te pikken.
Aan de linkerzijde, ook achter de kofferbekleding zit de radio/versterker weggestopt, das ook nog een piste.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

- kawaman
- 5th Gear member
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
- Locatie: Apeldoorn
viewtopic.php?p=1742352&hilit=koelbox#p1742352
viewtopic.php?p=1444276&hilit=koelbox#p1444276
Hier komen ook oplossingen voorbij waaronder mijn oplossing om met een relais te werken en die via het achterlicht te laten schakelen.
Of zo'n kastje er tussen die op de spanning reageert. (heb ik nog liggen trouwens)
viewtopic.php?p=1444276&hilit=koelbox#p1444276
Hier komen ook oplossingen voorbij waaronder mijn oplossing om met een relais te werken en die via het achterlicht te laten schakelen.
Of zo'n kastje er tussen die op de spanning reageert. (heb ik nog liggen trouwens)
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design