Sterkere koppeling D5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
LLR
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 02.06.2024 - 18:01

Hallo mede volvo liefhebbers.
Advies gevraagd voor onze koppeling van een D5 (D5244T) met een 5 bak.

Wij hebben een volvo D5 motor ingebouwd in onze zelfgebouwde crossbuggy. Om de motor werkend te krijgen hebben wij een stand alone ECU toegepast. Verder is de EGR verwijdert en zijn alle andere restricties in zowel inlaat als uitlaat ook verwijdert. Exacte vermogen hebben wij geen idee van.

Tijdens het crossen in een weiland konden wij prima rijden in de 1ste en 2de versnelling. Eenmaal in de 3 begon de koppeling behoorlijk te slippen.
Momenteel hebben wij de bak eraf en de huidige koppeling vertoond flinke slijtsporen.
Mijn vraag wat voor koppeling kunnen wij hier het beste voor toepassen? Zal een originele LUK koppeling gewoon voldoen of is het handig om er bijvoorbeeld een race koppeling in te zetten.

Met vriendelijke groet,
Lars.
Gebruikersavatar
Volvogo
2nd Gear member
Berichten: 192
Lid geworden op: 02.10.2022 - 15:01

Naar mijn weten zijn het prima koppelingen. Voor zover ik weet is het DMF eerder een zwak punt van die bakken. Als je alleen de koppeling vervangt zou ik het lekker op een luk set houden
Volvo V70 2.4 140 pk 2001 200.000
Volvo V40 D2 nordic+ 2016 (MY17) 235.000
Volvo V70 exclusive 2.4 aut5 2000/classic 327.000
Volvo S40 exclusive 1.8 aut4 1997 214.000
Skoda fabia 1.4 16v 2009 108.000
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”