Zo, effe weer omhoog kicken. Tijd vliegt, en de kilometers gaan ook langzaam maar gestaag. Hoewel het door het vele thuiswerken een stuk rustiger gaat dan vroeguh.
Dit voorjaar nog een akkefietje gehad agv een marter die het nodig vond mijn kabel door te knagen van een sensor, en het vervangen van een druksensor in de inlaatbuis naast de radiator rechtsvoor bij de accubak, verder mogen we niet klagen (op wat loshangend tupperware na, maar daarvoor ligt al een aantal maanden carosseriekit in huis... maar ja tijd..tijd....) ..... tot afgelopen week,
ik merkte al een paar dagen dat het starten niet vlot verliep. genoeg stroom zodat de motor mooi vlot ronddraait, maar helaas niet meteen oppakken en tokkelen.
Gisteravond bij min 1 was het echter zeer pijnlijk om te horen hoe na het indrukken van de startknop de startmotor een paar keer in en uit de krans vloog, en daarbij de nodige onwelvoegelijke geluiden liet horen als protest tegen zijn mishandeling,
Helaas kun je daar zelf dus niks aan doen, want immers, het regelt zichzelf. Eens aan de praat, loopt de auto verder prima.
Later op de avond terug, toen de motor nog niet steenkoud was, ging het wel met minder geknars, maar nog steeds niet zoals het hoort, dus niet vlot aan willen slaan.
effe gebeld, maar het was vrij druk, dus maandag maar even laten uitlezen.
Benieuwd of er iets uit komt. Het doet mij denken aan een sensor die geen goed signaal geeft.
Of de gloeipluggen doen het niet tgv foute temp waarde, (maar dan zou je bij lauwe motor geen problemen verwachten)
ik las nog iets over lekkage van verstruivers waardoor de common rail niet goed op druk kan komen
en ja, zo begin je toch in je hoofd weer allerlei scenario's af te lopen. Helaas is mijn vertrouwde en zeer eraveren monteur een aantal weekjes uit beeld. zul je net zien natuurlijk.
ik hoop dus op een glasheldere melding van een storing, zodat we niet 10 dingen moeten aflopen om te diagnostiseren.
want een Volvo die bij min 1 al stottert en kucht, dat kan natuurlijk niet, zeker met deze aankomende horror winter in het verschiet
keep you posted, maar eerst een fijn weekend allen.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla