Als nieuwkomer bij Volvo hoop ik over 3 weken mijn 2e hansie te ontvangen.
Deze is voorzien van een trekhaak waar ik een paar vragen over heb.
De standaard aansluiting is 13 polig, betekent dit ook dat er een constante en geschakelde 12V beschikbaar zijn of moet dat middels een aparte uitbreiding gerealiseerd worden ?
De elektrische aansluiting is van het type Jaeger, is het mogelijk om deze op de standaard positie te vervangen door het type Multicon West ?
Trekhaak
- VEX30
- Starter
Ik weet dat er verlopen bestaan, ik heb er ook 2 in mijn huidige auto liggen. (7 -> 13 en 13 -> 13)
Maar zowel mijn huidige Outlander als mijn caravan hebben een West aansluiting waardoor ik probleemloos zowel een simpele aanhanger aan kan haken als mijn eigen caravan. Wanneer vervangen op de EX30 niet mogelijk is zal ik een andere aansluiting op mijn caravan maken zodat ik in ieder geval die gewoon aan kan haken.
Blijft de vraag nog open of de constante en geschakelde 12V uit bedraad zijn
Maar zowel mijn huidige Outlander als mijn caravan hebben een West aansluiting waardoor ik probleemloos zowel een simpele aanhanger aan kan haken als mijn eigen caravan. Wanneer vervangen op de EX30 niet mogelijk is zal ik een andere aansluiting op mijn caravan maken zodat ik in ieder geval die gewoon aan kan haken.
Blijft de vraag nog open of de constante en geschakelde 12V uit bedraad zijn

-
- 3rd Gear member
Normaal gesproken zou er een constante 12v zijn op de stekkerdoos.
Maar het is ook afhankelijk wat de vorige eigenaar mogelijk heeft laten maken.
Daar is pas achter te komen zodra de auto in bezit is, of de garage moet het voor je controleren of eventueel aanpassen.
Maar het is ook afhankelijk wat de vorige eigenaar mogelijk heeft laten maken.
Daar is pas achter te komen zodra de auto in bezit is, of de garage moet het voor je controleren of eventueel aanpassen.
XC60 T6 Ultra Black Edition
XC60 T8 R-design
XC60 T8 R-design