Ik rijd ongeveer 15 á 20 duizend km per jaar. Budget is rond de €9000,-
Ja, daar hebben we zeker ook naar gekeken. Maar de S-max is een stuk lager en de ruimte is ook beperkter dan in de XC90. Van alles bekeken, maar ik richt me toch op een XC90. Ik heb een aantal opties om naar te gaan kijken. Hebben jullie ervaring met aankoop keuring? Mijn garage zit in Lunteren (aanrader: van Dijk autotechniek), maar de auto's die ik op het oog heb, liggen daar niet in de buurt. En ik durf het in mijn eentje niet echt aan.
Aankoopkeuring zou ik zeker doen. Ik heb ooit ook bij een Volvo dealer een aankoopkeuring laten doen. Kwamen 2 issues uit die direct vervangen werden. De overige issues kwamen tijdens het gebruik naar boven. Kortom een garantie auto zou prima zijn denk ik. Of een particuliere auto kopen die echt goedkoop is en dan eeen X-aantal euro's 1000+++ achter de hand houden voor..... you never know.johnhuff schreef: ↑29.12.2024 - 22:15Ja, daar hebben we zeker ook naar gekeken. Maar de S-max is een stuk lager en de ruimte is ook beperkter dan in de XC90. Van alles bekeken, maar ik richt me toch op een XC90. Ik heb een aantal opties om naar te gaan kijken. Hebben jullie ervaring met aankoop keuring? Mijn garage zit in Lunteren (aanrader: van Dijk autotechniek), maar de auto's die ik op het oog heb, liggen daar niet in de buurt. En ik durf het in mijn eentje niet echt aan.
Toen ik mijn V70 kocht met 220000 km zeiden ze dat er echt nog wel een paar honderd duizend bij kan. Dat is toch eigenlijk met deze auto's ook zo? Mits ze goed onderhouden worden?
Ik zag ook een auto die al wel acht particuliere eigenaren heeft gehad. Gevoelsmatig haak ik dan af. Is dat herkenbaar?
Bij bovenstaande advertentie - heb ik contact mee gehad - werd me verteld dat de middelste rij stoelen niet verplaatsbaar zijn, omdat ze vast staan. De derde rij zou de verkoper daarom ook niet echt comfortabel noemen en niet echt een zeven-zitter. Maar het lijkt me dat toch in elke XC90 die middelste rij drie afzonderlijk verplaatsbare stoelen staan?
Nou, morgen maar eens serieus op onderzoek uit!![]()
Gebruik de zoekfunctie anders even hier op het forum. Ik meen ergens mij te herinneren dat je een vijfzitter XC90 niet kunt ombouwen naar 7 zitter.