Het is net het rad van fortuin met de updates, bij mij is de ETA in het dashboard ook weg.
Parkeersensoren doen het ook niet veel beter en de snelheidsborden herkenning lijkt ook vaker de weg kwijt te zijn - als in knipperen tussen de ene en de andere.
Maar zoiets simpels toevoegen als het laten toeteren/knipperen van de auto via de app is nu nog steeds niet beschikbaar... MAAR we houden hoop
PeterDVolvo schreef: ↑20.12.2024 - 22:34
Het is net het rad van fortuin met de updates, bij mij is de ETA in het dashboard ook weg.
Parkeersensoren doen het ook niet veel beter en de snelheidsborden herkenning lijkt ook vaker de weg kwijt te zijn - als in knipperen tussen de ene en de andere.
Maar zoiets simpels toevoegen als het laten toeteren/knipperen van de auto via de app is nu nog steeds niet beschikbaar... MAAR we houden hoop
De snelheidsborden staan bij soms ook te knipperen tussen 2 verschillende snelheden.
ETA in dashboard vind ik wel een gemis.
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
De snelheidsborden staan bij soms ook te knipperen tussen 2 verschillende snelheden.
Heb ik ook. Ik mag nu 130 km/u in de bebouwde kom. Jammer dat ik steeds moet stoppen bij de stoplichten; zo schiet het nog niet op.
1989 440 XV-87-GX 1992 440 FX-TJ-03 2000 S40 15-GB-LL 2005 S60 69-PX-NH 2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5 2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G 2019 V40 T3 R-Design H-230-NJ 2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
2024 EX30 SMER
2025 Polestar 4 (Pilot en Plus)
Heb ik ook. Ik mag nu 130 km/u in de bebouwde kom. Jammer dat ik steeds moet stoppen bij de stoplichten; zo schiet het nog niet op.
Haha ja, dat heb ik nu ook al meerdere malen gehad. Het was erg betrouwbaar af en toe zat ie er naast maar dit is toch wel erg jammer.
ISA is om te janken, de wijk uit naar 50 km/h en dat ding piept gewoon vrolijk door. Overal gaat het mis, los van de verkeerde borden herkennen zo af en toe. Ik geloof niet dat iemand dit standaard aan laat staan. Zou er geld voor over hebben als je dit hardcoded uit kan zetten, maar is zover ik weet (nog) niet mogelijk. Weer zo'n nutteloos iets wat ons door de neus wordt gefrot door de EU.
J33Bee schreef: ↑26.12.2024 - 10:56
ISA is om te janken, de wijk uit naar 50 km/h en dat ding piept gewoon vrolijk door. Overal gaat het mis, los van de verkeerde borden herkennen zo af en toe. Ik geloof niet dat iemand dit standaard aan laat staan. Zou er geld voor over hebben als je dit hardcoded uit kan zetten, maar is zover ik weet (nog) niet mogelijk. Weer zo'n nutteloos iets wat ons door de neus wordt gefrot door de EU.
Sinds dit jaar verplicht volgens mijn vanuit de EU. Moet het wel werken allemaal.
Vooral als je in het buitenland rijdt is het wel een plezierige hulpmiddel.
Sinds dit jaar verplicht volgens mijn vanuit de EU. Moet het wel werken allemaal.
Waarom is het in het buitenland wel een plezierig hulpmiddel?
(Ook daar wordt de max snelheid vaak verkeerd weergegeven)
XC60silverdawn schreef: ↑27.12.2024 - 08:36
Precies. Er is niks, maar dan ook gewoonweg helemaal niks wat plezierig is aan dit "hulpmiddel".
Inmiddels 3.3.16 geruime tijd geinstalleerd staan. De volgende zaken zijn al meerdere keren gebeurd sinds deze update;
- complete crash AAOS, reboot (Volvo logo middenconsole en zwart midden-scherm berijdersdisplay) onder het rijden
- 4G modem geen verbinding meer (reset nodig via de 20seconden-knop-methode voorruit verwarming)
- opnieuw inloggen Volvo ID in de auto zelf
- opnieuw inloggen Volvo app
J33Bee schreef: ↑04.01.2025 - 19:17
Inmiddels 3.3.16 geruime tijd geinstalleerd staan. De volgende zaken zijn al meerdere keren gebeurd sinds deze update;
- complete crash AAOS, reboot (Volvo logo middenconsole en zwart midden-scherm berijdersdisplay) onder het rijden
- 4G modem geen verbinding meer (reset nodig via de 20seconden-knop-methode voorruit verwarming)
- opnieuw inloggen Volvo ID in de auto zelf
- opnieuw inloggen Volvo app
Wat een shit-show.
Tja, ik herken het. Systeem is een stuk trager geworden. Maps is langzamer. Switchen van rijmodus in het menu gaat gewoon langzamer als voor de update. En systeem is nog instabieler als het al was.
Er gaat geen week voorbij of er is wel iets mis met het infotainment systeem. Gisteren weer geen internet. Reset werkte niet. Later op de dag idem. Zojuist alles weer normaal.
Het is ongelofelijk hoe de software afdeling bij Volvo het voor elkaar krijgt bij elke OTA voor elke opgeloste bug weer een aantal nieuwe weet te creëren.
Blij dat ik de update nog niet heb ontvangen, als ik zo de ergernissen lees.
Maar ja, begin februari gaat de auto voor de jaarbeurt. Hopen dat er dan al weer een nieuwe update beschikbaar is...
(voorheen VictorS60)
'98-'03 S40 1.8i MY99 exclusive, 15"arcturus, zwart metallic
'03-'12 S60 2.4 170pk MY04, dynamic, RTI, 16"Mimas, black sapphire
'12-'14 XC60 D5 AWD Geartronic MY13, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'14-'22 XC60 D5 AWD Geartronic MY14 Polestar, Summum, 20"Avior, black sapphire, Inscription softleder Toscane Tan
'22-heden XC60 T8 Inscription MY22, 20", Crystal White
Mijn ervaring was dat het afgelopen zomer goed was en dan is het een fijn hulpmiddel.
Na de laatste update is het een stuk minder accuraat.
Ik heb weinig echte problemen gehad met de software in mijn V60 recharge my2023.... Totdat 3.3.16 geladen werd.
-Soms is het display zwart na starten.
-Soms is het aan het opstarten na het starten ( Volvo logo zichtbaar)
-Soms geen geluid van radio ongeachte welke zender ik kies, herstellen door infotainment systeem te resetten.
-Soms geen geluid op de ingestelde zender, moet dan eerst een andere zender kiezen en dan weer terug naar mijn voorkeur zender schakelen.
-soms geen navigatie map zichtbaar op dashboard en Midden display, herstellen door infotainment systeem weer te resetten.
Ik wordt hier een beetje moe van want ik heb zeker 2 keer per week een van deze problemen.
Ik ben er nog niet mee naar de dealer geweest maar ik mag toch hopen dat ze me geen rekening sturen wanneer ik bij ze langs ga met deze klachten.
Van mij mag de vorige software versie weer terug gezet worden, die was veel stabieler en sneller.
Drama dit.
EdwinD schreef: ↑14.01.2025 - 22:33
Ik heb weinig echte problemen gehad met de software in mijn V60 recharge my2023.... Totdat 3.3.16 geladen werd.
-Soms is het display zwart na starten.
-Soms is het aan het opstarten na het starten ( Volvo logo zichtbaar)
-Soms geen geluid van radio ongeachte welke zender ik kies, herstellen door infotainment systeem te resetten.
-Soms geen geluid op de ingestelde zender, moet dan eerst een andere zender kiezen en dan weer terug naar mijn voorkeur zender schakelen.
-soms geen navigatie map zichtbaar op dashboard en Midden display, herstellen door infotainment systeem weer te resetten.
Ik wordt hier een beetje moe van want ik heb zeker 2 keer per week een van deze problemen.
Ik ben er nog niet mee naar de dealer geweest maar ik mag toch hopen dat ze me geen rekening sturen wanneer ik bij ze langs ga met deze klachten.
Van mij mag de vorige software versie weer terug gezet worden, die was veel stabieler en sneller.
Drama dit.
Het is echt een drama idd. Dit als nieuwe Volvo gebruiker na BMW en Mercedes nodigt niet uit om als volgende auto een Volvo te nemen.
Ze gebruiken ook nog steeds chips uit 2015 ofzo. Alles werkt retetraag