D5T5 VDD dongle en ervaringen ermee?

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
aeos
2nd Gear member

Hallo,

Wie gebruikt de D5T5 VDD dongle en wat zijn de ervaringen ermee, is het een goede toevoeging om bijna dezelfde functies te krijgen als met de ophande zijnde stil legging van de Volvo on Call app op het 2G netwerk.

Ik was benieuwd, en zat eraan te denken maar zou graag wat ervaring deskundigen willen weten of het de moeite waard is.
Werken alle functies na behoren, en is de GPS positie in Google maps correct weer te geven bijvoorbeeld. Ook het bedienen van Elek, ramen, dak en klep werken dan goed?

Binnenkort jarig, en dacht dat dit een leuk cadeau kan zijn als het zijn geld waard is.
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Ze hebben de rechten van de CFE overgenomen, daar moet je hem mee vergelijken. Maar dan met sim kaart en app op je telefoon
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
aeos
2nd Gear member

Iemand nog ervaringen met de D5T5 dongle en ook met de app ervaringen, ben benieuwd maar kan geen reviews vinden hierover.
Kick
5th Gear member

Ik ben ook wel benieuwd eerlijk gezegd. Ik gebruik de VOC app weer regelmatig om in de ochtend de standkachel op afstand aan te zetten en ik zou dat als een groot gemis zien wanneer de Volvo app niet meer werkt.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
vankol
4th Gear member

Volgens mij kan je veel instellen, nog meer als met de Volvo app.
Ramen open en dicht, deuren opslot en open, en stand kachel etc.
Bij opslot zetten/openen geluidje laten horen etc.
Alleen SOS wekt niet meer, maar dat is ook buiten de app om van Volvo volgens mij.
Werkt met eigen simkaart, die ieder jaar verlengt kan worden.
Zit dus wel een abonnement aan vast.
Maar dat had je met de Volvo app ook.

Hier mooi filmpje van.

VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
skalars
1st Gear member

Lijkt me ideaal. Vooral voor t voorverwarmen van onze phi uit 2014. Door de prijs (296,- plus 6e/mnd) twijfel ik nog een beetje.
Misschien is de oudere 2G versie nog een optie om de kosten wat te drukken. Die is 122 euro.
2G zou tot eind 2027 moeten werken.
BasSchoren
Starter

Ik heb de VDD nu een tijdje in bezit en vind het echt een top kastje. Foutmeldingen krijg je direct te zien, niet alleen de standaard OBD meldingen die je met ieder ali kastje kan zien maar ook de specifieke Volvo foutcodes. Functie extender is leuk maar voor mijn P1 platform nog beperkt tot wat verlichting. De 2G versie zou ik afraden en gewoon direct voor de nieuwe versie gaan. Mocht iemand nog vragen hebben laat t dan zeker even weten! :)
Haantje-50
Starter
Contacteer:

had hier eigenlijk wel meer reactie's verwacht over de VDD dongle , zijn er maar zo weinig gebruikers hier op dit forum die hier gebruik van maken ? zelf overweeg ik namelijk om het aan te schaffen maar ben toch wel benieuwd naar de ervaringen erover of het stabiel is of dat het ook zo ruk werkt als de volvo car app !
V70Arnhem
Starter

hi, ik heb inmiddels zo'n 2 jaar deze dongel in mijn C70 en een 2e gekocht voor mijn XC70 die ik regelmatig via snappcar verhuur (de)
XC70 is verkocht en nu zit deze in de V70 van mijn vrouw.

Locatie is bij benadering, dat is geen echte tracker, handig voor mijn C70 is de mogelijkheid voor ramen op en dicht, deuren sluiten en via de extender functie instellen dat lampen aangaan bij openen en sluiten
Voor de V70 kan je ook de verlichting ingesteld als coming home maar daar zit wel een bug in waardoor de achterlampen 1 minuut niet branden met wegrijden, is bekend bij D5T5 maar niet op te lossen
verder ramen en schuifdakje sluiten bij auto op slot doen is erg handig

Voor P3 auto's met een automatische achterklep kan met deze dongel ook de klep dicht via de remote, grappig gadget

Actuele info van tankinhoud en kmstand was voor de verhuur een handige toevoeging.

Al met al een fijn tool voor auto's waar de on call app niet voor beschikbaar is of wordt
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”