Hoi allemaal,
Ik ben al 1,5 jaar erg blij met mijn Volvo V60 T3 uit 2017. In middels heeft de auto 165xxx kilometer gelopen.
Sind een maand heb ik echter problemen met het koelsysteem.
Ik krijg na enige tijd rijden de melding koelvloeistof niveau laag. Soms komt de melding tijdens een wat langere rit, soms pas na enkele korte ritjes. Als ik vervolgens de dop los draai stijgt het niveau weer tot hetzelfde niveau. Ik verlies dus geen vloeistof, maar bouw druk op in het systeem. Als ik de auto parkeer met de melding koelvloeistof laag, en ik laat hem afkoelen blijft de druk erop staan (getest door pas de volgende dag de dop eraf te laten).
Er is door de garage een compressie test gedaan en hier kwam niks uit. Ook is de thermostaat vervangen. En is de trubo gereviseerd (garagehouder zei dat die lucht in het koelsysteem lekte). Op dir blok zit overigens alleen een elektrische waterpomp begrijp ik. Er is zit dit blok geen waterpomp die wordt aangedreven door de distributieriem.
Kachel doet het gewoon, er zit geen 'mayonaise' onder de olie vuldop, en koelvloeistof is niet troebel.
Ik las ook wat tips dat het mogelijk een kapotte reservoirdop kan zijn. Daarom heb ik een nieuwe besteld, die komt dinsdag binnen ga ik dat ook proberen.
Ik zie op het forum meer van dit soort problemen maar dat lijkt dan altijd bij diesels te zijn. Op llf is dit bij een benzine ook een bekend probleem?
Weten jullie wat het misschien kan zijn?
Gr. Jeroen
V60 T3 Nordic+
- Kick
- 5th Gear member
Ik had het met mijn V70 T4 (dus geen diesel) maar in mijn geval had ik dus wel een verwarmingsprobleem en bleek later dat het veroorzaakt werd door een gescheurde koppakking.
Ik weet niet hoe betrouwbaar die compressie test is dus ik hoop voor je dat het mogelijk de dop is.
Ik weet niet hoe betrouwbaar die compressie test is dus ik hoop voor je dat het mogelijk de dop is.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat